Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.kmf.uz.ua/jspui/handle/123456789/3859
Title: Pharma 4.0: виклики для фармацевтичної освіти
Other Titles: Pharma 4.0: challenges for pharmaceutical education
Authors: Наталя Білоусова
Natalia Bilousova
Keywords: фармацевтичний ринок;фармацевтична освіта;магістри фармації;цифрові компетенції;післявоєнна освіта
Issue Date: 2024
Publisher: II. Rákóczi Ferenc Kárpátaljai Magyar Főiskola
Type: dc.type.conferenceAbstract
Citation: In Berghauer-Olasz Emőke, Csopák Éva, Greba Ildikó és Lizák Katalin (szerk.): Krízishelyzetek hatása és kihívásai az oktatásban. Nemzetközi tudományos konferencia Beregszász, 2023. március 30–31. Absztraktkötet. Beregszász, II. Rákóczi Ferenc Kárpátaljai Magyar Főiskola, 2024. 246. p.
Abstract: Резюме. Впровадження цифрових технологій в усі галузі економіки призводить до трансформації вітчизняного соціокультурного простору, зокрема фармацевтичного ринку. У зв’язку з цим проводиться інтеграція цифрових компетентностей у фармацевтичну освіту. Тому є необхідність їх розвитку серед магістрів фармації. У післявоєнний час у процесі професійної діяльності вони будуть активно розвивати мережеву взаємодію з постачальниками та партнерами, впроваджувати інноваційні бізнес-моделі, забезпечувати новий рівень ефективності виробництва та додатковий дохід. Сучасні випускники займуть посади менеджерів уфармацевтичних компаніях або наукових і науково-педагогічних працівників, спрямовуючи свою діяльність на розвиток людського потенціалу. Таким чином, будь-яка діяльність сучасних магістрів фармації в майбутньому потребуватиме розвитку професійних цифрових компетенцій. Уточнення їх змісту та структури є актуальною потребою фармацевтичної освіти сьогодні.
Abstract. The introduction of digital technologies in all sectors of the economy leads to the transformation of the domestic socio-cultural space, in particular the pharmaceutical market. In this connection, the integration of digital competences in pharmaceutical education is held. Therefore, there is a need for their development among the Masters of Pharmacy. In post-war times, in the course of their professional activities, they will actively develop the network interaction with suppliers and partners, implement innovative business models, provide a new level of production efficiency and additional income. Modern graduates will take the positions of managers in pharmaceutical companies or of scientific and scientificpedagogical employees, directing their activities to the development of human potential. Thus, any activity of modern Masters of Pharmacy in the future will require the development of professional digital competencies. Clarification of their content and structure is an urgent need for the pharmaceutical education today.
URI: https://dspace.kmf.uz.ua/jspui/handle/123456789/3859
ISBN: 978-617-8143-14-5
metadata.dc.rights.uri: http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/us/
Appears in Collections:Krízishelyzetek hatása és kihívásai az oktatásban. Absztraktkötet

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Natalia_Bilousova_Pharma_4_0_vyklyky_dlia_farmatsevtychnoi_osvity_2024.pdfIn Berghauer-Olasz Emőke, Csopák Éva, Greba Ildikó és Lizák Katalin (szerk.): Krízishelyzetek hatása és kihívásai az oktatásban. Nemzetközi tudományos konferencia Beregszász, 2023. március 30–31. Absztraktkötet. Beregszász, II. Rákóczi Ferenc Kárpátaljai Magyar Főiskola, 2024. 246. p.11.73 MBAdobe PDFView/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons