Ezzel az azonosítóval hivatkozhat erre a dokumentumra forrásmegjelölésben vagy hiperhivatkozás esetén:
https://dspace.kmf.uz.ua/jspui/handle/123456789/3169
Cím: | The financial bravery of generation Z |
Egyéb cím: | Фінансова сміливість покоління Z A Z generáció pénzügyi bátorsága |
Szerző(k): | Budai Eleonóra Denics Ervin Ervin Denich |
Kulcsszavak: | financial awareness;financial knowledge;financial advice;Generation Z;financial bravery |
Kiadás dátuma: | 2023 |
Kiadó: | II. Rákóczi Ferenc Kárpátaljai Magyar Főiskola |
Típus: | dc.type.researchStudy |
Hivatkozás: | In Acta Academiae Beregsasiensis. Economics. 2023. 3. szám. pp. 227-241. |
Sorozat neve/Száma.: | ;3. szám |
Absztrakt: | Abstract. Since the economic crisis of 2008 and in the wake of the COVID-19 epidemic, financial
awareness has become increasingly important in Hungary. The Government's "Developing Financial
Awareness" strategy launched in 2017 underlines this. According to the mission of this strategy,
financial literacy and the proper acquisition of financial knowledge are essential for people to make
informed, considered, and rational decisions about their finances. This motivation led us to carry out
a questionnaire survey on financial literacy among students enrolled in the 2020 Hungarian Higher
Education in Economics and Business, and in this study, we present a snippet of the results. After a
theoretical approach to financial culture, financial knowledge, and financial advice, the study focuses
on the dimensions of financial knowledge and financial advice among the 11 dimensions of the survey.
Unconventionally, financial knowledge was assessed based on respondents' self-assessment and this
was compared with the results of research conducted by others. The questionnaire was completed by
3 315 students between 29 November 2020 and 31 October 2021. The analysis focused on the
responses of respondents aged between 18 and 25, i.e. members of Generation Z. After cleaning, 3 020
questionnaires were included. We found that, comparing perceived financial knowledge with
willingness to give advice, the majority had average (medium) financial knowledge, but were
nevertheless willing to advise others on financial matters. A 2008-as gazdasági válság óta, majd a COVID-19 járvány közepette újra egyre fontosabbá vált a pénzügyi tudatosság kérdésköre Magyarországon. A Kormány 2017-ben indított „Pénzügyi tudatosság fejlesztése” címet viselő stratégiája is ezt támasztja alá. Amely stratégia küldetése szerint a pénzügyi jártasság és a pénzügyi ismeretek megfelelő elsajátítása elengedhetetlen ahhoz, hogy tudatos, megfontolt és ésszerű döntések szülessenek az emberek pénzügyivel kapcsolatban. Ezen indíttatásból a pénzügyi tudatosságra vonatkozóan 2020-ban kérdőíves kutatást végeztünk a magyar gazdasági felsőoktatásban tanuló hallgatók körében, amely kérdőíves lekérdezés eredményeinek egy szelete kerül jelen tanulmányban bemutatásra. A tanulmány a pénzügyi kultúra, pénzügyi tudás és tanácsadás elméleti megközelítését követően a kutatás 11 dimenziója közül a pénzügyi tudás és a pénzügyi tanácsadás dimenzióira fókuszál. A pénzügyi tudást a hagyományoktól eltérően a válaszadók önértékelése alapján értékeltük és ez került összehasonlításra mások által végzett kutatások eredményeivel. A kérdőívet 2020. november 29. és 2021. október 31. között 3 315 hallgató töltötte ki. A válaszadók közül kiemelten a 18 és 25 év közötti korosztály, azaz a „Z” generáció tagjainak válaszait elemeztük Az elemzésbe a tisztítás után 3 020 kérdőív került bevonásra. Arra a megállapításra jutottunk, - a vélt pénzügyi tudást összevetve a tanácsadási hajlandósággal -, hogy a sokaság átlagos (közepes) pénzügyi tudással rendelkezik, de mindemellett szívesen adna másoknak pénzügyekben tanácsot. Резюме. Після економічної кризи 2008 року та після епідемії COVID-19 питання фінансової обізнаності набуває все більшого значення в Угорщині. Урядова стратегія "Розвиток фінансової обізнаності", започаткована у 2017 році, підкреслює це. Згідно з місією цієї стратегії, фінансова грамотність та належне набуття фінансових знань є важливими для того, щоб люди могли приймати поінформовані, зважені та раціональні рішення щодо своїх фінансів. Ця мотивація спонукала провести анкетування щодо фінансової грамотності серед студентів в угорських закладах вищої освіти економічного спрямування у 2020 році, результати якого фрагментарно представлені у цій статті. Дотримуючись теоретичного підходу фінансової культури, фінансових знань та консультування, дослідження зосереджено на аспектах фінансових знань та фінансового консультування серед 11 вимірів дослідження.Відштовхуючить від традиційних основ, фінансові знання аналізувалися на основі даних самооцінювання респондентів і порівнювалися з результатами досліджень, проведених іншими дослідниками. Загалом анкету заповнили 3 315 студентів у період з 29 листопада 2020 року по 31 жовтня 2021 року. Аналіз зосереджений на відповідях респондентів віковою категорією від 18 до 25 років, тобто представників покоління Z. Після виключення опрацьовано 3 020 анкет. У процесі дослідження виявлено, що, порівнюючи сприйняття фінансових знань з готовністю давати поради, більшість респондентів мають середній (достатній) рівень фінансових знань, але, тим не менш, готові консультувати інших щодо фінансових питань. |
Leírás: | https://aab-economics.kmf.uz.ua/aabe/issue/view/3 https://opac3.brff.monguz.hu/hu/record/-/record/bibBRF00012366 |
URI: | https://dspace.kmf.uz.ua/jspui/handle/123456789/3169 |
ISSN: | 2786-6734 (Print) 2786-6742 (Online) |
metadata.dc.rights.uri: | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/us/ |
Ebben a gyűjteményben: | Acta Academiae Beregsasiensis. Economics |
Fájlok a dokumentumban:
Fájl | Leírás | Méret | Formátum | |
---|---|---|---|---|
Budai_E_Denics_E_The_financial_bravery_of_generation_Z_2023.pdf | In Acta Academiae Beregsasiensis. Economics. 2023. 3. szám. pp. 227-241. | 1 MB | Adobe PDF | Megtekintés/Megnyitás |
This item is licensed under a Creative Commons License