Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.kmf.uz.ua/jspui/handle/123456789/159
Title: Stratégiahasználat vizsgálata idegen nyelvű szövegértési, szövegalkotási feladatok során
Other Titles: The use of language learning strategies in foreign language comprehension, composition
Authors: Tovkanec Hanna
Szilágyi László
Siladi Vasyl
Товканець Ганна
Сіладі Василь
Keywords: nyelvtanulási stratégiák;nyelvelsajátítás;idegennyelvi olvasás- és írástudás
Issue Date: 2020
Publisher: Bидавництво МДУ
Type: dc.type.article
Citation: In Науковий вісник Мукачівського державного університету. Серія «Педагогіка та психологія». Збірник наукових праць. 2020. Випуск 1(11). c. 188-190.
Series/Report no.: Серія «Педагогіка та психологія»;Випуск 1(11)
Abstract: Az idegen nyelvi olvasott szöveg értése és az írott szöveg alkotása már többször állt a hazai és nemzetközi kutatások középpontjában. Jelen írás a két területet ötvözi a területspecifikus stratégiahasználattal kiegészítve. Az olvasott szövegértési, valamint az írott szövegalkotási feladatok az idegen nyelvek tanításában domináns szerepet kaptak.
Резюме. В статті обгрунтовано особливості використання мовних стратегій при навчанні іноземної мови. Здійснено аналіз проблеми усвідомленості читання та письма при вивченні іноземних мов у вітчизняних та міжнародних наукових дослідженнях. Акцентовано увагу на двох сферах із застосуванням стратегії - орієнтація на усвідомлене читання та розуміння письма, які відіграють домінуючу роль у викладанні іноземних мов. Наголошено, що ефективне усвідомлене читання багато в чому залежить від читача та від того, яка процедура та техніка використовується для досягнення мети читання. Стратегії читання - це навмисні цілеспрямовані спроби читача перевірити та змінити зусилля з розшифровки тексту, a також розуміти слова та інтерпретувати текст .Визначено, що в стратегії навчання іноземної мови важливим є розвиток позитивного мовного ставлення, що дає можливість ефективно засвоювати іноземну мову. Здатність до правильного читання слід розвивати, використовуючи різноманітні методи читання, зокрема застосовувати читання такого іноземного тексту, що відповідає інтересам учня. Підкреслено, що процес формулювання думки будується за певними етапами: планування, систематизація ідей, формулювання тези та запис ескізу, використовуючи такі методи в стратегії як мозковий штурм, інтерв'ю, групування близьких ідей у групи тощо; ескізний етап - підготовка ескізу ідеї , в якому провідну роль відіграє зміст, а не форма; попередній розгляд підготовленого матеріалу, конструктивне обговорення та виправлення граматичних, орфографічних помилок; редагування; проектування остаточного варіанту формулювання думки.
Резюме. В статье обоснованны особенности использования языковых стратегий при обучении иностранному языку. Осуществлен анализ проблемы осознанности чтения и письма при изучении иностранных языков в отечественных и международных научных исследованиях. Акцентировано внимание на двух сферах с применением стратегии - ориентация на осознанное чтение и понимание письма, которые играют доминирующую роль в преподавании иностранных языков. Отмечено, что эффективное осознанное чтение во многом зависит от читателя и от того, какая процедура и техника используется для достижения цели чтения. Определено, что в стратегии обучения иностранному языку важно развитие позитивного речевого отношение, что дает возможность эффективно усваивать иностранный язык.
Abstract. On the way of learning a foreign language, reading and writing skills turned out to be vital. The close relationship between the two skills areas is confirmed by numerous studies on foreign language learning. Stotsky, comparing the results of several empirical studies, concluded that "better writers are generally better readers and read more than their inferior counterparts, and better readers are more syntactically mature". In recent years, many studies have focused on language learning strategies. Researchers have focused on mapping general language strategies using questionnaire tools. The relationship between language strategies and various factors eg. gender, age, language level, attitudes, motivation, and language skills have been reported in recent years, but specifically there were few examinations to explore the relationship between text comprehension and written text.
Description: http://dspace.msu.edu.ua:8080/jspui/handle/123456789/7084
URI: http://dspace.kmf.uz.ua:8080/jspui/handle/123456789/159
ISSN: 2413-3329 (Print)
2520-6788 (Online)
metadata.dc.rights.uri: http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/us/
Appears in Collections:Szilágyi László

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Szilagyi_L_Strategiahasznalat_vizsgalata_idegen_nyelvu_szovegertesi_2020.pdfIn Науковий вісник Мукачівського державного університету. Серія «Педагогіка та психологія». Збірник наукових праць. 2020. Випуск 1(11). c. 188-190.465.21 kBAdobe PDFView/Open
Szilagyi_L_The_use_of_language_learning_strategies_in_foreign_2020.pdfIn Komarytskyy M. L. (ed.): Priority directions of science development. Abstracts of V International scientific and practical conference Lviv, Ukraine 2-3 March 2020. Lviv, SPC “Sci-conf.com.ua”, 2020. pp. 460-462.413.55 kBAdobe PDFView/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons