Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: https://dspace.kmf.uz.ua/jspui/handle/123456789/114
Назва: Developing receptive skills in two modern languages: some facilitating and hindering factors
Автори: Baran Ielyzaveta
Fábián Márta
Huszti Ilona
Bárány Erzsébet
Барань Єлизавета
Фабіян Марта
Густі Ілона
Ключові слова: listening;reading;receptive skills
Дата публікації: гру-2010
Видавництво: Universidad Nacional de Colombia
Вид документа: dc.type.article
Бібліографічний опис: In Matices en Lenguas Extranjeras. 2010. Diciembre. Numero 4. pp. 1-16.
Серія/номер: Numero 4.
Короткий огляд (реферат): Abstract. This paper reports the findings of a case study that investigated the reading mistakes or miscues made by young EFL learners. These learners were native speakers of Hungarian or Ukrainian. The hypothesis was that there is a difference between the miscues made by Hungarian and Ukrainian learners when reading aloud in English because of the influence of their first language (Hungarian belongs to the Finno-Ugrian language family, while Ukrainian belongs to the Indo-European one; the two languages have different orthographies — Roman and Cyrillic). The research focused on three types of reading miscues: phonetic, lexical and grammatical. Results show that Hungarian learners made less miscues than Ukrainian ones. This is mainly due to the mother tongue influence on the foreign language.
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): http://dspace.kmf.uz.ua:8080/jspui/handle/123456789/114
ISSN: 2011-1177
metadata.dc.rights.uri: http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/us/
Розташовується у зібраннях:Bárány Erzsébet
Fábián Márta
Huszti Ilona

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
Barany_E_Fabian_M_Huszti_I_Developing_receptive_skills_2010.pdfIn Matices en Lenguas Extranjeras. 2010. Diciembre. Numero 4. pp. 1-16.407.81 kBAdobe PDFПереглянути/Відкрити


Ліцензія на матеріал: Ліцензія Creative Commons Creative Commons