Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.kmf.uz.ua/jspui/handle/123456789/2269
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorKisné Bernhardt Renátahu
dc.contributor.authorKriegel Zsófiahu
dc.date.accessioned2023-03-22T12:10:21Z-
dc.date.available2023-03-22T12:10:21Z-
dc.date.issued2017-
dc.identifier.citationIn Acta Academiae Beregsasiensis: a II. Rákóczi Ferenc Kárpátaljai Magyar Főiskola tudományos folyóirata. 2017. XVI. évfolyam. pp. 126-136.en
dc.identifier.isbn978-617-7404-64-3-
dc.identifier.issn2310-1954-
dc.identifier.urihttp://dspace.kmf.uz.ua:8080/jspui/handle/123456789/2269-
dc.descriptionhttps://kmf.uz.ua/wp-content/uploads/2017/12/Acta2017_szines.pdfen
dc.descriptionhttps://opac3.brff.monguz.hu:443/hu/record/-/record/bibBRF00005708en
dc.description.abstractTanulmányunk egy kvalitatív vizsgálat eredményeit mutatja be, melyben metaforavizsgálat segítségével feltárjuk tanító és óvodapedagógus hallgatók (n=50) nézeteit és attitűdjét a tanító, illetve óvodapedagógus szerepértelmezés kapcsán. Eredményeinkből kiderül, hogy a hagyományos pedagógusszerepek nem tűnnek el („kertész”, „fény”, „tyúkanyó”, „szivárvány”), de formálódnak, megújulnak a XXI. századi igényeknek megfelelően („google”, „Rubik-kocka”, „cukor”).hu
dc.description.abstractРезюме. У статті представлено результати одного квалітативного дослідження, в якому з допомогою аналізу метафори розкрито погляди і ставлення студентів спеціальностей «початкове навчання» та «дошкільна освіта» (50 респондентів) стосовно тлумачення ролі вчителя і вихователя в дошкільних навчальних закладах. Результати засвідчили, що традиційні тлумачення ролі педагогів не зникли («садівник», «світло», «квочка», «веселка»), але відповідно до реалій ХХІ століття сформувалися й нові («гугл», «кубик Рубіка», «цукор»).uk
dc.description.abstractAbstract. Our study presents the results of a qualitative study in which metaphorical investigation reveals the views and attitudes of teachers and nursery school teachers (n=50) in relation to low primary school teacher’s and nursery school teacher’s role interpretations. Our results show that the traditional role of teachers does not disappear ("gardener", "light", "hen", "rainbow"), but they are shaped and renewed according to the needs of the 21st century ("google", "Rubik's cube", "sugar").en
dc.language.isohuen
dc.publisherII. Rákóczi Ferenc Kárpátaljai Magyar Főiskola-"RIK-U" Kft.en
dc.relation.ispartofseriesA II. Rákóczi Ferenc Kárpátaljai Magyar Főiskola tudományos folyóirata;XVI. évfolyam-
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 United States*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/us/*
dc.subjecttanító szakos hallgatókhu
dc.subjectóvodapedagógia szakos hallgatókhu
dc.subjectpedagógusjelöltekhu
dc.subjectpedagógusszerepekhu
dc.titleKreatív szerepértelmezés a pedagógusjelöltek metaforáibanen
dc.title.alternativeCreative role interpretation in teacher candidates’ metaphorsen
dc.title.alternativeКреативне тлумачення ролі у метафоричному мисленні майбутніх педагогівen
dc.typedc.type.researchStudyen
Appears in Collections:Acta Academiae Beregsasiensis

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Kisne_Bernhardt_R_Kriegel_Zs_Kreativ_szerepertelmezes_a_pedagogusjeloltek_2017.pdfIn Acta Academiae Beregsasiensis: a II. Rákóczi Ferenc Kárpátaljai Magyar Főiskola tudományos folyóirata. 2017. XVI. évfolyam. pp. 126-136.549.64 kBAdobe PDFView/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons