Please use this identifier to cite or link to this item:
https://dspace.kmf.uz.ua/jspui/handle/123456789/3430
Title: | Використання інформаційних технологій у професійній діяльності педагога |
Other Titles: | Use of information technologies in the professional activities of a teacher |
Authors: | Андрея Певсе Andreya Pevse Pősze Andrea Грета Молнар Hreta Molnar Molnár Gréta Юдіта Павлович Judit Pavlovich Pavlovics Judit |
Keywords: | інформаційні технології;інформаційна культура;навчальні заклади;information technologies;information culture;schools |
Issue Date: | 2023 |
Publisher: | ФОП Жукова Ірина Віталіївна |
Type: | dc.type.researchArticle |
Citation: | In «Актуальні питання у сучасній науці» (Серія «Педагогіка», Серія «Право», Серія Економіка», Серія «Державне управління», Серія «Техніка», Серія «Історія та археологія»). 2023. Випуск № 12(18). с. 970-980. |
Series/Report no.: | (Серія «Педагогіка», Серія «Право», Серія Економіка», Серія «Державне управління», Серія «Техніка», Серія «Історія та археологія»);Випуск № 12(18) |
Abstract: | Резюме. У сучасній освіті, яка проходить інформатизацію, важливу
роль відіграє використання інформаційних технологій на уроках української
мови. Отже, це неможливо досягти, якщо вчитель-словесник не має
відповідних знань і вміння впевнено користуватися інформаційними
технологіями. Сучасній освіті потрібен філолог, який готовий удосконалювати
свої знання протягом усього життя. І в сучасному світі, і в сучасній освіті, яка
швидко розвивається, важливо завжди бути поінформованим, підготовленим і
готовим до змін. Це може статися лише в тому випадку, якщо ми будемо
відкриті до сучасного технологічного прогресу. Це не що інше, як оволодіння
та використання можливостей, які надають інформаційні технології.
Мета статті – обґрунтувати перспективи використання інформаційних
технологій на уроках української мови. Дослідження використання
інформаційних технологій в освіті включає як теоретичні, так і емпіричні
методи.
У статті звертаємо увагу на те, що у сучасному диджіталізованому світі
і педагог має навчити учнів добувати інформацію і аналізувати її, розвивати
вміння роботи з інформаційними технологіями, що формує навички, які
знадобляться їм у житті, незалежно від обраної професії.
Проведено дослідження щодо використання ІКТ у навчальному процесі
вчителями-словесниками української мови в Закарпатській області, на основі
якого встановлено, що всі опитувані використовують засоби інформаційно-
комунікаційних технологій у педагогічній діяльності; більшість кабінетів
філологів оснащені комп’ютерами та іншими технічними засобами; майже
половина педагогів використовує ІКТ під час викладання нового матеріалу. Як
відомо, потрібна не тільки наявність технічних засобів та базові навички
роботи з комп’ютером, а важливим фактором має бути і підтримка на рівні
керівництва. Визначено, що в майже у всіх загальноосвітніх навчальних
закладах адміністрація школи заохочує вчителів до використання
інформаційно-комунікаційних технологій. Отримані результати свідчать про
те, що опитувані вчителі-словесники вважають доцільним використання ІКТ у
своїй професійній діяльності, а також вдосконалюють свою інформаційну
культуру, урізноманітнюють свої уроки.
Ми дійшли висновку, що з використанням інформаційних технологій
вивчення мови є ефективним завдяки комплексному застосуванню новітніх
інноваційних технологій. Розширюються можливості застосування
диференційованого підходу в навчанні, здійснюються міжпредметні зв'язки,
завдяки чому розширюється кругозір учнів, підвищується рівень їх культурної
освіченості, розвиваються творчі здібності. Abstract. In modern education, which is undergoing informatization, an important role is played by the successful use of information technologies in Ukrainian language lessons. Therefore, this cannot be achieved if the teacher-student does not have the appropriate knowledge and ability to confidently use information technologies. Modern education needs a philologist who is ready to improve his knowledge throughout his life. Both in today's world and in today's rapidly evolving education, it is important to always be informed, prepared and ready for change. This can only happen if we are open to the technological progress of today. This is nothing less than mastering and using the opportunities offered by information technology. The purpose of the article is to substantiate the prospects of using information technologies in Ukrainian language lessons. Methods. The study of the use os information technology in education includes both theoretical and empirical methods. Results. The study on the use of ICT in the educational process by teachers of Ukrainian language in the Zakarpattia region has been conducted, on the basis of which it has been established that all respondents use information and communication technologies in their pedagogical activities, most of the philologists' classrooms are equipped with computers and other technical means, almost half of the teachers use ICT when teaching new material. It is known that not only the availability of technical means and basic computer skills are required, but support at the level of management should also be an important factor. It has been determined that in almost all secondary schools, school administrators encourage teachers to use information and communication technologies. The results obtained indicate that the surveyed language teachers consider it expedient to use ICT in their professional activities, as well as to improve their information culture and diversify their lessons. In the article, we draw attention to the fact that in today's digitalized world, the teacher must also teach students to obtain information and analyze it, develop the ability to work with information technologies, which forms skills that they will need in life, regardless of the chosen profession. Conclusions. With the use of information technologies, language learning is effective thanks to the complex application of the latest innovative technologies. The possibilities of applying a differentiated approach in education are expanding, interdisciplinary connections are being made, thanks to which the students' horizons are expanding, the level of their cultural education is increasing, and creative abilities are developing. |
URI: | https://dspace.kmf.uz.ua/jspui/handle/123456789/3430 |
ISSN: | 2786-6300 (Print) |
metadata.dc.rights.uri: | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/us/ |
Appears in Collections: | Pavlovics Judit Pősze Andrea |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
Posze_A_Molnar_G_Pavlovics_J_Vykorystannia_informathcijniikh_tekhnolohii_2023.pdf | In «Актуальні питання у сучасній науці» (Серія «Педагогіка», Серія «Право», Серія Економіка», Серія «Державне управління», Серія «Техніка», Серія «Історія та археологія»). 2023. Випуск № 12(18). с. 970-980. | 2.06 MB | Adobe PDF | View/Open |
This item is licensed under a Creative Commons License