Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.kmf.uz.ua/jspui/handle/123456789/4016
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorYanki Tyundeen
dc.contributor.authorЯнкі Тюндеuk
dc.contributor.authorJánki Tündehu
dc.date.accessioned2024-07-23T14:18:03Z-
dc.date.available2024-07-23T14:18:03Z-
dc.date.issued2024-
dc.identifier.citationYanki Tyunde: Valuation of the goodwill of a business entity. Department of Accounting and Auditing, Berehove, 2024. 114 p.en
dc.identifier.urihttps://dspace.kmf.uz.ua/jspui/handle/123456789/4016-
dc.descriptionA diplomamunka néhány fejezete olyan tényadatot tartalmaz, amelyeket nem lehet publikussá tenni, ezért azokat az intézmény kézirattárában lehet külön engedéllyel megtekinteni.en
dc.description.abstractAbstract. Valuation of the goodwill of a business entity. Bachelor's qualifying thesis on specialty 071 - Accounting and Taxation (07 - Management and Administration). – Ferenc Rakoczi II Transcarpathian Hungarian College of Higher Education, Berehove, 2024. The qualification thesis is devoted to the study of theoretical and practical aspects of assessing the goodwill of a business entity in modern conditions and possible ways of its improvement. The essence and main approaches to the definition of goodwill are highlighted, the method of its evaluation is given, and goodwill is characterized as a functional component of the business reputation of the enterprise. The peculiarities of identification and recognition of goodwill as an object of assessment in the accounting system are considered. Differences in the features of recognition and further evaluation of goodwill according to national and international standards are revealed. On the example of the investigated enterprise “TSK-85” LLC, business reputation was evaluated as an element of goodwill according to the main indicators of financial condition; goodwill was assessed and strategic opportunities and prospects for innovative development in terms of increasing the company's business reputation were determined. The conceptual principles of the formation of the mechanism for improving the business reputation (goodwill) of the enterprise are determined, and ways of improving the work efficiency and business reputation of TSK-85 LLC are proposed, in particular through the promotion of the enterprise brand. Keywords: goodwill, business reputation, intangible asset, business entity, quantitative and qualitative methods of goodwill assessment.en
dc.description.abstractРезюме. Оцінка вартості гудвілу суб’єкта господарювання. Кваліфікаційна робота бакалавра зі спеціальності 071 – облік і оподаткування (07 – управління та адміністрування). – Закарпатський угорський інститут ім. Ференца Ракоці ІІ, Берегове, 2024. Кваліфікаційна робота присвячена дослідженню теоретичних та практичних аспектів оцінки гудвілу суб’єкта господарювання в сучасних умовах та можливих шляхів її вдосконалення. Висвітлено сутність та основні підходи до визначення гудвілу, наведено методику його оцінки та охарактеризовано гудвіл як функціональну складову ділової репутації підприємства. Розглянуто особливості ідентифікації та визнання гудвілу як об’єкту оцінки в системі бухгалтерського обліку. Розкрито відмінності в особливостях визнання та подальшої оцінки гудвілу за національними та міжнародними стандартами. На прикладі досліджуваного підприємства ТОВ «ТСК-85» оцінено ділову репутацію як елемент гудвілу за основними показниками фінансового стану; проведено оцінку гудвілу та визначено стратегічні можливості й перспективи інноваційного розвитку в частині підвищення ділової репутації компанії. Визначено концептуальні засади формування механізму покращення ділової репутації (гудвілу) підприємства, запропоновано шляхи підвищення ефективності роботи та ділової репутації ТОВ «ТСК-85», зокрема за рахунок просування бренду підприємства. Ключові слова: гудвіл, ділова репутація, нематеріальний актив, суб’єкт господарювання, кількісні та якісні методи оцінки гудвілу.uk
dc.language.isoenen
dc.publisherDepartment of Accounting and Auditingen
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 United States*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/us/*
dc.subjectgoodwillen
dc.subjectbusiness reputaionen
dc.subjectintangible asseten
dc.subjectbusiness entityen
dc.subjectquantitative and qualitative methods of goodwill assessmenten
dc.subjectгудвілuk
dc.subjectділова репутаціяuk
dc.subjectнематеріальний активuk
dc.subjectсуб'єкт господарюванняuk
dc.subjectкількісні та якісні методи оцінки гудвілуuk
dc.titleValuation of the goodwill of a business entityen
dc.title.alternativeОцінка вартості гудвілу суб’єкта господарюванняen
dc.title.alternativeA vállalkozás üzletértékének becsléseen
dc.typedc.type.bacheloren
Appears in Collections:Számvitel és auditálás tanszék

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Yanki_Tynde_Valuation_of_the_goodwill_of_business_entity_2024.pdfYanki Tyunde: Valuation of the goodwill of a business entity. Department of Accounting and Auditing, Berehove, 2024. 114 p.11.93 MBAdobe PDFView/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons