Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.kmf.uz.ua/jspui/handle/123456789/3921
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorХижняк Іннаuk
dc.contributor.authorInna Khyzhniaken
dc.date.accessioned2024-06-18T05:59:05Z-
dc.date.available2024-06-18T05:59:05Z-
dc.date.issued2024-
dc.identifier.citationIn Berghauer-Olasz Emőke, Csopák Éva, Greba Ildikó és Lizák Katalin (szerk.): Krízishelyzetek hatása és kihívásai az oktatásban. Nemzetközi tudományos konferencia Beregszász, 2023. március 30–31. Absztraktkötet. Beregszász, II. Rákóczi Ferenc Kárpátaljai Magyar Főiskola, 2024. 384. p.en
dc.identifier.isbn978-617-8143-14-5-
dc.identifier.urihttps://dspace.kmf.uz.ua/jspui/handle/123456789/3921-
dc.description.abstractРезюме. У статті висвітлено проблеми організації наукової роботи магістрантів педагогічних ЗВО України в умовах військового стану та вимушеної еміграції суб’єктів освітнього процесу, які спричинюють потребу перегляду окремих тематичних аспектів організації їхньої дослідницької діяльності. Події 2022 р. в Україні ускладнили проведення більшості досліджень за визначеною зарані проблематикою, зокрема й через порушення доступу до баз емпіричних досліджень, перехід багатьох ЗВО та ЗЗСО на дистанційну чи змішану форми навчання, зростання інклюзивності освітнього простору та ін. Вектори проблематики кваліфікаційних робіт магістрантів змінює і вимушена еміграція багатьох здобувачів вищої та загальної середньої освіти. На основі аналізу наукових праць автор узагальнює три основні етапи вибору й формулювання наукових проблем кваліфікаційних робіт та обґрунтовує важливість змін у переліку актуальних проблем науково-дослідницької роботи магістрантів педагогічної освітньої галузі в умовах воєнних викликів освітній системі України.uk
dc.description.abstractAbstract. The problems of organizing scientific work of masters’ degree students in Ukrainian pedagogical institutions in the conditions of martial law and forced emigration are highlighted in the article. This situation causes the need to review some content aspects of their research activities organization. The events of 2022 in Ukraine made it difficult to carry out most of the research on the issues which have been identified earlier. It is, in particular, due to lack of access to empirical research bases, transition of many education establishments to distance or mixed forms of education, increase of inclusiveness of the educational space, etc. The vectors of the actual scientific problems for master’s students also changed because of many students of higher and general secondary education institution had emigrated. Based on scientific works analysis, the author summarizes the three main stages of choosing and formulating scientific problems of qualification works. Furthermore, the importance of changes in the list of current actual problems for master’s degree scientific research work in the field of pedagogical education in the conditions of military challenges to the educational system of Ukraine is substantiated.en
dc.language.isouken
dc.publisherII. Rákóczi Ferenc Kárpátaljai Magyar Főiskolaen
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 United States*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/us/*
dc.subjectпедагогічні ЗВОuk
dc.subjectмагістрантиuk
dc.subjectнаукові дослідженняuk
dc.subjectкваліфікаційні роботиuk
dc.subjectпроблематикаuk
dc.titleПроблематика наукових педагогічних досліджень у сучасних умовах функціонування освітньої системи Україниen
dc.title.alternativeProblems of scientific pedagogical research in the current conditions of the educational system functioning in Ukraineen
dc.typedc.type.conferenceAbstracten
Appears in Collections:Krízishelyzetek hatása és kihívásai az oktatásban. Absztraktkötet

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Khyzhniak_Inna_Problematyka_naukovykh_pedahohichnykh_doslidzhen_suchasnykh_2024.pdfIn Berghauer-Olasz Emőke, Csopák Éva, Greba Ildikó és Lizák Katalin (szerk.): Krízishelyzetek hatása és kihívásai az oktatásban. Nemzetközi tudományos konferencia Beregszász, 2023. március 30–31. Absztraktkötet. Beregszász, II. Rákóczi Ferenc Kárpátaljai Magyar Főiskola, 2024. 384. p.11.73 MBAdobe PDFView/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons