Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал:
https://dspace.kmf.uz.ua/jspui/handle/123456789/1511
Назва: | The State of Teaching Geography in Ukraine Since the Change of Political Regime |
Інші назви: | Стан навчання географії в Україні після зміни політичної системи |
Автори: | Fodor Gyula Фодор Дюло |
Ключові слова: | Soviet Union;Ukraine;school education;teaching Geography |
Дата публікації: | 2003 |
Видавництво: | Taylor & Francis |
Вид документа: | dc.type.review |
Бібліографічний опис: | In International Research in Geographical and Environmental Education. 2003. Volume 12, Issue 2. pp. 186-190. |
Серія/номер: | ;Volume 12, Issue 2. |
Короткий огляд (реферат): | Abstract. The demise of the USSR and the birth of Ukraine as an independent nation have brought about significant changes in the education aims and curricula of geog- raphy. The monopolistic ideology of state socialism has disappeared. There are, however, still serious constraints on the freedom of teaching due to the poor economic situation of the country and the shortage of up-to-date textbooks for ethnic minorities. |
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): | http://dspace.kmf.uz.ua:8080/jspui/handle/123456789/1511 |
ISSN: | 1038-2046 (Print) 1747-7611 (Online) |
metadata.dc.rights.uri: | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/us/ |
Розташовується у зібраннях: | Fodor Gyula |
Файли цього матеріалу:
Файл | Опис | Розмір | Формат | |
---|---|---|---|---|
Fodor_Gy_The_State_of_Teaching_Geography_in_Ukraine_Since_the_Change_2003.pdf | In International Research in Geographical and Environmental Education. 2003. Volume 12, Issue 2. pp. 186-190. | 273.44 kB | Adobe PDF | Переглянути/Відкрити |
Ліцензія на матеріал: Ліцензія Creative Commons