Please use this identifier to cite or link to this item:
https://dspace.kmf.uz.ua/jspui/handle/123456789/2533
Title: | Nyelvi attitűdök és az interferencia kérdései Vadastanya ukrán/ruszin nyelvű lakossága körében |
Authors: | Gazdag Vilmos Газдаг Вільмош |
Keywords: | nyelvi attitűdök;interferencia;Vadastanya;ukrán nyelv;ruszin nyelv |
Issue Date: | 2009 |
Publisher: | PoliPrint Kft. |
Type: | dc.type.researchStudy |
Citation: | In Acta Beregsasiensis: a II. Rákóczi Ferenc Kárpátaljai Magyar Főiskola tudományos évkönyve. 2009. VIII. évfolyam, 2. kötet. pp. 199-213. |
Series/Report no.: | A II. Rákóczi Ferenc Kárpátaljai Magyar Főiskola tudományos évkönyve;VIII. évfolyam, 2. kötet |
Abstract: | Munkánk első részét a kétnyelvűség-kutatás eredményeinek áttekintése
képezi. E részben röviden ismertettük a
kétnyelvűség általános meghatározásait,
valamint különböző típusait. Ezenkívül
rövid ismertetés keretében bemutattuk a
kárpátaljai kétnyelvűség általános jegyeit
és az itteni kétnyelvűség-kutatás történetét is. A második fejezet már az általunk
végzett kutatások tárgyi eredményeinek ismertetése. Ahhoz azonban, hogy sikerüljön
fényt deríteni a területi sajátosságok okaira,
elengedhetetlen volt, hogy megismerkedjünk a terület történelmével. Ez esetünkben Vadastanya (Kastanovo) történetének
bemutatása. Ezt követően a kutatásunk
alapjául szolgáló kérdőívet mutattuk be,
röviden rávilágítva arra, hogy az egyes kérdésekkel pontosan milyen nyelvi jegyeket
kívánunk feltárni. Munkánk utolsó fejezetében röviden elemeztük a gyűjtött anyagot, melyet a könnyebb megértés végett
elemző ábrákkal tettünk szemléletesebbé.
Rávilágítottunk azokra a nyelvi sajátosságokra, amelyek megkülönböztetik, illetve
hasonlóvá teszik Vadastanya nyelvhasználatát a többi kárpátaljai ukrán település
nyelvhasználatával. Резюме. У першому розділі нашої роботи розглядаються проблеми дослідження двомовності. У цьому розділі подано загальне поняття двомовності, а також її різновиди. Крім цього, коротко представлено загальні риси двомовності на Закарпатті та історія дослідження двомовності закарпатськими науковцями. Друга частина роботи містить подачу фактичних результатів нашого дослідження. Однак для того, щоб пояснити мовні особливості даної території необхідно було ознайомитись із його історією, тобто історією села Каштаново. Далі дається аналіз результатів анкетування, що була основою нашого дослідження, в загальному зупиняючись на питаннях анкети, завдяки яким стало можливим розкрити мовні особливості населення цього села. В останньому розділі нашої роботи коротко проаналізовано зібраний матеріал, який для кращого розуміння пояснюється деякими діаграмами. У роботі розкрито мовні особливості, завдяки яким мова населення села Каштаново зіставляється з мовою населення інших україномовних територій на Закарпатті. Робота присвячена дослідженню поняття „суспільне виховання”, його мета та завдання. Розглядається підготовка до суспільного життя на уроках у середній школі, визначаються предмети, які важливі при навчанні учня суспільному життю. Особлива увага звертається ролі цивільних організацій в успішному вихованні. Суспільне виховання і збереження суспільства є ключовими поняттями і роботі, поскільки саме в них приховані всі намагання, які можуть призвести до зниження рівня негативних наслідків, які випливають з традицій і способу життя людства сьогодення. |
Description: | https://www.kmf.uz.ua/hun114/letoltes/acta/acta2009_2.pdf https://opac3.brff.monguz.hu:443/hu/record/-/record/92483 |
URI: | https://dspace.kmf.uz.ua/jspui/handle/123456789/2533 |
ISBN: | 978-966-7966-78-2 |
metadata.dc.rights.uri: | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/us/ |
Appears in Collections: | Acta Academiae Beregsasiensis |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
Gazdag_Vilmos_Nyelvi_attitudok_es_az_interferencia_kerdesei_Vadastanya_2009.pdf | In Acta Beregsasiensis: a II. Rákóczi Ferenc Kárpátaljai Magyar Főiskola tudományos évkönyve. 2009. VIII. évfolyam, 2. kötet. pp. 199-213. | 469.9 kB | Adobe PDF | View/Open |
This item is licensed under a Creative Commons License