Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.kmf.uz.ua/jspui/handle/123456789/3910
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorКіт Галинаuk
dc.contributor.authorHalyna Kiten
dc.date.accessioned2024-06-13T10:32:21Z-
dc.date.available2024-06-13T10:32:21Z-
dc.date.issued2024-
dc.identifier.citationIn Berghauer-Olasz Emőke, Csopák Éva, Greba Ildikó és Lizák Katalin (szerk.): Krízishelyzetek hatása és kihívásai az oktatásban. Nemzetközi tudományos konferencia Beregszász, 2023. március 30–31. Absztraktkötet. Beregszász, II. Rákóczi Ferenc Kárpátaljai Magyar Főiskola, 2024. 354. p.en
dc.identifier.isbn978-617-8143-14-5-
dc.identifier.urihttps://dspace.kmf.uz.ua/jspui/handle/123456789/3910-
dc.description.abstractРезюме. Нова українська школа потребує не просто вчителя-професіонала, а вчителядослідника. Вчитель-дослідник залучає до творчих пошуків учнів, чим формує активну особистість, яка зможе забезпечувати поступальний розвиток суспільства. Опанування майбутніми педагогами дослідницькою функцією здійснюється у закладах вищої освіти. У статті наголошується на завданнях підготовки студентів до оволодіння дослідницькою технологією, розкриваються форми їх залучення до наукових пошуків, принципи організації пошукової і дослідної діяльності. Особлива увага приділена орієнтації вчителя на підготовку дитини до пошуководослідницької роботи, ролі учителя як організатора пошуково-творчої діяльності учнів (виділено важливість двох сторін організації такої діяльності: операційної та особистісної). Наголошується на моральній підтримці юних дослідників, прикладі педагога. Обгрунтовано вимоги до учителя як до організатора дослідницької творчості молодших школярів. Розкрито умови ефективного застосування пошуково-дослідницької діяльності в освітньому процесі початкової школи, сформульовано методичні рекомендації вчителям щодо організації пошуково-дослідницької діяльності учнів.uk
dc.description.abstractAbstract. A new Ukrainian school needs not just a professional teacher, but a research teacher. The teacher-researcher involves pupils in the creative search, which forms an active personality that can ensure the progressive society development. Mastering the research function by future teachers is carried out in higher education institutions. The article emphasizes the tasks of preparing students for mastering research technology, reveals the forms of their involvement in scientific research, the principles of organizing search and research activities. Particular attention is paid to the orientation of the teacher to prepare the child for search and research work, the role of the teacher as an organizer of the students search and creative activities (the importance of the two sides of the organization of such activities is highlighted: operational and personal). It is emphasized on the moral support of young researchers, the example of a teacher. The requirements for the teacher as an organizer of research creativity of primary school pupils are substantiated. The conditions for the effective use of search and research activities in the educational process of primary school are revealed, methodological recommendations for teachers on the organization of search and research activities of students are formulated.en
dc.language.isouken
dc.publisherII. Rákóczi Ferenc Kárpátaljai Magyar Főiskolaen
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 United States*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/us/*
dc.subjectвчитель-дослідникuk
dc.subjectпошуково-дослідницька діяльністьuk
dc.subjectмолодший школярuk
dc.titleНаукові дослідження майбутніх педагогів: орієнтація на пошуково-дослідницьку діяльність молодших школярівen
dc.title.alternativeScientific research of future teachers: focus on the search and the research activities of primary school pupilsen
dc.typedc.type.conferenceAbstracten
Appears in Collections:Krízishelyzetek hatása és kihívásai az oktatásban. Absztraktkötet

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Kit_Halyna_Naukovi_doslidzhennia_maibutnikh_pedahohiv_oriientatsiia_posh_doslidnytsku_2024.pdfIn Berghauer-Olasz Emőke, Csopák Éva, Greba Ildikó és Lizák Katalin (szerk.): Krízishelyzetek hatása és kihívásai az oktatásban. Nemzetközi tudományos konferencia Beregszász, 2023. március 30–31. Absztraktkötet. Beregszász, II. Rákóczi Ferenc Kárpátaljai Magyar Főiskola, 2024. 354. p.11.73 MBAdobe PDFView/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons