Please use this identifier to cite or link to this item:
https://dspace.kmf.uz.ua/jspui/handle/123456789/148
Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor.author | Kateryna Lizak | en |
dc.contributor.author | Лізак Катерина | uk |
dc.contributor.author | Lizák Katalin | hu |
dc.date.accessioned | 2020-10-01T11:35:44Z | - |
dc.date.available | 2020-10-01T11:35:44Z | - |
dc.date.issued | 2015 | - |
dc.identifier.citation | In Н. С. Саєнко, Г. Л. Лисенко, С. М. Іваненко та інші (ред. кол.): Формула компетентності сучасного перекладача. Матеріали VI Міжнародної науково-методичної конференції (пам’яті д. філол. н., професора Л. І. Прокопової) 25 березня 2015 p. Київ, НТУУ «КПІ», 2015. с. 197-201. | en |
dc.identifier.uri | http://dspace.kmf.uz.ua:8080/jspui/handle/123456789/148 | - |
dc.description.abstract | Abstract. The importance of vocabulary acquisition for EFL learners is unarguably regarded as essential in language learning nowadays. Although this fact seems clearly evident, the status of vocabulary has only become vital recently. At the present time vocabulary is viewed as an important aspect of language ability and a decisive feature of foreign language proficiency. Foreign language vocabulary acquisition has become a challenging subject of discussion and research. However, there are still questions that either have not been so far raised but exist in the EFL teaching and learning practice, or only few studies have focused on them. One of such subjects is the relationship between the EFL student’s vocabulary knowledge and their speaking performance. Thus, the current article focuses on the issue of correlation between vocabulary knowledge and speaking performance with a shift on the quality of the vocabulary needed to achieve fluency and accuracy in a foreign language. | en |
dc.language.iso | en | en |
dc.publisher | НТУУ «КПІ» | en |
dc.rights | Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 United States | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/us/ | * |
dc.subject | vocabulary | en |
dc.subject | vocabulary acquisition | en |
dc.subject | vocabulary knowledge | en |
dc.subject | speaking performance | en |
dc.subject | foreign language | en |
dc.title | Vocabulary Knowledge and the Development of EFL Learner's Communicative Competence | en |
dc.title.alternative | Знання лексики та розвиток мовлення при вивченні англійської, як іноземної мови | en |
dc.type | dc.type.conferenceAnnouncement | en |
Appears in Collections: | Lizák Katalin |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
Lizak_K_Vocabulary_Knowledge_and_the_Development_2015.pdf | In Н. С. Саєнко, Г. Л. Лисенко, С. М. Іваненко та інші (ред. кол.): Формула компетентності сучасного перекладача. Матеріали VI Міжнародної науково-методичної конференції (пам’яті д. філол. н., професора Л. І. Прокопової) 25 березня 2015 p. Київ, НТУУ «КПІ», 2015. с. 197-201. | 4.01 MB | Adobe PDF | View/Open |
Lizak_K_Vocabulary_Knowledge_and_the_Development_of_EFL_2016.pdf | Лізак Катерина: Знання лексики та розвиток мовлення при вивченні англійської, як іноземної мови. In Смоланка В. І. (гол. ред.): Актуальні проблеми міжнародних відносин та міжнародного бізнесу. Матеріали міжнародної науково-практичної конференції (27 жовтня 2016 року, м. Ужгород). Ужгород, Видавництво УжНУ «Говерла», 2016. с. 161-163. | 412.6 kB | Adobe PDF | View/Open |
This item is licensed under a Creative Commons License