Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.kmf.uz.ua/jspui/handle/123456789/262
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorHuszti Ilonahu
dc.contributor.authorГусті Ілонаuk
dc.date.accessioned2020-10-28T08:32:59Z-
dc.date.available2020-10-28T08:32:59Z-
dc.date.issued2016-
dc.identifier.citationIn В.І. Смоланка (гол. ред.): Актуальні проблеми міжнародних відносин та міжнародного бізнесу. Матеріали міжнародної науково-практичної конференції (27 жовтня 2016 року, м. Ужгород). Ужгород, Видавництво УжНУ «Говерла», 2016. с. 145-148.en
dc.identifier.isbn978-617-7333-26-4-
dc.identifier.urihttp://dspace.kmf.uz.ua:8080/jspui/handle/123456789/262-
dc.description.abstractAbstract. The aim of the study was to investigate how reading aloud as a type of reading and reading comprehension as the main goal of reading are related. The pupils participating in the study were 44 twelve-year-old Hungarian learners of English living in Transcarpathia, Ukraine. The study proved that retelling as a measure to test reading comprehension is less valid, because it tests learners’ memory rather than their comprehension. Furthermore, it is a big strain on learners to remember details of a story. Thus, teachers had better use comprehension questions to check how well learners understood texts.en
dc.language.isoenen
dc.publisherВидавництво УжНУ «Говерла»en
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 United States*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/us/*
dc.subjectoral readingen
dc.subjectreading comprehensionen
dc.titleRelationships between oral reading and reading comprehensionen
dc.title.alternativeВзаємозвязки між читанням вголос та розумінням прочитаного текстуen
dc.typedc.type.conferenceAnnouncementen
Appears in Collections:Huszti Ilona

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Huszti_I_Relationships_between_oral_reading_and_reading_comprehension_2016.pdfIn В.І. Смоланка (гол. ред.): Актуальні проблеми міжнародних відносин та міжнародного бізнесу. Матеріали міжнародної науково-практичної конференції (27 жовтня 2016 року, м. Ужгород). Ужгород, Видавництво УжНУ «Говерла», 2016. с. 145-148.415.61 kBAdobe PDFView/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons