Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: https://dspace.kmf.uz.ua/jspui/handle/123456789/1178
Назва: Структура професійного потенціалу майбутніх учителів іноземної мови
Інші назви: The structure of future foreign language teachers’ professional potential
Автори: Гнатик Каталін
Katalin Hnatyk
Hnatik Katalin
Ключові слова: студенти;майбутні вчителі іноземної мови;професійний потенціал;інтерес;компонент;критерій;students;future foreign language teachers;professional potential;interest;component;criteria
Дата публікації: 2020
Видавництво: Видавничий дім «Гельветика»
Вид документа: dc.type.article
Бібліографічний опис: Гнатик Каталін: Структура професійного потенціалу майбутніх учителів іноземної мови. In Інноваційна педагогіка. 2020. Випуск 29., Том 1. c. 98-101.
Серія/номер: ;Випуск 29., Том 1.
Короткий огляд (реферат): Резюме. У статті здійснено структурний аналіз професійного потенціалу майбутніх вчителів іноземної мови. Резюмовано, що сучасні вимоги до професійної діяльності вчителів іноземної мови передбачають удосконалення підготовки майбутніх педагогів у напрямі формування у них особистісної зацікавленості у здійснення професійної діяльності. Професійний потенціал у структурі особистості вчителя займає центральне місце та є професійно значущою характеристикою, яка зумовлює його індивідуальну та типологічну своєрідність. Аналіз наукової літератури з проблеми розвитку професійного потенціалу майбутніх вчителів іноземної мови дав змогу конкретизувати його структуру. Зазначимо, що з метою максимізації об’єктивності, ефективності та результативності процесу визначення структурних частин професійного потенціалу майбутніх вчителів іноземної мови було використано низку методів наукового дослідження: аналіз нормативних документів, дисертаційних досліджень, спостереження за майбутніми бакалаврами іноземної мови у процесі навчання, бесіди, анкетування, тестування, аналіз навчальної документації, експертна оцінка відповідно до розроблених нами критеріїв і показників, а також діагностичні методики. За для визначення структури професійного потенціалу майбутніх вчителів іноземної мови у дослідженні за певними критеріями, що допоможуть налагодити зв’язки між усіма факторами досліджуваного феномену, виокремлено компоненти, які мають відповідні якісні характеристики − показники, що висвітлюють і розкривають зміст процесу розвитку професійного потенціалу майбутніх вчителів іноземної мови. Аналіз та узагальнення окреслених літературних джерел дали змогу визначити компоненти досліджуваного феномену: аксіологічно-мотиваційний, когнітивний, комунікативно-мовний, рефлексивний. У контексті наукової розвідки умовно виокремлено чотири рівні розвитку професійного потенціалу майбутніх вчителів іноземної мови: низький, задовільний, достатній, високий. Передбачалося, що застосування інноваційних технологій у професійній підготовці майбутніх вчителів іноземної мови сприятиме удосконаленню фахових знань, умінь, навичок студентів й детермінуватиме перехід від нижчого рівня професійного потенціалу до вищого, що й відображатиме результативність експериментальної роботи.
Abstract. The article provides a structural analysis of future foreign language teachers’ professional potential. It is summarized that the modern requirements for foreign language teachers’ professional activity provide the training of future foreign language teachers in forming their personal interest in it. Professional potential in the structure of the teacher's personality occupies a central place and is a professionally significant characteristic that determines its individual and typological uniqueness. The analysis of the academic literature on the problem of developing the future foreign language teachers’ professional potential made it possible to specify its structure. A number of research methods were used in order to escalate the objectivity, efficiency and effectiveness of the process of determining the structural parts of the future foreign language teachers’ professional potential: analysis of normative documents, dissertation research, observation of future bachelors of a foreign language in the learning process, interviews, questionnaires, testing, analysis of educational documentation, expert assessment in accordance with the criteria and indicators developed by the author, as well as diagnostic methods. To determine the structure of professional potential of future foreign language teachers certain criteria were applied in the study which help to establish the connection among all factors of the studied phenomenon, components that have appropriate qualitative characteristics - indicators that highlight and reveal the content of professional development of future foreign language teachers. The analysis and generalization of the outlined literature sources made it possible to determine the components of the studied phenomenon: axiological-motivational, cognitive, communicative-linguistic and reflexive components. In the academic literature, four levels of development of the professional potential of future foreign language teachers are conditionally distinguished: low, satisfactory, sufficient, high. It was assumed that the use of innovative technologies in the training of future foreign language teachers will improve the professional knowledge, skills, and determine the transition from lower to higher professional potential, which will reflect the effectiveness of experimental work.
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): http://dspace.kmf.uz.ua:8080/jspui/handle/123456789/1178
ISSN: 2663-6085 (Print)
2663-6093 (Online)
metadata.dc.rights.uri: http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/us/
Розташовується у зібраннях:Hnatik Katalin

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
Hnatik_K_Struktura_profesiinoho_potentsialu_maibutnikh_uchyteliv_2020.pdfГнатик Каталін: Структура професійного потенціалу майбутніх учителів іноземної мови. In Інноваційна педагогіка. 2020. Випуск 29., Том 1. c. 98-101.174.18 kBAdobe PDFПереглянути/Відкрити


Ліцензія на матеріал: Ліцензія Creative Commons Creative Commons