Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.kmf.uz.ua/jspui/handle/123456789/3912
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorМаріанна Островськаuk
dc.contributor.authorOsztrovszka Mariannahu
dc.date.accessioned2024-06-13T10:43:18Z-
dc.date.available2024-06-13T10:43:18Z-
dc.date.issued2024-
dc.identifier.citationIn Berghauer-Olasz Emőke, Csopák Éva, Greba Ildikó és Lizák Katalin (szerk.): Krízishelyzetek hatása és kihívásai az oktatásban. Nemzetközi tudományos konferencia Beregszász, 2023. március 30–31. Absztraktkötet. Beregszász, II. Rákóczi Ferenc Kárpátaljai Magyar Főiskola, 2024. 358. p.en
dc.identifier.isbn978-617-8143-14-5-
dc.identifier.urihttps://dspace.kmf.uz.ua/jspui/handle/123456789/3912-
dc.description.abstractРезюме. У сучасних умовах якість освіти залежить не від обсягу отриманих знань,а від загального розвитку особистості, її індивідуальних здібностей, пізнавальної активності, розвиненого критичного мислення, від рівня оволодіння компетенціями та компетентностями, уміння самостійно та відповідально приймати рішення в складних ситуаціях. Саме тому, передосвітою загалом і педагогічною зокрема, головним постає питання переосмислення пріоритетів вищої педагогічної, післядипломної та середньої загальної освіти, формування нових концептуально-методологічних основ освітньої діяльності, необхідність парадигмальних змін у розумінні місії, змісту, мети, цілей, завдань і шляхів її організації за принципом «освіта впродовж життя» та ефективної реалізації отриманих знаннь. Аналіз стану підготовки майбутніх учителів до інноваційної діяльності у закладах вищої освіти (ЗВО) дозволяє зробити висновок, що нагального вирішення потребують питання реалізації компетентнісної парадигми і застосування інноваційних підходів, як до підготовки вчителів, так і до сутності їх майбутньої педагогічної діяльності, що проявляється в різних напрямах внутрішньої і зовнішньої диверсифікації середньої і вищої освіти, формування нових місії і змісту на всіх освітніх рівнях, розробки нової системи вимірювання й оцінювання результатів підготовки майбутніх учителів. Відповідно змінюються вимоги до освіти – вона з часом стає більш гнучкою, доступною і прикладною, концентрується на тому, як навчити мислити, творити, аналізувати, генерувати нові ідеї та знаходити рішення у складних практичних вимірах.uk
dc.description.abstractAbstract. In modern conditions, the quality of education depends not on the amount of knowledge gained, but on the overall development of the individual, his or her individual abilities, cognitive activity, developed critical thinking, the level of mastery of competencies and competencies, the ability to make decisions independently and responsibly in difficult situations. That is why education in general, and pedagogical education in particular, faces the main issue of rethinking the priorities of higher pedagogical, postgraduate and secondary general education, the formation of new conceptual and methodological foundations of educational activities, the need for paradigmatic changes in understanding the mission, content, purpose, goals, objectives and ways of organizing it on the principle of "lifelong learning" and the effective implementation of the knowledge gained. The analysis of the state of preparation of future teachers for innovative activities in higher education institutions (HEIs) allows us to conclude that the issues of implementing the competence paradigm and applying innovative approaches to both teacher training and the essence of their future pedagogical activity, which is manifested in various areas of internal and external diversification of secondary and higher education, the formation of new missions and content at all educational levels, the development of a new system for measuring and evaluating the results of teaching and learning activities, require urgent solutions. Accordingly, the requirements for education are changing – it is becoming more flexible, accessible and applied over time, focusing on how to teach how to think, create, analyze, generate new ideas and find solutions in complex practical dimensions.en
dc.language.isouken
dc.publisherII. Rákóczi Ferenc Kárpátaljai Magyar Főiskolaen
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 United States*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/us/*
dc.subjectЯ-концепціяuk
dc.subjectінноваційна діяльністьuk
dc.subjectпідготовка майбутніх вчителівuk
dc.subjectпрофесійний розвитокuk
dc.titleРозвиток професійної «Я-концепції» вчителів початкової школи в умовах інноваційної діяльностіen
dc.title.alternativeDevelopment of professional Self-concept of primary school teachers in the context of innovative activitiesen
dc.typedc.type.conferenceAbstracten
Appears in Collections:Krízishelyzetek hatása és kihívásai az oktatásban. Absztraktkötet
Osztrovszka Marianna

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Marianna_Ostrovska_Rozvytok_profesiinoi_Ya_kontseptsii_vchyteliv_pochat_shkoly_innov_diialnosti_2024.pdfIn Berghauer-Olasz Emőke, Csopák Éva, Greba Ildikó és Lizák Katalin (szerk.): Krízishelyzetek hatása és kihívásai az oktatásban. Nemzetközi tudományos konferencia Beregszász, 2023. március 30–31. Absztraktkötet. Beregszász, II. Rákóczi Ferenc Kárpátaljai Magyar Főiskola, 2024. 358. p.11.73 MBAdobe PDFView/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons