Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.kmf.uz.ua/jspui/handle/123456789/2849
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorДжанда Галинаuk
dc.contributor.authorDzsanda Galinahu
dc.contributor.authorHalyna Dzhandaen
dc.date.accessioned2023-08-01T08:41:19Z-
dc.date.available2023-08-01T08:41:19Z-
dc.date.issued2019-
dc.identifier.citationIn Berghauer-Olasz Emőke, Gávriljuk Ilona, Hutterer Éva és Pallay Katalin (szerk.): A köz- és felsőoktatás előtt álló kihívások a XXI. században Kelet-Közép-Európában az oktatási reformok tükrében. Nemzetközi tudományos konferencia Beregszász, 2019. március 28-29. Tanulmánykötet. Ungvár, „RIK-U” Kft., 2019. pp. 77-84.en
dc.identifier.isbn978-617-7692-33-0-
dc.identifier.urihttps://dspace.kmf.uz.ua/jspui/handle/123456789/2849-
dc.descriptionhttp://kmf.uz.ua/wp-content/uploads/2019/04/Final-Pedagogical_conf_2019_03_28-29.pdfen
dc.descriptionhttps://opac3.brff.monguz.hu:443/hu/record/-/record/bibBRF00007073en
dc.description.abstractРезюме. У роботі представлено теоретичні засади проблеми білінгвізму як стану мовної ситуації в полікультурному суспільстві, визначено основні напрямки розвитку мовної політики і мовної освіти в Україні, а також окреслено вирішальні чинники успішного опанування українською мовою як другою, неспорідненою мовою представниками національних спільнот.uk
dc.description.abstractAbstract. The theoretical basics of problems of bilingualism as a language phenomenon in a multicultural surrounding are presented and principal directions of development of the language policy and language education in Ukraine are defined as well as key aspects of successful language acquisition of a second unrelated language by representatives of national communities are outlined in the study.en
dc.language.isouken
dc.publisher„RIK-U” Kft.en
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 United States*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/us/*
dc.subjectмовна освітаuk
dc.subjectмовна ситуаціяuk
dc.subjectдвомовність (білінгвізм)uk
dc.subjectрідна моваuk
dc.subjectдержавна моваuk
dc.subjectдруга моваuk
dc.subjectспорідненість мовuk
dc.subjectзасвоєння мовиuk
dc.subjectвільне володіння мовамиuk
dc.subjectмовне оточенняuk
dc.titleАктуальні проблеми навчання української мови в національній школі в умовах білінгвізмуen
dc.title.alternativeAz ukránnyelv-tanítás aktuális kérdései a nemzetiségi kisebbségi iskolák kétnyelvű közegébenen
dc.title.alternativeCurrent problems of ukrainian language learning in ethnic minority schools in the context of bilingualismen
dc.typedc.type.articleen
Appears in Collections:A köz- és felsőoktatás előtt álló kihívások a XXI. században Kelet-Közép-Európában az oktatási reformok tükrében

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Dzsanda_G_Aktualni_problemy_navchannia_ukrainskoi_movy_v_natsionalnii_shkoli_2019.pdfIn Berghauer-Olasz Emőke, Gávriljuk Ilona, Hutterer Éva és Pallay Katalin (szerk.): A köz- és felsőoktatás előtt álló kihívások a XXI. században Kelet-Közép-Európában az oktatási reformok tükrében. Nemzetközi tudományos konferencia Beregszász, 2019. március 28-29. Tanulmánykötet. Ungvár, „RIK-U” Kft., 2019. pp. 77-84.626.77 kBAdobe PDFView/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons