Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.kmf.uz.ua/jspui/handle/123456789/146
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorKateryna Lizaken
dc.contributor.authorЛізак Катеринаuk
dc.contributor.authorLizák Katalinhu
dc.date.accessioned2020-10-01T11:22:01Z-
dc.date.available2020-10-01T11:22:01Z-
dc.date.issued2014-
dc.identifier.citationKateryna Lizak: The Relation between Breadth and Depth of Vocabulary Knowledge and EFL Learner’s Speaking Performance. In Science and Education a New Dimension. Pedagogy and Psychology. 2014. II(10), Issue 20. pp. 19-21.en
dc.identifier.issn2308-5258 (Print)-
dc.identifier.issn2308-1996 (Online)-
dc.identifier.urihttp://dspace.kmf.uz.ua:8080/jspui/handle/123456789/146-
dc.description.abstractAbstract. The present article is an attempt to highlight the sustained attention to the EFL learners' vocabulary knowledge and its development, as well as its relation to the development of speaking performance. It intends to determine whether breadth and depth of vocabulary knowledge are related to EFL learners' speaking performance, and to examine which one of these variables, that is, depth or breadth of vocabulary knowledge, makes a more important contribution to foreign language learners’ speaking performance. It also attempts to investigate whether there is a relationship between these two vocabulary knowledge dimensions. Finally, the study tries to determine whether there are any differences between ESL and EFL learners’ development of the vocabulary knowledge.en
dc.description.abstractРезюме. Настоящая статья является попыткой указать на необходимость постоянного внимания к лексике и его развития изучающими английский язык как иностранный, а также его связи с развитием навыков говорения как средства формирования коммуникативной компетенции. Она намерена определить влияют ли количественный и качественный состав лексики на развитие навыков говорения, и которая из данных составных имеет более важный вклад на формирование коммуникативной компетенции. Статья также пытается исследовать, есть ли связь между этими двумя составными лексики. В исследовании сделана попытка определить, существуют ли какие-либо различия в процессе развития лексики английского языка между изучающими язык как иностранный и теми учащимися, для которых английский является вторым языком.ru
dc.language.isoenen
dc.publisherSociety for Cultural and Scientific Progress in Central and Eastern Europeen
dc.relation.ispartofseriesPedagogy and Psychology;II(10), Issue 20.-
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 United States*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/us/*
dc.subjectvocabulary acquisitionen
dc.subjectvocabulary breadthen
dc.subjectvocabulary depthen
dc.subjectspeaking performanceen
dc.titleThe Relation between Breadth and Depth of Vocabulary Knowledge and EFL Learner’s Speaking Performanceen
dc.title.alternativeВзаимосвязь количественного и качественного состава лексики и развития навыков речи при изучении английского языка как иностранногоen
dc.typedc.type.articleen
Appears in Collections:Lizák Katalin

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Lizak_K_The_Relation_between_Breadth_and_Depth_of_Vocabulary_Knowledge_2014.pdfKateryna Lizak: The Relation between Breadth and Depth of Vocabulary Knowledge and EFL Learner’s Speaking Performance. In Science and Education a New Dimension. Pedagogy and Psychology. 2014. II(10), Issue 20. pp. 19-21.590.51 kBAdobe PDFView/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons