Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.kmf.uz.ua/jspui/handle/123456789/3428
Title: Дистанційне навчання у 2020-2023 рр.: про що можна дізнатися з наукової літератури
Other Titles: Distance Education in 2020-2023: What Can Be Learned from the Academic Literature
Authors: Барань Адальберт
Bárány Béla
Baran Adalbert
Густі Ілона
Huszti Ilona
Лехнер Ілона
Lechner Ilona
Ilona Lekhner
Keywords: дистанційне навчання;«перевернутий клас»;корисні поради для викладачів;оцінювання знань студентів;«екстрене дистанційне навчання»;швидкий розвиток цифрових навичок викладачів;український досвід
Issue Date: 2023
Publisher: Дніпровська академія неперервної освіти
Type: dc.type.article
Citation: Вісник Дніпровської академії неперервної освіти. Серія «Філософія. Педагогіка». 2023. № 2 (5). с. 69-73.
Series/Report no.: Серія «Філософія. Педагогіка»;№ 2 (5)
Abstract: Резюме. У статті розглянуто проблему дистанційної освіти на рубежі третього десятиліття XXI століття в умовах пандемії коронавірусу. Обґрунтовано актуальність теми з позиції педагогіки, його застосування в освітньому процесі. Зазначено, що тема є важливою в наш час саме для підвищення якості освітнього процесу. Мета – аналіз наукової літератури з питань дистанційного навчання, а також обґрунтування його позитивного впливу на освітній процес. Проаналізовано праці зарубіжних і вітчизняних науковців, видатних знавців галузі та теми, наголошено на важливості результатів наукових досліджень і висновків про переваги дистанційного навчання. Подано визначення різновиду дистанційного навчання – «невідкладне дистанційне навчання» (НДН), або «екстрене дистанційне навчання» (ЕДН). Підкреслено основні відмінності між традиційним, очним і дистанційним навчанням в онлайн-режимі. Саме особиста присутність відіграє вирішальну роль, адже якщо при очному навчанні викладач і студенти знаходяться практично в одному місці (в одній аудиторії), то онлайн- чи дистанційнe навчання передбачає фізичну віддаленість, оскільки учасники навчального процесу можуть знаходитися на відстані в сотні й тисячі кілометрів один від одного. У статті також охарактеризовано поняття «перевернутий клас», описано його застосування. Визначено, що оцінювання знань студентів може викликати труднощі у викладачів і наставників. Особливої уваги з боку викладачів потребує перевірка письмових завдань. На основі результатів попередніх досліджень, представлених у фаховій літературі, на-дано корисні практичні поради для викладачів. Виявлено, що в Україні ані викладачі, ані студенти не були готові до незвичайних вимог дистанційного навчання. Наголошено на тому, що з часом обидві групи пристосувалися до дистанційної форми навчання і успішно оволоділи необхідними навичками, щоб уміти застосовувати їх у навчальному процесі. Перспективи подальших досліджень можуть бути зосереджені на дистанційному навчанні та його можливому впровадженні у вищій освіті в Україні у звичайних та екстремальних умовах (наприклад, під час війни). Робота є важливою для викладачів, дослідників та студентів, які вивчають проблеми дистанційного навчання.
Abstract. The article is devoted to the problem of distance education at the beginning of the third decade of the 21st century in the conditions of the coronavirus pandemic. The relevance of the topic is justified from the point of view of pedagogy, as is its application in the educational process. The topic is timely for improving the quality of the educational process. The purposes of the article include giving insights into the academic literature on distance learning, as well as highlighting its positive impacts on education processes. The works of foreign and Ukrainian scientists, outstanding experts of the field and the topic, as well as their important scientific achievements are analyzed and emphasized. The article examines and explains the content of the term «distance learning». The definition of a type of distance learning is given, «emergency remote teaching» (ERT). The main differences between traditional, in-person teaching and online, distance learning are underlined. It is the physical presence that plays a crucial role, because while in face-to-face teaching the teacher and the students are practically in the same place, in online or distance learning this disappears as participants of the educational process might be physically hundreds and thousands of kilometres away from each other. The notion and applicability of the «flipped classroom» is also discussed in the article. It is determined that assessment of students’ knowledge can cause real difficulties for teachers and tutors. Marking written assignments needs special attention on the teachers’ part. Useful practical tips for teachers have been provided based on the academic literature. It was concluded that in Ukraine, neither teachers, nor students were prepared for the unfamiliar demands of distance learning. However, in the course of time both groups got accustomed to them and acquired the necessary skills successfully. Prospects for further research may be focusing on e-learning and its possible implementation in tertiary education in Ukraine in normal and extreme circumstances (e.g. in the time of war). The work is important for teachers, researchers and students studying the problems of distance learning.
URI: https://dspace.kmf.uz.ua/jspui/handle/123456789/3428
ISSN: 2786-7005 (Print)
2786-7013 (Online)
metadata.dc.rights.uri: http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/us/
Appears in Collections:Bárány Béla
Huszti Ilona
Lechner Ilona

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Barany_B_Huszti_I_Lechner_I_Dystantsiine_navchannia_u_2020_2023_rr_2023.pdfВісник Дніпровської академії неперервної освіти. Серія «Філософія. Педагогіка». 2023. № 2 (5). с. 69-73.929.62 kBAdobe PDFView/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons