Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал:
https://dspace.kmf.uz.ua/jspui/handle/123456789/2003
Назва: | Nyelvi diszkrimináció és előítéletesség kárpátaljai magyartanároknál |
Інші назви: | Language Discrimination and Prejudice of Teachers of Hungarian in Transcarpathia Мовна дискримінація і упередження стосовно угорських вчителів Закарпаття |
Автори: | Jánk István |
Ключові слова: | nyelvi diszkrimináció;nyelvi előítélet;lingvicizmus;magyartanárok |
Дата публікації: | 2020 |
Видавництво: | II. Rákóczi Ferenc Kárpátaljai Magyar Főiskola-"RIK-U" Kft. |
Вид документа: | dc.type.researchStudy |
Бібліографічний опис: | In Limes: a II. Rákóczi Ferenc Kárpátaljai Magyar Főiskola tudományos évkönyve. 2020. VII. évfolyam, 2. kötet. pp. 143-169. |
Серія/номер: | A II. Rákóczi Ferenc Kárpátaljai Magyar Főiskola tudományos évkönyve;VII. évfolyam, 2. kötet |
Короткий огляд (реферат): | A magyar anyanyelvi
nevelés akárcsak Magyarországon, Kárpátalján sem problémamentes. A témával kapcsolatos
problémák közül számos nyelvi
természetű van, melyek közül
egy – oktatási és nyelvészeti
szempontból – kiemelt jelentőségűvel foglalkozom a továbbiakban. Jelen tanulmány egy nyelvi
diszkriminációt vizsgáló, négy
országon átívelő kutatás kárpátaljai magyarságot érintő részeredményeiről kíván beszámolni.
Arról, hogy a vizsgálatba bekapcsolódó kárpátaljai leendő és gyakorló magyartanárok mennyire
előítéletesek nyelvileg, milyen
mértékben diszkriminálnak nyelvi alapon, illetve hogy mindez a
többi ország magyartanárainak
eredményeivel összevetve men -
nyire számít jelentősnek. Abstract. Teaching Hungarian language as a mother tongue in Transcarpathia is not going without problems, similarly to the situation in Hungary. There are many language-related issues in the topic, the problem which I deal with is of great importance mainly in education and linguistics. The current paper aims to report the results of a research on language discrimination in four countries focusing only on the results of Transcarpathia. The study highlights how prejudiced the practicing teachers and teacher trainees of Hungarian language in Transcarpathia are linguistically towards their students. Moreover, the data show to what extent they discriminate on a linguistic basis and how significant this phenomenon is in comparison to the results of the Hungarian language teachers of other countries. Резюме. Виховання корінних угорців, на жаль, не обходиться без проблем як в Угорщині, так і на Закарпатті. Серед цих труднощів багато перебувають саме у мовній сфері. Зокрема, це освіта і навчання, на якій зосереджена увага нашого дослідження. У ньому зроблено спробу вивчення мовної дискримінації на основі результататів анкетування, котрі проводилися у чотирьох країнах, що охоплюють поселення карпатських угорців. Більше того, виходячи з результатів анкетування, було з'ясовано наскільки перспективними є угорські викладачі у своєму мовленні, а також те, якою мірою вони використовують дискримінацію на мовній основі і наостанок, наскільки це є важливо у порівнянні з результатами угорських викладачів з інших країн. |
Опис: | https://kmf.uz.ua/wp-content/uploads/2021/10/limes-2020-issue-vii_volume-2.pdf https://opac3.brff.monguz.hu:443/hu/record/-/record/bibBRF00008907 |
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): | http://dspace.kmf.uz.ua:8080/jspui/handle/123456789/2003 |
ISSN: | 2411-4081 |
metadata.dc.rights.uri: | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/us/ |
Розташовується у зібраннях: | Limes |
Файли цього матеріалу:
Файл | Опис | Розмір | Формат | |
---|---|---|---|---|
Jank_I_Nyelvi_diszkriminacio_es_eloiteletesseg_karpataljai_2020.pdf | In Limes: a II. Rákóczi Ferenc Kárpátaljai Magyar Főiskola tudományos évkönyve. 2020. VII. évfolyam, 2. kötet. pp. 143-169. | 679.28 kB | Adobe PDF | Переглянути/Відкрити |
Ліцензія на матеріал: Ліцензія Creative Commons