Please use this identifier to cite or link to this item:
https://dspace.kmf.uz.ua/jspui/handle/123456789/4234
Title: | Регулювання впливу комплексних ігрових рішень на сферу Е-спорту в Україні |
Other Titles: | A komplex játékmegoldások hatásának szabályozása az ukrajnai e-sport szférában Regulating the Impact of Comprehensive Gaming Solutions on the E-Sports Sector in Ukraine |
Authors: | Чизмар Іван Chyzmar Ivan Csizmár Iván Бачо Роберт Robert Bacho Bacsó Róbert Чегіль Аніко Csehil Anikó Aniko Chehil |
Keywords: | інтерфейсні ресурси;зміна витрат;ігрові рішення;периферійні пристрої;сервіси;використання периферії;interfész erőforrások;költségváltozás;játékmegoldások;perifériák;szolgáltatások;perifériahasználat |
Issue Date: | 27-Jun-2024 |
Publisher: | II. Rákóczi Ferenc Kárpátaljai Magyar Főiskola |
Type: | dc.type.article |
Citation: | In Acta Academiae Beregsasiensis. Economics. 2024. 5. szám. pp. 465-483. |
Series/Report no.: | ;5. szám |
Abstract: | Резюме. Комплексні ігрові рішення впливають на сферу е-спорту через інтерфейсні ресурси гри та стресори кіберспортивної аудиторії. Ці ігрові рішення унікальні для кожної країни, оскільки враховують особливості операційних систем та їх інклюзивність, рівень комунікаційного розвитку, покриття основними ігровими сервісами тощо. Відтак, державні органи, що реалізують державну політику у сфері економіки мають розробляти заходи з регулювання впливу комплексних ігрових рішень у галузі е-спорту. Метою дослідження є визначення особливостей регулювання випливу комплексних ігрових рішень на сферу е-спорту України через вирішення "завдання про цілочисельний рюкзак". За результатами дослідження звернено увагу, на той факт що сформований комплекс моделей комбінаторної оптимізації ідеальний для унаочнення специфіки державного регулювання впливів комплексних ігрових рішень на сферу кіберспорту та державної підтримки комплексних ігрових рішень. Доведено, що потреба в таких моделях виникає, оскільки реалізація комплексних ігрових рішень в е-спорті потребує трансформації інтерфейсних ресурсів та синтезує витрати, які мають бути покриті учасниками цільових формальних груп (а саме їх кіберспортивною аудиторією). Звернено увагу на той факт, що при недостатньому, з погляду розробника/видавця, рівня покриття таких витрат, він прагне збільшити його, перекладаючи частину витрат на кіберспортивну аудиторію. Констатовано, що в Україні таке становище наявне при реалізації комплексних ігрових рішень за Blizzard Entertainment, Riot Games, PUBG Corporation, Valve Corporation. Закономірно Мінекономіки спільно з Кабінетом Міністрів України мають встановити вимоги до рівня покриття витрат на трансформації інтерфейсних ресурсів. Це допоможе унеможливити становище, коли це створює екстремальний вплив на кіберспортивну аудиторію, зокрема обмежує розвиток цільових формальних груп розробника/видавця та провокує несанкціоновану розробником ігри діяльність геймерів, яка змінює поведінку гравця, завдяки застосуванню спеціально створених або модифікованих програм для зниження витрат геймера у процесі гри та отримання переваг. Кіберспортивна аудиторія наразі вкрай чутлива до екстремального впливу комплексних ігрових рішень. A komplex játékmegoldások hatással vannak az e-sport területére a játékfelületi erőforrásokon és az e-sport közönségterhelésén keresztül. Ezek a játékmegoldások országonként egyediek, hiszen figyelembe veszik az operációs rendszerek sajátosságait és azok fogadókészségét, a kommunikáció fejlettségi szintjét, a főbb játékszolgáltatások lefedettségét stb. Ezért a gazdaság területén állami politikát végrehajtó állami szerveknek intézkedéseket kell kidolgozniuk a komplex játékmegoldások hatásának szabályozására az e-sport területén. A tanulmány célja, hogy meghatározza a komplex játékmegoldások befolyásának normatív jellemzőit az ukrajnai e-sport területén az "integer backpack probléma" megoldásán keresztül. A tanulmány eredményei alapján a szerzők felhívták a figyelmet arra, hogy a kidolgozott kombinatorikus optimalizálási modellkészlet tökéletesen tükrözi a komplex játékmegoldások e-sport területére gyakorolt hatásának állami szabályozásának sajátosságait, valamint a komplex játékmegoldások állami támogatására. A cikk bizonyítja, hogy szükség van ilyen modellekre, hiszen a komplex játékmegoldások megvalósítása az e-sportban