Please use this identifier to cite or link to this item:
https://dspace.kmf.uz.ua/jspui/handle/123456789/1195
Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor.author | Депчинська Іветта | uk |
dc.contributor.author | Depchynska Ivetta | en |
dc.contributor.author | Depcsinszka Ivett | hu |
dc.date.accessioned | 2021-08-26T15:38:57Z | - |
dc.date.available | 2021-08-26T15:38:57Z | - |
dc.date.issued | 2019-06 | - |
dc.identifier.citation | Депчинська І. А.: Розвиток змісту шкільної гуманітарної освіти на Закарпатті в період 1919–1939 рр. Дисертація на здобуття наукового ступеня кандидата педагогічних наук. Державний вищий навчальний заклад «Ужгородський національний університет»-Рівненський державний гуманітарний університет, Ужгород-Рівне, 2019. 338 с. | en |
dc.identifier.uri | http://dspace.kmf.uz.ua:8080/jspui/handle/123456789/1195 | - |
dc.description | Розвиток змісту шкільної гуманітарної освіти Закарпаття досліджуваного періоду розкрито у контекстах: динамічному (виокремлення етапів у розвитку змісту шкільної гуманітарної освіти, кожен з яких характеризується своїм внеском у загальний процес), специфічному (відображає особливості розвитку змісту гуманітарної освіти: переважання практичного компонента у змісті освіти над теоретичним; відсутність єдиних планів і програм; відсутність навчально-методичного забезпечення та його стрімкий розвиток), факторному (сукупність соціальних і політичних чинників, які впливали на розвиток змісту шкільної гуманітарної освіти Закарпаття досліджуваного періоду: «мовне питання»; політичний рух; діяльність педагогічних та освітніх товариств; вплив церкви, релігійних конфесій; вплив і внесок передових освітян краю та представників еміграції, а також педагогічної періодики). За результатами дослідження доведено, що втілення прогресивних ідей з розвитку змісту шкільної гуманітарної освіти на Закарпатті досліджуваного періоду в сьогоднішню освітню практику можливе у відношені до кожного із компонентів реалізації змісту гуманітарної освіти: цільового, змістового, процесуального, результативного. | en |
dc.description.abstract | Резюме. У дисертації вперше досліджено етапи (чотири етапи: становлення, розбудови, утвердження, суперечностей) та розкрито передумови (історичні, соціально-політичні, культурно-освітні, матеріально-економічні), чинники, особливості розвитку змісту шкільної гуманітарної освіти Закарпаття міжвоєнного періоду. У процесі аналізу історико-cоціальних особливостей розвитку змісту шкільної гуманітарної освіти Закарпаття міжвоєнного періоду виявлено, що у зазначений період шкільництво краю розвивалось на засадах пріоритетних ідей: демократичній (реалізовувалася в чеських школах та, частково, в школах з угорською мовою викладання); єдності слав’ян (по обидва боки Карпат, що втілювалася через утвердження російської мови та літератури; національній (що реалізовувалася шляхом утвердження в окремих школах української мови та літератури); полікультурності в освіті (розбудова шкіл з чеською мовою навчання, функціонування шкіл з угорською, німецькою та єврейською мовами навчання). | uk |
dc.description.abstract | Резюме. В диссертации впервые исследованы этапы (четыре этапа: становление, развития, утверждения, противоречий) и раскрыто предпосылки (исторические, социально-политические, культурно-образовательные, материально-экономические), факторы, особенности развития содержания школьного гуманитарного образования Закарпатья межвоенного периода. В процессе анализа историко-Социальный особенностей развития содержания школьного гуманитарного образования Закарпатья межвоенного периода выявлено, что в указанный период школьное края развивалось на основе приоритетных идей: демократической (реализовывалась в чешских школах и, частично, в школах с венгерским языком преподавания) единства славян (по обе стороны Карпат, что воплощалась через утверждение русского языка и литературы; национальной (реализуемой путем утверждения в отдельных школах украинского языка и литературы) поликультурности в образовании (развитие школ с чешским языком обучения, функционирования школ с венгерским, немецком и еврейском языках обучения). | ru |
dc.description.abstract | Abstract. The dissertation for the first time investigates the stages (four stages: formation, development, assertion, contradictions) and reveals the preconditions (historical, socio-political, cultural-educational, material-economic), factors, features of the content of school humanitarian education in Transcarpathia of the interwar period. | en |
dc.language.iso | uk | en |
dc.publisher | Державний вищий навчальний заклад «Ужгородський національний університет»-Рівненський державний гуманітарний університет | en |
dc.rights | Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 United States | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/us/ | * |
dc.subject | гуманітарна освіта | uk |
dc.subject | зміст шкільної гуманітарної освіти | uk |
dc.subject | напрями, методи, форми організації навчальної діяльності | uk |
dc.subject | Підкарпатська Русь | uk |
dc.title | Розвиток змісту шкільної гуманітарної освіти на Закарпатті в період 1919–1939 рр. | en |
dc.title.alternative | Development of the content of school humanitarian education in Transcarpathia during the 1919–1939 | en |
dc.type | dc.type.scienceCandidate | en |
Appears in Collections: | Depcsinszka Ivett Egyetemi doktori értekezések |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
Depcsinszka_I_Rozvytok_zmistu_shkilnoi_humanitarnoi_osvity_na_Zakarpatti_dissertation_2019.pdf | Депчинська І. А.: Розвиток змісту шкільної гуманітарної освіти на Закарпатті в період 1919–1939 рр. Дисертація на здобуття наукового ступеня кандидата педагогічних наук. Державний вищий навчальний заклад «Ужгородський національний університет»-Рівненський державний гуманітарний університет, Ужгород-Рівне, 2019. 338 с. | 7.46 MB | Adobe PDF | View/Open |
This item is licensed under a Creative Commons License