Please use this identifier to cite or link to this item:
https://dspace.kmf.uz.ua/jspui/handle/123456789/1331
Title: | Теоретико-методологічні засади формування полікультурної компетентності майбутніх учителів початкової школи |
Other Titles: | Theoretical and methodological principles of forming the future primary school teacher’s multicultural competence |
Authors: | Орос Ільдіко Orosz Ildikó Oros Ildiko |
Keywords: | європейський освітній простір;полікультурне освітнє середовище;полікультурна компетентність |
Issue Date: | 2016 |
Publisher: | Вид-во НПУ імені М. П. Драгоманова |
Type: | dc.type.article |
Citation: | In Наукові записки. Серія педагогічні науки. 2016. Випуск 130. с. 205-211. |
Series/Report no.: | Серія педагогічні науки;Випуск 130. |
Abstract: | Резюме. Подається характеристика процесу сучасної професійної підготовки майбутнього вчителя початкової школи у контексті полікультурної освіти. Аналізується сучасні принципи та підходи до формування полікультурної компетентності студентів. Abstract. The contemporary process of professional training the futureprimary schoolteachers in the context of multicultural education is characterized. The modern principles and approaches to the formation of multicultural competence are analyzed. |
URI: | http://dspace.kmf.uz.ua:8080/jspui/handle/123456789/1331 |
ISSN: | 2310-371X |
metadata.dc.rights.uri: | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/us/ |
Appears in Collections: | Orosz Ildikó |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
Orosz_I_Teoretyko_metodolohichni_zasady_formuvannia_polikulturnoi_2016.pdf | In Наукові записки. Серія педагогічні науки. 2016. Випуск 130. с. 205-211. | 802.49 kB | Adobe PDF | View/Open |
This item is licensed under a Creative Commons License