Please use this identifier to cite or link to this item:
https://dspace.kmf.uz.ua/jspui/handle/123456789/2849
Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor.author | Джанда Галина | uk |
dc.contributor.author | Dzsanda Galina | hu |
dc.contributor.author | Halyna Dzhanda | en |
dc.date.accessioned | 2023-08-01T08:41:19Z | - |
dc.date.available | 2023-08-01T08:41:19Z | - |
dc.date.issued | 2019 | - |
dc.identifier.citation | In Berghauer-Olasz Emőke, Gávriljuk Ilona, Hutterer Éva és Pallay Katalin (szerk.): A köz- és felsőoktatás előtt álló kihívások a XXI. században Kelet-Közép-Európában az oktatási reformok tükrében. Nemzetközi tudományos konferencia Beregszász, 2019. március 28-29. Tanulmánykötet. Ungvár, „RIK-U” Kft., 2019. pp. 77-84. | en |
dc.identifier.isbn | 978-617-7692-33-0 | - |
dc.identifier.uri | https://dspace.kmf.uz.ua/jspui/handle/123456789/2849 | - |
dc.description | http://kmf.uz.ua/wp-content/uploads/2019/04/Final-Pedagogical_conf_2019_03_28-29.pdf | en |
dc.description | https://opac3.brff.monguz.hu:443/hu/record/-/record/bibBRF00007073 | en |
dc.description.abstract | Резюме. У роботі представлено теоретичні засади проблеми білінгвізму як стану мовної ситуації в полікультурному суспільстві, визначено основні напрямки розвитку мовної політики і мовної освіти в Україні, а також окреслено вирішальні чинники успішного опанування українською мовою як другою, неспорідненою мовою представниками національних спільнот. | uk |
dc.description.abstract | Abstract. The theoretical basics of problems of bilingualism as a language phenomenon in a multicultural surrounding are presented and principal directions of development of the language policy and language education in Ukraine are defined as well as key aspects of successful language acquisition of a second unrelated language by representatives of national communities are outlined in the study. | en |
dc.language.iso | uk | en |
dc.publisher | „RIK-U” Kft. | en |
dc.rights | Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 United States | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/us/ | * |
dc.subject | мовна освіта | uk |
dc.subject | мовна ситуація | uk |
dc.subject | двомовність (білінгвізм) | uk |
dc.subject | рідна мова | uk |
dc.subject | державна мова | uk |
dc.subject | друга мова | uk |
dc.subject | спорідненість мов | uk |
dc.subject | засвоєння мови | uk |
dc.subject | вільне володіння мовами | uk |
dc.subject | мовне оточення | uk |
dc.title | Актуальні проблеми навчання української мови в національній школі в умовах білінгвізму | en |
dc.title.alternative | Az ukránnyelv-tanítás aktuális kérdései a nemzetiségi kisebbségi iskolák kétnyelvű közegében | en |
dc.title.alternative | Current problems of ukrainian language learning in ethnic minority schools in the context of bilingualism | en |
dc.type | dc.type.article | en |
Appears in Collections: | A köz- és felsőoktatás előtt álló kihívások a XXI. században Kelet-Közép-Európában az oktatási reformok tükrében |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
Dzsanda_G_Aktualni_problemy_navchannia_ukrainskoi_movy_v_natsionalnii_shkoli_2019.pdf | In Berghauer-Olasz Emőke, Gávriljuk Ilona, Hutterer Éva és Pallay Katalin (szerk.): A köz- és felsőoktatás előtt álló kihívások a XXI. században Kelet-Közép-Európában az oktatási reformok tükrében. Nemzetközi tudományos konferencia Beregszász, 2019. március 28-29. Tanulmánykötet. Ungvár, „RIK-U” Kft., 2019. pp. 77-84. | 626.77 kB | Adobe PDF | View/Open |
This item is licensed under a Creative Commons License