Please use this identifier to cite or link to this item:
https://dspace.kmf.uz.ua/jspui/handle/123456789/2723
Title: | Mobile Applications to improve listening skills |
Other Titles: | Розвиток навичок після слухання за допомогою мобільних додатків |
Authors: | Hladonik Gergely Гладоник Гергель Komari Istvan-Dominik Komári István-Dominik |
Keywords: | listening;mobile applications;information technology |
Issue Date: | 2022 |
Publisher: | Видавничий дім «Гельветика» |
Type: | dc.type.researchArticle |
Citation: | Hladonik Gergely, Komari Istvan-Dominik: Mobile Applications to Improve Listening Skills. In Інноваційна педагогіка. 2022. Випуск 44., Том 2. с. 168-173. |
Series/Report no.: | ;Випуск 44., Том 2. |
Abstract: | Abstract. Information Technology is having a significant influence on Language learning. One of the most attractive and commonly used Information Technologies is the widely spread usage of mobile phones which represent a new and revolutionary approach in education. The development of mobile technology has been going through a period of rapid tendency. Despite the fact, that the potential of mobile learning is immense, still only a few studies have been conducted in this field. The extensive grow of mobile devices has opened opportunities to develop specific mobile applications in English language teaching. New media of learning English has been created. Numerous of applications on mobile devices have been developed very fast and can be down loaded effortlessly. In language learning, these applications encourage students to practice and enhance their language competence. Apart from applications, learning materials can be accessed easily too. Moreover, previous studies found that mobile applications and these accessible materials support language learning in different areas such as vocabulary learning, pronunciation practice, listening skills, English reading skills and theme-based m-learning activities improving contextual language learning experiences. Nowadays, it is an established fact that technology is widely employed for English language teaching and learning throughout the world at all stages of education. Typically the use of mobile technology for English language teaching and learning does not appear to be restricted to any particular age group or any particular educational program. The present study illustrates students’ attitude toward mobile applications and how these applications influence their studying habits. Furthermore, the study highlights on the fact how students get over difficulties in mastering and developing listening skills with the help of mobile phones outside the classroom. Although this study examined a valuable query and the findings from the present study are to provide valuable insights into the area of foreign language listening research and practical implication for L2 listening classrooms, still there are some limitations in mobile application approaches which are hoped to be handled with in some future works. Резюме. Інформаційні технології мають значний вплив на вивчення мови. Однією з найпривабливіших і найбільш широко використовуваних інформаційних технологій є широке використання мобільних телефонів, що є новим і революційним підходом до освіти. Розвиток мобільних технологій демонструє стрімку тенденцію. Незважаючи на величезний потенціал мобільного навчання, досліджень у цій галузі досі мало. Широке використання мобільних пристроїв дало можливість розробити спеціальні мобільні додатки для використання у навчанні англійської мови. Виникли нові форми вивчення англійської мови. Багато додатків для мобільних пристроїв були розроблені дуже швидко, і їх стало легко завантажити. Під час вивчення мови ці програми заохочують учнів до практики та розвитку знань мови. Окрім додатків, доступними стають також і навчальні матеріали. Крім того, попередні дослідження продемонстрували, що мобільні додатки та ці онлайнресурси доступними методами забезпечують і розвивають різні навички, необхідні для вивчення мови. Ці навички включають розвиток словникового запасу, розвиток вимови, інтерпретацію тексту після слухання та інтерпретацію тексту після читання. Набуття навичок у правильному руслі направляє пізнання після слухання і відіграє важливу роль у правильному засвоєнні англійської мови. Якщо оволодіти вмінням слухати належним чином, відповідно розвиватимуться й інші навички. Нові технології відіграють важливу роль у широкому розвитку навичок. На сьогоднішній день фактом є те, що технології широко використовуються у викладанні та вивченні англійської мови у всьому світі на всіх рівнях освіти. Використання мобільних технологій у викладанні та вивченні англійської мови не обмежується будь-якою віковою групою чи освітньою програмою. Це дослідження демонструє ставлення студентів до мобільних додатків і те, як ці програми впливають на їхні навички навчання. Дослідження також проливає світло на те, як учні долають труднощі в набутті та розвитку навичок після слухання, використовуючи мобільні телефони поза уроками. Хоча це дослідження дає уявлення про ставлення студентів до мобільних додатків, все ще є численні та невивчені можливості для продовження та розширення цієї теми. |
URI: | https://dspace.kmf.uz.ua/jspui/handle/123456789/2723 |
ISSN: | 2663-6085 |
metadata.dc.rights.uri: | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/us/ |
Appears in Collections: | Hladonik Gergely |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
Hladonik_G_Komari_I_D_Mobile_Applications_to_Improve_Listening_Skills_2022.pdf | Hladonik Gergely, Komari Istvan-Dominik: Mobile Applications to Improve Listening Skills. In Інноваційна педагогіка. 2022. Випуск 44., Том 2. с. 168-173. | 6.63 MB | Adobe PDF | View/Open |
This item is licensed under a Creative Commons License