az interfész erőforrások átalakítását igényli, és olyan költségeket szintetizál, amelyeket a formális célcsoportok résztvevőinek (nevezetesen az eSport közönségüknek) kell fedezniük. A tanulmány felhívja a figyelmet arra, hogy amennyiben az ilyen költségek fedezete a fejlesztő/kiadó szempontjából nem megfelelő, akkor azt úgy fogja növelni, hogy a költségek egy részét az e-sport közönségére hárítja át. Megállapítást nyert, hogy ilyen helyzet Ukrajnában a Blizzard Entertainment, a Riot Games, a PUBG Corporation és a Valve Corporation komplex játékmegoldásainak megvalósítása során alakult ki. Jogilag a Gazdasági Minisztériumnak és az Ukrán Miniszteri Kabinetnek közösen kell megállapítania az interfész-erőforrások átalakítási költségeinek fedezetének mértékére vonatkozó követelményeket. Ez segít megelőzni azokat a helyzeteket, amikor extrém befolyást gyakorol az e-sport közönségére, ideértve a célzott formális fejlesztői/kiadói csoportok kialakításának korlátozását és a játékosok olyan cselekvésekre való ösztönzését, amelyeket a játékfejlesztő nem engedélyezett, valamint speciálisan létrehozott vagy módosított programok használatával, amelyek csökkentik a játékos költségeit a játék és az előnyök megszerzése során. Az e-sport közönsége jelenleg rendkívül érzékeny a komplex játékmegoldások extrém hatásaira. Abstract. Comprehensive game solutions impact the esports industry through game interface resources and stressors on the esports audience. These game solutions are unique to each country as they consider the nature of operating systems and their inclusivity, communication development, coverage by major game services, etc. Therefore, state bodies responsible for implementing state policy in economics should develop measures to regulate the impact of comprehensive game solutions in esports. The purpose of the research is to determine the features of regulating the impact of complex gaming solutions on the esports industry in Ukraine through solving the "knapsack problem". The research findings highlight the fact that the developed complex combinatorial optimization models are ideal for illustrating the specifics of state regulation of the impact of complex gaming solutions on the esports industry and state support for complex gaming solutions. It has been proven that the need for such models arises because the implementation of complex gaming solutions in esports requires the transformation of interface resources and synthesizes costs that must be covered by the participants of the target formal groups (namely their esports audience). Noted that if the level of coverage of such costs is insufficient, from the point of view of the developer/publisher, they strive to increase it by shifting part of the costs to the esports audience. It has been established that in Ukraine, such a situation exists during the implementation of complex gaming solutions by Blizzard Entertainment, Riot Games, PUBG Corporation, and Valve Corporation. It is logical for the Ministry of Economy, together with the Cabinet of Ministers of Ukraine, to establish requirements for the level of coverage of expenses for the transformation of interface resources. It will help prevent situations where this creates extreme pressure on the esports audience, in particular, limiting the development of the developer/publisher's target formal groups and provoking unauthorized game activity by gamers, which changes the player's behavior by using specially created or modified programs to reduce the gamer's expenses during the game and gain advantages. |
Description: | Редакційна колегія: https://aab-economics.kmf.uz.ua/aabe/about/editorialTeam Зміст: https://aab-economics.kmf.uz.ua/aabe/issue/view/5 |
URI: | https://dspace.kmf.uz.ua/jspui/handle/123456789/4234 |
ISSN: | 2786-6734 (Print) 2786-6742 (Online) |
metadata.dc.rights.uri: | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/us/ |
Appears in Collections: | Acta Academiae Beregsasiensis. Economics Bacsó Róbert Csehil Anikó |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
Chizmar_Bacho_Chegil_Regulyuvannya_vplivu_kompleksnih_igrovih_rishen_na_sferu_E-sportu_2024.pdf | In Acta Academiae Beregsasiensis. Economics. 2024. 5. szám. pp. 465-483. | 750.39 kB | Adobe PDF | View/Open |
This item is licensed under a Creative Commons License