Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: https://dspace.kmf.uz.ua/jspui/handle/123456789/1511
Назва: The State of Teaching Geography in Ukraine Since the Change of Political Regime
Інші назви: Стан навчання географії в Україні після зміни політичної системи
Автори: Fodor Gyula
Фодор Дюло
Ключові слова: Soviet Union;Ukraine;school education;teaching Geography
Дата публікації: 2003
Видавництво: Taylor & Francis
Вид документа: dc.type.review
Бібліографічний опис: In International Research in Geographical and Environmental Education. 2003. Volume 12, Issue 2. pp. 186-190.
Серія/номер: ;Volume 12, Issue 2.
Короткий огляд (реферат): Abstract. The demise of the USSR and the birth of Ukraine as an independent nation have brought about significant changes in the education aims and curricula of geog- raphy. The monopolistic ideology of state socialism has disappeared. There are, however, still serious constraints on the freedom of teaching due to the poor economic situation of the country and the shortage of up-to-date textbooks for ethnic minorities.
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): http://dspace.kmf.uz.ua:8080/jspui/handle/123456789/1511
ISSN: 1038-2046 (Print)
1747-7611 (Online)
metadata.dc.rights.uri: http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/us/
Розташовується у зібраннях:Fodor Gyula

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
Fodor_Gy_The_State_of_Teaching_Geography_in_Ukraine_Since_the_Change_2003.pdfIn International Research in Geographical and Environmental Education. 2003. Volume 12, Issue 2. pp. 186-190.273.44 kBAdobe PDFПереглянути/Відкрити


Ліцензія на матеріал: Ліцензія Creative Commons Creative Commons