Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал:
https://dspace.kmf.uz.ua/jspui/handle/123456789/1979
Назва: | Iskolaválasztási motivációk Kárpátalján: esettanulmány egy beregszászi magyar iskola alapján |
Інші назви: | Мотивація вибору школи на Закарпатті (на базі дослідження однієї берегівської угорської школи) School Choice Motivations in Transcarpathia: a Case Study Based on a Hungarian School in Beregszász |
Автори: | Kacsur Annamária Качур Аннамаріа Annamaria Kachur |
Ключові слова: | iskolaválasztási motivációk;tannyelv;kárpátaljai magyarok |
Дата публікації: | 2020 |
Видавництво: | II. Rákóczi Ferenc Kárpátaljai Magyar Főiskola-"RIK-U" Kft. |
Вид документа: | dc.type.researchStudy |
Бібліографічний опис: | In Limes: a II. Rákóczi Ferenc Kárpátaljai Magyar Főiskola tudományos évkönyve. 2020. VII. évfolyam, 1. kötet. pp. 185-200. |
Серія/номер: | A II. Rákóczi Ferenc Kárpátaljai Magyar Főiskola tudományos évkönyve;VII. évfolyam, 1. kötet |
Короткий огляд (реферат): | Az ukrán oktatási tárca 2007-ben kiadott 1171. számú
rendeletének értelmében a sikeres ukrán nyelv és irodalom érettségi minden felsőoktatási szakirány esetében a bejutás feltétele.
Az iskolai tannyelv-választás így
rendkívül fontos kérdéssé vált a
kárpátaljai magyarság számára,
hiszen a magyar nyelvű oktatás opciójának elvételével az
identitásunk is veszélybe kerül.
Ezért meghatározó szerepe van
annak, milyen tannyelvű iskolát
választ a szülő gyermekének.
Kutatásunk során olyan magyar
és ukrán nemzetiségű szülőkkel készítettünk interjút, akik a
kezdeti ukrán tannyelvű iskola
után különböző megfontolások
alapján átíratták gyermekeiket
Kárpátalja egyik legnépszerűbb
magyar iskolájába.
Azok a magyar anyanyelvű szülők, akiknek a gyermeke először
ukrán tannyelvű iskolába járt,
kiemelték, mennyivel könnyebb
a gyerekeknek anyanyelvükön
elsajátítani a tananyagot. A
megkérdezett szülők mindegyikének válaszai között szerepelt
mint jövőbeli terv, a gyerekek
magyarországi továbbtanulásának lehetősége. Резюме. Відповідно до наказу № 1171 Міністерства освіти України, виданого у 2007 році, успішне ЗНО з української мови та літератури – це умова доступу до всіх вищих навчальних закладів в Україні. Вибір мови навчання в школах є дуже важливим питанням для з угорців Закарпаття, тому що ліквідацією можливості навчання угорською мовою, наша ідентичність також знаходиться під загрозою. Проте існування угорськомовної школи не є єдиним фактором у виборі того, де навчатись дитині. Іншим визначальним фактором є вибір батьків. Під час нашого дослідження ми провели інтерв'ю з угорськими та українськими батьками, які після того, як їхні діти спочатку вчилися в школі з українською мовою навчання, перевели своїх дітей у одну з найпопулярніших угорських шкіл Закарпаття. Угорські батьки, чиї діти вперше відвідували українську школу, підкреслили, наскільки простіше для дітей вивчати шкільний матеріал рідною мовою. Кожен з опитаних батьків згадав про можливість своїх дітей навчатися в Угорщині як план на майбутне. Abstract. According to the Order No. 1171 of the Ukrainian Ministry of Education issued in 2007, a successful Ukrainian language and literature school-leaving examination is a condition for access to all higher educational establishments. Choosing the language of instruction in schools is therefore a very important issue for the Hungarians of Transcarpathia, because by eliminating the option of Hungarian language education, our identity is also endangered. However, the existence of a Hungarian language school is not the only factor in choosing where to study for a child from a Hungarian family. The other determining factor is parental choice. During our research, we interviewed Hungarian and Ukrainian parents who, after having their children study in a school with Ukrainian language of instruction initially, have transferred their children into one of the most popular Hungarian schools of Transcarpathia. Hungarian native parents whose children first attended a Ukrainian school, emphasized how much easier it was for children to learn the school material in their mother tongue. Each of the interviewed parents mentioned the opportunity for their children to study in Hungary as a future plan. |
Опис: | https://kmf.uz.ua/wp-content/uploads/2021/10/limes-2020-issue-vii_volume-1.pdf https://opac3.brff.monguz.hu:443/hu/record/-/record/bibBRF00008905 |
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): | http://dspace.kmf.uz.ua:8080/jspui/handle/123456789/1979 |
ISSN: | 2411-4081 |
metadata.dc.rights.uri: | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/us/ |
Розташовується у зібраннях: | Limes |
Файли цього матеріалу:
Файл | Опис | Розмір | Формат | |
---|---|---|---|---|
Kacsur_A_Iskolavalasztasi_motivaciok_Karpataljan_2020.pdf | In Limes: a II. Rákóczi Ferenc Kárpátaljai Magyar Főiskola tudományos évkönyve. 2020. VII. évfolyam, 1. kötet. pp. 185-200. | 544.04 kB | Adobe PDF | Переглянути/Відкрити |
Ліцензія на матеріал: Ліцензія Creative Commons