Please use this identifier to cite or link to this item:
https://dspace.kmf.uz.ua/jspui/handle/123456789/2585
Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor.author | Berghauer-Olasz Emőke | hu |
dc.contributor.author | Бергхауер-Олас Емйовке | uk |
dc.date.accessioned | 2023-05-18T09:19:37Z | - |
dc.date.available | 2023-05-18T09:19:37Z | - |
dc.date.issued | 2022 | - |
dc.identifier.citation | Berghauer-Olasz Emőke: Közösségek rejtett kapcsolatai és a kinetikus iskolarajz (KSD). A módszer és alkalmazási lehetőségei. Beregszász-Ungvár, II. Rákóczi Ferenc Kárpátaljai Magyar Főiskola-„RIK-U” Kft., 2022. 300 p. | en |
dc.identifier.isbn | 978-617-8046-63-7 | - |
dc.identifier.uri | https://dspace.kmf.uz.ua/jspui/handle/123456789/2585 | - |
dc.description | https://kmf.uz.ua/wp-content/uploads/2022/09/web_bergh-olasz-e_monografia_2022-07-20.pdf | en |
dc.description | https://opac3.brff.monguz.hu:443/hu/record/-/record/bibBRF00009517 | en |
dc.description.abstract | Az iskolások életében különösen meghatározó szerepet tölt be a társak jelenléte, így többek között a csoportokba szerveződés körülményei, a társas alakzatokban betöltött szerepek, valamint a baráti kapcsolatok nyomán átélt élmények, emlékek is kardinális töltéssel bírnak. Jelen monográfia elsődleges célja, hogy a témát tárgyaló és ahhoz szorosan kapcsolódó nemzetközi szakirodalom feldolgozásán és az empirikus vizsgálat elemzésén alapulva kiemelt figyelmet szenteljen a kinetikus iskolarajz mint társas kapcsolatok lehetséges feltáró módszerére és mentálhigiénés alkalmazási lehetőségeire. Különösen fontos feladat a módszer, valamint az originális és újszerű vizsgálat eredményeinek beágyazása az ukrajnai pszichológiai szakirodalomba, mely a kutatási témát tekintve érintetlen területnek bizonyult. Rendkívüli hiányosságok fellelhetőek az ukrajnai képi kifejezéspszichológia területén, a pszichológiai gyakorlatban a rajzelemzés még nem jutott el a rendszerelemzés szintjéig, ezidáig tapasztalhatóan a jungi szimbólumokat mint külön itemeket kiragadó és elemző szinten stagnál. A monográfia a Pécsi Tudományegyetem Pszichológia Doktori Iskola Személyiség és Egészségpszichológia Doktori Programban sikeresen megvédett doktori disszertációm bővített változatát adja közre. A szakirodalmat feldolgozó rész frissítése mellett fontosnak tartottam a kinetikus iskolarajzra épített közösségfejlesztő mentálhigiénés módszer bemutatását, mely a Kárpátaljai Magyar Mentálhigiénés Társaság munkatársainak közreműködésével 12 iskolai osztályban került levezetésre. | hu |
dc.description.abstract | Резюме. У житті школярів особливу роль відіграє присутність товаришів (однолітків), тому, крім усього іншого, обставини об’єднання в групи, ролі, відіграні в соціальних формаціях, а також переживання та спогади, пережиті в результаті дружби, мають кардинальний заряд. Основною метою даної монографії є приділити особливу увагу можливому дослідницькому методу заснованому на обробці міжнародної літератури, що обговорює та тісно пов’язана з цією темою, а також аналізом емпіричних досліджень – кінетичному шкільному малюнку для виявлення прихованих суспільних зв’язків та його застосуванню задля психічної гігієни. Особливо важливим завданням є впровадження методу і результатів оригінального та новітнього дослідження в українську психологічну літературу, адже враховуючи тему дослідження, метод виявився цілком не розкритим. Значні недоліки можна знайти в області психології виразного вираження в Україні, в психологічній практиці аналіз малюнків ще не досяг рівня системного аналізу, поки що він перебуває в стагнації на рівні захоплення та аналізу символів як окремих предметів. Дана монографія – розширена версія моєї докторської дисертації, успішно захищеної в аспірантурі Печського наукового університету (Угорщина), факультеті гуманітарних наук за напрямом «Психологія», програма підготовки аспірантів зі спеціальності «Психологія особистості і здоров’я». На додаток до оновлення розділу, який опрацьовує літературу, на мою думку важливим є представити метод розвитку психічної гігієни громади на основі кінетичного шкільного малюнку, який проводився у 12 шкільних класах за допомогою співробітників Громадської організації «Закарпатське угорське товариство спеціалістів психічного здоров’я». | uk |
dc.description.sponsorship | A kiadvány megjelenését a Kárpátaljai Magyar Akadémiai Tanács támogatta. | en |
dc.language.iso | hu | en |
dc.publisher | II. Rákóczi Ferenc Kárpátaljai Magyar Főiskola-„RIK-U” Kft. | en |
dc.rights | Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 United States | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/us/ | * |
dc.subject | társas kapcsolatok | hu |
dc.subject | rejtett kapcsolatok | hu |
dc.subject | kinetikus iskolarajz | hu |
dc.title | Közösségek rejtett kapcsolatai és a kinetikus iskolarajz (KSD). A módszer és alkalmazási lehetőségei | en |
dc.title.alternative | Кінетичний шкільний малюнок та приховані суспільні зв’язки. Метод та можливості використання | en |
dc.type | dc.type.monograph | en |
Appears in Collections: | Berghauer-Olasz Emőke Tudományos kiadványok |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
Berghauer_Olasz_E_Kozossegek_rejtett_kapcsolatai_es_a_kinetikus_iskolarajz_2022.pdf | Berghauer-Olasz Emőke: Közösségek rejtett kapcsolatai és a kinetikus iskolarajz (KSD). A módszer és alkalmazási lehetőségei. Beregszász-Ungvár, II. Rákóczi Ferenc Kárpátaljai Magyar Főiskola-„RIK-U” Kft., 2022. 300 p. | 12.14 MB | Adobe PDF | View/Open |
This item is licensed under a Creative Commons License