Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.kmf.uz.ua/jspui/handle/123456789/1354
Title: Англомовний художній діалогічний дискурс
Authors: Врабель Томаш
Tomash Vrabel
Vrábely Tamás
Keywords: авторський дискурс;діалогічний дискурс;стратегія;тактика;дискурсивні маркери
Issue Date: 2007
Publisher: Ужгородський національний університет
Type: dc.type.article
Citation: In Науковий вісник Ужгородського університету. Серія: філологія. Випуск 15. Ужгород, УжНУ «Говерла». 2007. с. 94-99.
Series/Report no.: Серія: філологія;Випуск 15.
Abstract: Резюме. У статті представлені результати вивчення діалогу як стратегії авторського дискурсу в англійській художній прозі. Діалог розглядається як прототип вербального мистецтва, що сприяє адекватному розумінню авторської комунікативної стратегії й тактики та виявляє роль автора в контексті мовної гри.
Abstract. The article deals with literary discourse analysed in its dialogical aspect. Dialogue is treated widely, as a prototype of all verbal art. This approach makes it possible to view any literary text as a communicative event between the author and the reader, and their dialogue - as the author's strategy in creating his text. The dialogical strategy is revealed in a number of dialogical tactics associated with the author's roles, or masks which show that verbal art is a kind of language game.
URI: http://dspace.kmf.uz.ua:8080/jspui/handle/123456789/1354
metadata.dc.rights.uri: http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/us/
Appears in Collections:Vrábely Tamás

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Vrabely_T_Anhlomovnyi_khudozhnii_dialohichnyi_dyskurs_2007.pdfIn Науковий вісник Ужгородського університету. Серія: філологія. Випуск 15. Ужгород, УжНУ «Говерла». 2007. с. 94-99.1.17 MBAdobe PDFView/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons