Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: https://dspace.kmf.uz.ua/jspui/handle/123456789/3119
Назва: Підготовка фахівців галузі туризму в світлі нової парадигми вищої освіти
Інші назви: Training of Tourism Industry Experts in the Light of the New Higher Education Paradigm
Автори: Щука Галина
Shchuka Halyna
Scsuka Halina
Чорна Любов
Chorna Lyubov
Ковальська Леся
Kovalska Lesia
Ключові слова: туризм;фахівець;парадигма;вища освіта;туристичний ринок;кадрове забезпечення;компетентність
Дата публікації: 2019
Видавництво: Видавництво НАДПСУ
Вид документа: dc.type.study
Бібліографічний опис: In Збірник наукових праць Національної академії Державної прикордонної служби України. Серія: педагогічні науки. 2019. №4(19). c. 455-467.
Серія/номер: Серія: педагогічні науки;№4(19)
Короткий огляд (реферат): Резюме. У дослідженні представлені результати аналізу функціонування систе- ми професійної туристичної освіти в Україні в умовах зміни освітньої па що відбуваються в державі, загалом, і в науці, культурі та сфері туризму, зокрема. Її формування відбулося на зламі тисячоліть, коли в усьому світі здійснювався перехід від класичної до пост класичної (некласичної) освіт- ньої парадигми. В Україні цей процес проходив повільніше, і це значною мі- рою проявилося у визначені результату та змісту підготовки фахівців сфери туризму. Послідовно проаналізовано галузеві освітні стандарти з підготов- ки бакалаврів з туризму. Встановлено, що зміст першого стандарту (2004 р.) формувався у відповідності до класичної освітньої парадигми, результати навчання представлені в категорії “знати – вміти”. Доведено, що у другому стандарті було зроблено спробу визначити компетентності майбутнього фахівця, але при діагностуванні результатів підготовки в основу поклали знаннєвий компонент. У стандартах 2018 р. найбільш повно реалізований компетентнісний підхід до підготовки бакалавра з туризму. Далі визначено фактори, які гальмують зміни освітніх парадигм: неготовність працедавців чіткого сформулювати очікуваний результат; невміння та небажання сту- дентів будувати траєкторію свого особистісного та професійного зростання; визначення рейтингу викладачів за їхньою науковою активністю, в той час як у професійній освіті більше потрібна практика у бізнес-середовищі, від- сутність технологій запровадження змін у навчальний процес через низький рівень розвитку туризмології та педагогіки туризму. Зроблено висновок, що стара та нова парадигми освіти співіснують у процесі підготовки фахівців сфери туризму. І з огляду на визначені фактори, модернізація цієї системи є довготривалим процесом.
Abstract. In the research are presented the results of the analysis of the functioning of the system of professional tourism education in Ukraine in the context of changing educational paradigm. It is established that vocational education in tourism func-tions as an element of a more complex system of vocational education and depends on the processes occurring in the state, in general, and in the science, culture and sphere of tourism, in particular. Its formation occurred at the turn of the millenni-um, when the transition from the classical to the post-classical (non-classical) ed-ucational paradigm took place all over the world. In Ukraine, this process has been slower, and this is largely reflected in the determined result and content of training of tourism professionals. e educational standards for the training of bachelors in tourism have been analyzed consistently. It is established that the content of the first standard (2004) was formed in accordance with the classical educational paradigm, the results of training are presented in the category “know – be able”. It is proved that in the second standard an attempt was made to determine the competence of a future specialist, but in the diagnosis of the results of training laid the knowl-edge component. e 2018 standards most fully implement a competent approach to preparing a bachelor of tourism. e following are the factors that hinder the change in educational paradigms: the unwillingness of employers to clearly state the expected outcome; inability and unwillingness of students to build a trajectory of their personal and professional growth; determining the ranking of teachers by their scientific activity, while in professional education more practice in the busi-ness environment is required, the lack of technologies for introducing changes in the educational process due to the low level of tourism development and pedagogy. It is concluded that the old and new education paradigms coexist in the training of tourism professionals. And given certain factors, upgrading this system is a long-term process.
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): https://dspace.kmf.uz.ua/jspui/handle/123456789/3119
ISSN: 2617-8222 (Print)
2617-8230 (Online)
metadata.dc.rights.uri: http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/us/
Розташовується у зібраннях:Scsuka Halina

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
Shchuka_H_Chorna_L_Kovalska_L_Pidhotovka_fakhivtsiv_haluzi_turyzmu_2019.pdfIn Збірник наукових праць Національної академії Державної прикордонної служби України. Серія: педагогічні науки. 2019. №4(19). c. 455-467.393.33 kBAdobe PDFПереглянути/Відкрити


Ліцензія на матеріал: Ліцензія Creative Commons Creative Commons