Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.kmf.uz.ua/jspui/handle/123456789/2859
Title: Роль самоменеджменту фахівця соціономічної професії як засіб резистентності психосоматичному вигоранню
Other Titles: The role of self-management of specialists in the socionomic profession as a means of resistance to psychosomatic burnout
Az önmenedzselés szerepe a segítő hivatásban mint a pszichoszomatikus kiégés megelőzésének eszköze
Authors: Кузьмінський Анатолій
Anatoliy Kuzminskyy
Kuzminszkij Anatolij
Keywords: фахівці соціономічної сфери;психосоматичне вигорання;психологічний захист;психономічна техніка
Issue Date: 2019
Publisher: „RIK-U” Kft.
Type: dc.type.article
Citation: In Berghauer-Olasz Emőke, Gávriljuk Ilona, Hutterer Éva és Pallay Katalin (szerk.): A köz- és felsőoktatás előtt álló kihívások a XXI. században Kelet-Közép-Európában az oktatási reformok tükrében. Nemzetközi tudományos konferencia Beregszász, 2019. március 28-29. Tanulmánykötet. Ungvár, „RIK-U” Kft., 2019. pp. 223-231.
Abstract: Резюме.У статті розглядаються проблеми психосоматичного вигорання у фахівців соціономічної сфери. Подаються фактори, які сприяють уникненню синдрому професійного психофізичного вигорання. Наголошується на важливості володіння різними формами психологічного захисту, прийомами впливу на підсвідомість людини, а також психономічними прийомами. Стверджується, що однією з важливих умов резистентності психосоматичному вигоранню є позиція позитивного ставлення до життя.
Abstract. The article deals with the problems of psychosomatic burnout in the specialists of the socionomic sphere. The factors contributing to the prevention of occupational psychophysical burnout syndrome are presented. The importance of possessing various forms of psychological protection, methods of influencing the subconscious, as well as psychological techniques is emphasized. It is argued that one of the important conditions for resistance to psychosomatic burnout is a positive attitude towards life.
Description: http://kmf.uz.ua/wp-content/uploads/2019/04/Final-Pedagogical_conf_2019_03_28-29.pdf
https://opac3.brff.monguz.hu:443/hu/record/-/record/bibBRF00007073
URI: https://dspace.kmf.uz.ua/jspui/handle/123456789/2859
ISBN: 978-617-7692-33-0
metadata.dc.rights.uri: http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/us/
Appears in Collections:A köz- és felsőoktatás előtt álló kihívások a XXI. században Kelet-Közép-Európában az oktatási reformok tükrében
Kuzminszkij Anatolij

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Kuzminskyi_Anatolii_Rol_samomenedzhmentu_fakhivtsia_sotsionomichnoi_profesii_2019.pdfIn Berghauer-Olasz Emőke, Gávriljuk Ilona, Hutterer Éva és Pallay Katalin (szerk.): A köz- és felsőoktatás előtt álló kihívások a XXI. században Kelet-Közép-Európában az oktatási reformok tükrében. Nemzetközi tudományos konferencia Beregszász, 2019. március 28-29. Tanulmánykötet. Ungvár, „RIK-U” Kft., 2019. pp. 223-231.631.12 kBAdobe PDFView/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons