Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: https://dspace.kmf.uz.ua/jspui/handle/123456789/3978
Назва: Hungarian – Italian bilingual education in the light of public education policy
Інші назви: Magyar – olasz két tannyelvű oktatás a közoktatáspolitika tükrében
Автори: Papp Beáta
Ключові слова: language policy;bilingual education;Italian language
Дата публікації: 2024
Видавництво: II. Rákóczi Ferenc Kárpátaljai Magyar Főiskola
Вид документа: dc.type.conferenceAnnouncement
Бібліографічний опис: In Berghauer-Olasz Emőke et al (szerk.): Krízishelyzetek hatása és kihívásai az oktatásban. Nemzetközi tudományos konferencia Beregszász, 2023. március 30-31. Tanulmánykötet. Beregszász, II. Rákóczi Ferenc Kárpátaljai Magyar Főiskola, 2024. pp. 343-349.
Короткий огляд (реферат): Abstract. Four sectors of the education system are distinguished: public education, vocational training, higher education and adult education. In my dissertation, I intend to focus only on public education. Hungarian-Italian relations date back a long time. In my study, through the magnifying glass of education policy, I present the situation of the Italian language in the language policy between the 18th and 20th centuries in a language policy approach. Next, through the lens of language policy, I will describe the new type of school that emerged in the years around the change of regime, the bilingual school, and the circumstances of its establishment. Finally, I touch on the status of the Italian language in the 20th century, with an emphasis on secondary education.
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): https://dspace.kmf.uz.ua/jspui/handle/123456789/3978
ISBN: 978-617-8143-16-9 (PDF)
978-617-8143-15-2
metadata.dc.rights.uri: http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/us/
Розташовується у зібраннях:Krízishelyzetek hatása és kihívásai az oktatásban. Tanulmánykötet

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
Papp_Beata_Magyar_olasz_ket_tannyelvu_oktatas_a_kozoktataspolitika_tukreb_2024.pdfIn Berghauer-Olasz Emőke et al (szerk.): Krízishelyzetek hatása és kihívásai az oktatásban. Nemzetközi tudományos konferencia Beregszász, 2023. március 30-31. Tanulmánykötet. Beregszász, II. Rákóczi Ferenc Kárpátaljai Magyar Főiskola, 2024. pp. 343-349.514.66 kBAdobe PDFПереглянути/Відкрити


Ліцензія на матеріал: Ліцензія Creative Commons Creative Commons