Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.kmf.uz.ua/jspui/handle/123456789/3132
Title: Особливості методики викладання української мови як іноземної
Authors: Андрея Певсе
Andreya Pevse
Pősze Andrea
Keywords: módszer;differenciált oktatás;nyelvoktatás;different methods;methods;linguists foreing languages
Issue Date: 2021
Publisher: Szegedi Tudományegyetem Szláv Filológiai Tanszéke
Type: dc.type.conferenceAnnouncement
Citation: Андрея Певсе: Особливості методики викладання української мови як іноземної. In Hungaro-Ruthenica IX. 2021. pp. 135-141.
Series/Report no.: ;IX.
Abstract: Abstract. Today, society needs a teacher who is competent, motivated, ICT-literate, capable of professional reflection, open to changes and innovations in the educational process, and is ready to help students develop life skills. Our country, like other countries of the world, has come to the conclusion that it is necessary to form a person who speaks not only his/her native language, but also many others, which indicates his/her multicultural orientation. There is a lot of research by both Ukrainian and foreign linguists on the basic methods of teaching foreign languages. They all have both positive and negative characteristics. However, all linguists agree that in order to achieve results, we must use different methods.
Резюме. Україна все ширше відкриває простори для іноземних громадян до пізнання і вивчення її культури, історії, літератури й мови. Викладачі-філологи намагаються розробити методику, розраховану на швидке, ефективне, різноманітне та цікаве навчання української як іноземної.
URI: https://dspace.kmf.uz.ua/jspui/handle/123456789/3132
ISSN: 1586-0736
metadata.dc.rights.uri: http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/us/
Appears in Collections:Pősze Andrea

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Posze_A_Osoblyvosti_metodyky_vykladannia_ukrainskoi_movy_yak_inozemnoi_2021.pdfАндрея Певсе: Особливості методики викладання української мови як іноземної. In Hungaro-Ruthenica IX. 2021. pp. 135-141.272.37 kBAdobe PDFView/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons