Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: https://dspace.kmf.uz.ua/jspui/handle/123456789/2527
Повний запис метаданих
Поле DCЗначенняМова
dc.contributor.authorBereczky Györgyhu
dc.date.accessioned2023-05-11T06:33:01Z-
dc.date.available2023-05-11T06:33:01Z-
dc.date.issued2009-
dc.identifier.citationIn Acta Beregsasiensis: a II. Rákóczi Ferenc Kárpátaljai Magyar Főiskola tudományos évkönyve. 2009. VIII. évfolyam, 2. kötet. pp. 107-114.en
dc.identifier.isbn978-966-7966-78-2-
dc.identifier.urihttps://dspace.kmf.uz.ua/jspui/handle/123456789/2527-
dc.descriptionhttps://www.kmf.uz.ua/hun114/letoltes/acta/acta2009_2.pdfen
dc.descriptionhttps://opac3.brff.monguz.hu:443/hu/record/-/record/92483en
dc.description.abstractMinden politikai rendszer saját ideológiával rendelkezik és igyekszik ennek hegemón szerepét biztosítani a többi, vele ellentétes szemlélettel szemben. Posztszovjet térségünkben az ideológia mint megnevezés is pejoratív értelemmel bír, pedig a demokrácia is rendelkezik vele, amely nem más, mint maga a demokrácia szükségességének és kizárólagos létjogosultságának álláspontja. Az ideológia terjesztésének számos közege létezik, és ezek között kiemelkedő helyet foglal el az oktatási rendszer, ahol a tudományos ismeretek átadása mellett fontos szerepet kap a nevelési funkció is. Jelen tanulmányban a szovjet oktatási rendszert vizsgáltuk, azon belül pedig a történelem tantárgyra fókuszálva a nemzetiségek ábrázolásának különböző megnyilvánulásait kutattuk, hogy ezáltal megragadhatóvá váljon a korabeli szovjet nemzetiségi politika összetevőinek egyik részlete.hu
dc.description.abstractРезюме. Кожна політична система розпоряджається своєю ідеологією. Для розповсюдження ідеології існує безліч умов, серед яких особливе місце займає система освітою. В радянску еру ідеологічне виховання з різних предметів найдужче проявлялась у викладанні історії, а в межах цього в предметі історії Радянского Союзу, для навчання якої основою служили книги з історії Радянского Союзу та підручники 7-го, 8-го, 9-11-го та 11-го класів з Історії Радянского Союзу. В створені історії Радянского Союзу завжди діали політичні прагнення. Роль Росії до такої ступені є перепрезентованою, при якій і за наявністю ідеї союзної держави та національного рівноправя відчувається присутність русифікації та централізації. Ідеологію використовували для переформування історічної дійсності в інтересах впливу на свідомість учнів.uk
dc.language.isohuen
dc.publisherPoliPrint Kft.en
dc.relation.ispartofseriesA II. Rákóczi Ferenc Kárpátaljai Magyar Főiskola tudományos évkönyve;VIII. évfolyam, 2. kötet-
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 United States*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/us/*
dc.subjectnemzetiségekhu
dc.subjectszovjet iskolai történelemoktatáshu
dc.subjectSzovjetunió történetehu
dc.subjecttankönyvelemzéshu
dc.titleA nemzetiségek helye és szerepe a szovjet iskolai történelemoktatásban a Szovjetunió története című tankönyvek alapjánen
dc.typedc.type.articleen
Розташовується у зібраннях:Acta Academiae Beregsasiensis

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
Bereczky_Gyorgy_A_nemzetisegek_helye_es_szerepe_a_szovjet_iskolai_2009.pdfIn Acta Beregsasiensis: a II. Rákóczi Ferenc Kárpátaljai Magyar Főiskola tudományos évkönyve. 2009. VIII. évfolyam, 2. kötet. pp. 107-114.289.52 kBAdobe PDFПереглянути/Відкрити


Ліцензія на матеріал: Ліцензія Creative Commons Creative Commons