Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: https://dspace.kmf.uz.ua/jspui/handle/123456789/1633
Назва: Підготовка фахівців туризму: виклики сьогодення
Інші назви: Подготовка специалистов туризма: вызовы современности
Training of tourism specialists: challenges of today
Автори: Щука Галина
Scsuka Halina
Shchuka Halyna
Безрученков Юрій
Bezruchenkov Yuriy
Ключові слова: туризм;підготовка фахівця туризму;професійна освіта;туристична освіта;tourism;professional education;tourist education
Дата публікації: 2021
Видавництво: Альфа-ПІК
Вид документа: dc.type.researchArticle
Бібліографічний опис: In Географія та Туризм: науковий журнал. 2021. Випуск 63. с. 31-36.
Серія/номер: ;Випуск 63.
Короткий огляд (реферат): Резюме. Встановлено, що вимоги до підготовки фахівців сфери туризму визначаються ситуацією на світовому туристичному ринку, станом вітчизняної системи професійної освіти та принципами функціонування професійного простору. Ситуація, яка склалася в туризмі, в освіті та в туристичному професійному просторі вимагає кардинальної перебудови системи освіти. Відповідно до основних принципів дидактики, визначено основні питання, на які необхідно дати відповідь при формуванні оновлених освітніх програм: «Навіщо вчити?» (мета навчання, очікуваний результат), «Чому вчити?» (зміст навчання), «Як вчити?» (методи, засоби, правила та організаційні форми навчання), «Де вчити?» (місце проведення занять), «Коли вчити?» (визначення часового режиму та тривалості), «Кого вчити?» та «Хто вчить» (система вимог до студентів та викладачів). Доведено, що по завершенню автоматизації туристичної діяльності зміняться вимоги до професійної компетентності майбутнього фахівця в сторону посилення емоційного інтелекту. Це передбачає зміну змісту навчання, перехід від інформаційно насиченого навчання до рефлексивного та перетворюючого. Внаслідок інформатизації змінюється роль викладача в освітньому процесі, що вимагає застосування інших прийомів та методів. Пандемія диктує нові вимоги стосовно місця проведення занять і т.д. Детальний аналіз ситуації дозволив встановити перелік ключових елементів системи туристичної освіти, які підлягають реформуванню, визначити сутність цих перетворень.
Резюме. Установлено, что требования к подготовке специалистов сферы туризма определяются ситуацией на мировом туристическом рынке, состоянием отечественной системы профессионального образования и принципами функционирования профессионального пространства. Ситуация, которая сложилась в туризме, в образовании и в туристическом профессиональном пространстве требует кардинальной перестройки процесса подготовки специалистов туризма. В соответствии с основными принципами дидактики, определены ключевые вопросы, на которые необходимо дать ответ при формировании обновленных образовательных программ: «Зачем учить?» (цель обучения, ожидаемый результат), «Чему учить?» (содержание обучения), «Как учить?» (методы, средства, правила и организационные формы обучения), «Где учить?» (место проведения занятий), «Когда учить?» (определение временного режима и продолжительности), «Кого учить?» и «Кто учит?» (система требований к студентам и преподавателям). Доказано, что по завершению автоматизации туристической деятельности изменятся требования к профессиональной компетентности будущего специалиста в сторону усиления эмоционального интеллекта. Это предполагает изменение содержания обучения, переход от информационно насыщенного обучения к рефлексивному и преобразующему. Вследствие информатизации меняется роль преподавателя в образовательном процессе, что требует применения других приемов и методов. Пандемия диктует новые требования относительно места проведения занятий и т.д. Детальный анализ ситуации позволил установить перечень ключевых элементов системы туристического образования, подлежащих реформированию, определить сущность этих преобразований.
Abstract. It is determined that the requirements for the training of specialists in the field of tourism are determined by the situation on the world tourist market, the state of the domestic system of vocational education and the principles of functioning of the professional space. The current situation in tourism, education and in the tourism professional space requires a radical restructuring of the education system. In accordance with the basic principles of didactics, the main questions that need to be answered in the formation of updated educational programs: "Why teach?" (learning purpose, expected result), "Why teach?" (learning content), "How to teach?" (methods, tools, rules and organizational forms of learning), "Where to teach?" (venue), "When to teach?" (determination of time regime and duration), "Who to teach?" and "Who teaches" (system of requirements for students and teachers). It is proved that upon completion of the automation of tourism activities will change the requirements for professional competence of the future specialist in the direction of strengthening emotional intelligence, it involves changing the content of education, the transition from information-rich learning to reflective and transformative. As a result of informatization, the role of the teacher in the educational process changes, which requires the use of other techniques and methods. A pandemic dictates new requirements for the location of classes, etc. A detailed analysis of the situation allowed to establish a list of key elements of the tourism education system that are subject to reform, to determine the essence of these transformations.
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): http://dspace.kmf.uz.ua:8080/jspui/handle/123456789/1633
ISSN: 2308-135X
metadata.dc.rights.uri: http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/us/
Розташовується у зібраннях:Scsuka Halina

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
Shchuka_H_Training_of_tourism_specialists_challenges_of_today_2021.pdfIn Географія та Туризм: науковий журнал. 2021. Випуск 63. с. 31-36.396.13 kBAdobe PDFПереглянути/Відкрити


Ліцензія на матеріал: Ліцензія Creative Commons Creative Commons