Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.kmf.uz.ua/jspui/handle/123456789/1981
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorAlkhrisheh Hazim Taisir Dayijen
dc.date.accessioned2023-02-06T11:20:25Z-
dc.date.available2023-02-06T11:20:25Z-
dc.date.issued2020-
dc.identifier.citationIn Limes: a II. Rákóczi Ferenc Kárpátaljai Magyar Főiskola tudományos évkönyve. 2020. VII. évfolyam, 1. kötet. pp. 247-251.en
dc.identifier.issn2411-4081-
dc.identifier.urihttp://dspace.kmf.uz.ua:8080/jspui/handle/123456789/1981-
dc.descriptionhttps://kmf.uz.ua/wp-content/uploads/2021/10/limes-2020-issue-vii_volume-1.pdfen
dc.descriptionhttps://opac3.brff.monguz.hu:443/hu/record/-/record/bibBRF00008905en
dc.description.abstractAbstract. Our study aims to investigate the level and type of motivation as well as the level of proficiency. In this respect, our hypothesis is that female learners of L2 are better achievers than male learners of L2. The study will also investigate the relationship between ‘motivation, attitude and effort’ and ‘gender’ on one hand, and the relationship between ‘motivation, attitude the attitude effort’ and ‘proficiency’ on the other. In addition to quantitative data collection methods (questionnaires and tests), qualitative data collection methods will also be used (interviews) to explore these relationships.en
dc.description.abstractРезюме. Наша стаття має на меті дослідити рівень і тип мотивації, а також рівень кваліфікації людей, які вивчають другу мову. Наша гіпотеза полягає в тому, що жінки, які вивчають L2, є успішнішими, ніж чоловіки, що також вивчають L2. Дослідження також простежує взаємозв'язок між «мотивацією, ставленням та зусиллям» та «статтю», з одного боку, та взаємозв'язок між «мотивацією, ставленням та зусиллям» і «знанням» з іншого боку. При зборі даних, окрім кількісних методів (анкети та тести), будуть використовуватися також і якісні методи збору даних (інтерв'ю) для вивчення цих відносин та взаємозв’язків.uk
dc.description.abstractA tanulmány célja a motiváció szintjének és típusának, valamint a nyelvtudás szintjének vizsgálata. Kiinduló kutatási hipotézisünk az, hogy az L2 (másodnyelv) női tanulói jobban teljesítenek, mint az L2 férfi tanulói. A tanulmány egyrészt megvizsgálja a „motiváció, a hozzáállás és az erőfeszítés”, valamint a (társadalmi) „nem” (gender) közötti kapcsolatokat, másrészt a „motiváció, a hozzáállás és az erőfeszítés” és a „jártasság” közötti összefüggést. A mennyiségi adatgyűjtési módszerek (kérdőívek és tesztek) mellett kvalitatív adatgyűjtési módszereket (interjúk) is alkalmaz a kutatás e kapcsolatok és összefüggések feltárására.hu
dc.language.isoenen
dc.publisherII. Rákóczi Ferenc Kárpátaljai Magyar Főiskola-"RIK-U" Kft.en
dc.relation.ispartofseriesA II. Rákóczi Ferenc Kárpátaljai Magyar Főiskola tudományos évkönyve;VII. évfolyam, 1. kötet-
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 United States*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/us/*
dc.subjectmotivationen
dc.subjectLearning Englishen
dc.subjectMutah Universityen
dc.subjectJordanen
dc.titleMotivation, Attitude and Effort towards Learning English: The Case of Mutah University Jordanian Male and Female Sudentsen
dc.title.alternativeМотивація, аттітюди і прагнення у вивченні англійської мови: приклад студентів і студенток йорданської національності в університеті «Мутах»en
dc.title.alternativeMotiváció, attitűd és törekvések az angoltanulásban: a Mutah Egyetem jordán nemzetiségű férfi és női hallgatóinak példájaen
dc.typedc.type.noteen
Appears in Collections:Limes

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Alkhrisheh_H_T_Motivation_Attitude_and_Effort_towards_Learning_English_2020.pdfIn Limes: a II. Rákóczi Ferenc Kárpátaljai Magyar Főiskola tudományos évkönyve. 2020. VII. évfolyam, 1. kötet. pp. 247-251.479.53 kBAdobe PDFView/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons