Ezzel az azonosítóval hivatkozhat erre a dokumentumra forrásmegjelölésben vagy hiperhivatkozás esetén: https://dspace.kmf.uz.ua/jspui/handle/123456789/4246
Cím: Формування мовленнєвої культури в умовах полікультурного мовленнєвого середовища
Egyéb cím: Formation of Speech Culture in the Conditions of a Polycultural Speech Environment
Szerző(k): Чопак Єва
Csopák Éva
Chopak Yeva
Kulcsszavak: мовленнєва культура;полікультурне мовленнєве середовище;мовлення людини;рідна та національна мови;багатомовна особистість
Kiadás dátuma: 2024
Kiadó: Громадська наукова організація «Всеукраїнська асамблея докторів наук з державного управління»
Típus: dc.type.study
Hivatkozás: Чопак Є. В.: Формування мовленнєвої культури в умовах полікультурного мовленнєвого середовища. In Вісник науки та освіти. (Серія «Філологія», Серія «Педагогіка», Серія «Соціологія», Серія «Культура і мистецтво», Серія «Історія та археологія»). 2024. Випуск № 8(26). с. 1270-1280.
Sorozat neve/Száma.: (Серія «Філологія», Серія «Педагогіка», Серія «Соціологія», Серія «Культура і мистецтво», Серія «Історія та археологія»);Випуск № 8(26)
Absztrakt: Резюме. В даний час в більшості країн Європейського Союзу зріс декомунізований інтерес вчених до вивчення мультикультуралізму в освіті, пошуку шляхів поліпшення системи освіти з урахуванням рівноправного співіснування різних етнічних груп, високої культури між етнічних відносин і збільшення мультикультурної освіти населення. У статті представлений аналіз феномену «лінгвістичної особис тості», подано змістовне визначення понять, запропонованих різними вченими, показано розуміння автором визначень «мовна особистість» і «мультикультурне мовне середовище», визначено фактори їх впливу на формування мовної особистості. Під мовленнєвим середовищем ми розуміємо всі родинно-побутові, соціально-педагогічні, неорганізовані та цілеспрямовані умови спілкування мовця в системах «дорослий» (батько) − дитина», «дитина – дорослий», «дитина − дитина», «дорослий − дорослий». Полікультурне мовленнєве середовище ми розуміємо як обмежене середовище, соціокультурний, комунікативний і багатомовний простір, на території якого спільно проживають і взаємодіють люди різних національностей, що розмовляють рідною мовою та об’єднані однією (або декількома) мовами, підкоряючись основним законам спілкування та правилам міжкультурного та міжнаціонального спілкування. Ефективний вплив полікультурного мовленнєвого середовища на особистісне мовлення людини матиме місце лише за наявності розви ваючої функції цього середовища. Середовище розвитку полікультурного мовлення – це можливість позитивного впливу різноманітних факторів у їх взаємодії на розвиток мовлення мовця та формування багатомовної особистості (біглота, поліглота), що вільно володіє різними мовами етносу. Досконале знання учнями рідної та національної мов стане позитивною основою для майбутнього володіння іноземною мовою під час навчання у середній школі та університеті. Саме такий підхід до навчання мови забезпечить мовну стабільність у багатонаціональній країні, що є найважливішим чинником формування багатомовної особистості.
Abstract. Abstract.Currently, in most countries of the European Union, the decommunized interest of scientists in the study of multiculturalism in education, the search for ways to improve the education system, taking into account the equal coexistence of different ethnic groups, the high culture of inter-ethnic relations and the increase of multicultural education of the population, has increased.The article presents an analysis of the phenomenon of "linguistic personality", presents a meaningful definition of the concepts proposed by various scientists, shows the author's understanding of the definitions of "linguistic personality" and "multicultural linguistic environment", determines the factors of their influence on the formation of linguistic personality.By the speech environment, we understand all family-domestic, socio-pedagogical, unorganized and purposeful conditions of communication of the speaker in the systems "adult" (father) - child", "child - adult", "child - child", "adult - adult".We understand a multicultural speech environment as a limited environment, a socio-cultural, communicative and multilingual space, on the territory of which people of different nationalities, who speak their native language and are united by one (or several) languages, live and interact together, obeying the basic laws of communication and the rules of intercultural and international communication.The effective influence of a multicultural speech environment on a person's personal speech will take place only if there is a developmental function of this environment. The environment for the development of multicultural speech is the possibility of a positive influence of various factors in their interaction on the development of the speaker's speech and the formation of a multilingual personality (biglot, polyglot) who is fluent in various ethnic languages. Perfect knowledge of native and national languages by students will be a positive basis for the future mastery of a foreign language during studies in high school and university. It is this approach to language learning that will ensure language stability in a multinational country, which is the most important factor in the formation of a multilingual personality.
URI: https://dspace.kmf.uz.ua/jspui/handle/123456789/4246
ISSN: 2786-6165 (Online)
metadata.dc.rights.uri: http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/us/
Ebben a gyűjteményben:Csopák Éva

Fájlok a dokumentumban:
Fájl Leírás MéretFormátum 
Csopak_E_Formuvannya_movlennyevoyi_kultury_v_umovax_polikulturnoho_movlennyevoho_2024.pdfЧопак Є. В.: Формування мовленнєвої культури в умовах полікультурного мовленнєвого середовища. In Вісник науки та освіти. (Серія «Філологія», Серія «Педагогіка», Серія «Соціологія», Серія «Культура і мистецтво», Серія «Історія та археологія»). 2024. Випуск № 8(26). с. 1270-1280.3.38 MBAdobe PDFMegtekintés/Megnyitás


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons