Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: https://dspace.kmf.uz.ua/jspui/handle/123456789/3117
Повний запис метаданих
Поле DCЗначенняМова
dc.contributor.authorСупруненко Софіяuk
dc.date.accessioned2023-09-26T12:28:36Z-
dc.date.available2023-09-26T12:28:36Z-
dc.date.issued2023-
dc.identifier.citationСупруненко Софія: Філософсько-ментальні характеристики перекладів Хайку Мацуо Басьо. Кафедра філології, Берегово, 2023. 60 с.en
dc.identifier.urihttps://dspace.kmf.uz.ua/jspui/handle/123456789/3117-
dc.description.abstractРезюме. Японія — унікальна країна, що змогла пронести крізь століття самобутність свого етосу. Періоди тісної взаємодії з сусідніми країнами та віддалення від них створили особливу атмосферу для розвитку культурного життя. Японію часто називають країною- позичальницею, однак варто зауважити, що запозичуючи чужий досвід, наприклад, китайську ієрогліфічну систему письма кандзі, вона обов’язково створює щось своє (у випадку з абетками — манйоґану) для підтримання рівноваги. На загальнокультурному рівні дотримання гармонії відіграє провідну роль: у національній релігії країни, синтоїзмі, найбільше уваги приділяється гармонічному співіснуванню людини та природи. Більшість міфів та ритуалів у японців пов’язана з природою, яку вони з найдавніших часів наділяють надзвичайними здібностями, персоніфікують та боготворять. Любов та повагу до природи японські митці оспівували з часів видання найдавніших антологій поезії «Кодзікі» (712 р.), «Кайфусо» (751 р.), «Манйосю» (759 р.) та «Кокін- вака-сю» (913 р.) Розвиток власне японської поезії тривав з часів виходу збірки «Манйосю», у якій на противагу «китайським віршам» канші з’явилися перші зразки поетики вака — «японської пісні». Протягом століть поети вправлялися у складанні лірики на придворних бенкетах, фестивалях та поетичних змаганнях, і результатом цих інтелектуальних забавок стала трансформація вака у поезії жанрів танка («коротка пісня») і ренґа («зчеплені рядки»). Під впливом різних напрямів і шкіл поезії ренґа поділилися на «вищі» та «нижчі», і до нижчих стали відносити «хайкай-ренґа» («жартівливі ренґа»). Цей жанр був переосмислений класичним поетом XVII століття Мацуо Басьо, який зміг втілити у лаконічних віршах, що містять всього 17 складів, глибину дзен-буддійського концепту вабі-сабі. За життя великого поета Японія знову ізолюється від зовнішнього світу, запроваджуючи політику сакоку («країна в ланцюгах») через побоювання колонізації з боку християнських місіонерів, які прибували до країни разом із торговцями та послами. Ізоляція посилила заглиблення японців у дослідження та переосмислення власної культури, завдяки чому вона зберегла свої первозданні риси та теми.uk
dc.language.isouken
dc.publisherКафедра філологіїen
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 United States*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/us/*
dc.subjectінтерпретація хайкуuk
dc.subjectзастосування «сезонних слів» кіґоuk
dc.titleФілософсько-ментальні характеристики перекладів хайку Мацуо Басьоen
dc.typedc.type.masteren
Розташовується у зібраннях:Ukrán Tanszéki Csoport

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
Suprunenko_Sophia_Filosofsko_mentalni_kharakterystyky_perekladiv_khaiku_Matsuo_Baso_2023.pdfСупруненко Софія: Філософсько-ментальні характеристики перекладів Хайку Мацуо Басьо. Кафедра філології, Берегово, 2023. 60 с.755.05 kBAdobe PDFПереглянути/Відкрити


Ліцензія на матеріал: Ліцензія Creative Commons Creative Commons