Please use this identifier to cite or link to this item:
https://dspace.kmf.uz.ua/jspui/handle/123456789/1695
Title: | Професійні компетенції майбутніх учителів фізики та математики |
Other Titles: | Professional competencies of future teachers of physics and mathematics |
Authors: | Месарош Лівіа Livia Mesarosh Mészáros Lívia |
Keywords: | професійа компетентність;майбутні вчителі;наука;professional competence;future teachers;science |
Issue Date: | 2022 |
Publisher: | Видавничий дім «Гельветика» |
Type: | dc.type.article |
Citation: | Mесарош Лівіа: Професійні компетенції майбутніх учителів фізики та математики. In Науковий часопис Національного педагогічного університету імені М. П. Драгоманова. Серія 5. Педагогічні науки: реалії та перспективи. Збірник наукових праць. 2022. Випуск 85. с. 123-127. |
Series/Report no.: | Серія 5. Педагогічні науки: реалії та перспективи;Випуск 85. |
Abstract: | Резюме. У статті окреслено актуальні на сьогодні питання професійної компетентностi студентів (майбутніх вчителів)
фізиків та математиків. Наведені професійні компетенції студентiв-старшокурсників фізичної та математичної
спеціальностей, виявлені їх спільні та специфічні компоненти. З’ясовано, що у поєднанні з традиційними педагогічними
методами навчання важливим є впровадження новітніх методів, які предбачають надання особливої уваги формуван ню фахових компетентностей випускників вузів. Обґрунтовано, що фізика нерозривно пов’язана з математикою. Фор мування математичної та фізичної компетентностей – важлива умова удосконалення навчально-виховного процесу,
що дозволить майбутньому фахівцеві розглядати певне явище з позицій різних навчальних предметів, орієнтуватися
в ситуації та вирішувати поставлені перед ним завдання, що дозволить стати відмінним вчителем. Проаналізовано
зарубіжний досвід особливостей викладання та навчання, описано важливість такої компетентності, як навчання
впродовж життя, та вимоги до педагогічних компетентностей майбутніх вчителів.
З’ясовано, для майбутніх вчителів фізики та математики компетентнісний підхід дозволяв би здійснювати освіт ній процес відповідно до вимог сучасного динамічного освітнього простору, набути нові навики роботи, бути більш
конкурентноспроможними, оскільки нові технології змінюють ринок праці, швидко змінюється зміст традиційної
освіти.
Для досягнення мети дослідження використовувались емпіричні методи: спостереження за навчальним процесом
студентів (майбутніх вчителів) під час викладання фізики та математики, аналіз результатів навчальних досягнень
студентів. Ефективно було використано набір методів наукового пізнання: системний і порівняльний аналіз літера тури, робочих програм, педагогічного процесу з проблеми дослідження, узагальнення та систематизація науково-те оретичних положень з метою отримання цілісної картини про сучасний стан досліджень та можливостей вдоскона лення підходів до питання професійних компетенції майбутніх вчителів фізики та математики. Abstract. The article outlines the current issues of professional competence of students (future teachers) of physicists and mathema ticians. The professional competencies of senior students of physical and mathematical specialties are given, their common and specific components are revealed. It was found that in combination with traditional pedagogical teaching methods it is important to introduce the latest methods, which provide special attention to the formation of professional competencies of uni versity graduates. It is substantiated that physics is inextricably linked with mathematics. Formation of mathematical and phys ical competencies, an important condition for improving the educational process, which will allow future professionals to con sider a phenomenon from the standpoint of various subjects, navigate the situation and solve problems before him, which will become an excellent teacher. The foreign experience of the peculiarities of teaching and learning is analyzed, the importance of such competence as lifelong learning and the requirements for pedagogical competencies of future teachers are described. It was found that for future teachers of physics and mathematics competence approach would allow to carry out the educa tional process in accordance with the requirements of modern dynamic educational space, acquire new skills, be more compet itive, as new technologies change the labor market, change the content of traditional education. To achieve the goal of the research, empirical methods were used: observation of the educational process of students (future teachers) during the teaching of physics and mathematics, analysis of the results of students’ academic achievements. A set of methods of scientific knowledge was used effectively: systematic and comparative analysis of literature, work programs, pedagogical process on research, generalization and systematization of scientific and theoretical positions in order to obtain a holistic picture of the current state of research and opportunities to improve approaches to professional competence of future physics teachers and mathematics. |
Description: | http://www.chasopys.ps.npu.kiev.ua/nc-85 |
URI: | http://dspace.kmf.uz.ua:8080/jspui/handle/123456789/1695 |
ISSN: | 2311-5491 |
metadata.dc.rights.uri: | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/us/ |
Appears in Collections: | Mészáros Lívia |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
Meszaros_L_Profesiini_kompetentsii_maibutnikh_uchyteliv_fizyky_2022.pdf | Mесарош Лівіа: Професійні компетенції майбутніх учителів фізики та математики. In Науковий часопис Національного педагогічного університету імені М. П. Драгоманова. Серія 5. Педагогічні науки: реалії та перспективи. Збірник наукових праць. 2022. Випуск 85. с. 123-127. | 461.61 kB | Adobe PDF | View/Open |
This item is licensed under a Creative Commons License