Ezzel az azonosítóval hivatkozhat erre a dokumentumra forrásmegjelölésben vagy hiperhivatkozás esetén:
https://dspace.kmf.uz.ua/jspui/handle/123456789/4336
Cím: | Концептуальні засади стратегії подальшого розвитку обласної клінічної лікарні |
Egyéb cím: | Conceptual Framework for the Strategy of Further Development of the Regional Clinical Hospital A megyei klinikai kórház továbbfejlesztési stratégiájának elvi alapjai |
Szerző(k): | Мельниченко Олександр Melynicsenkó O. Melnychenko O. Лобойко Костянтин Lobojkó K. Loboiko K. Старусева Вікторія Sztáruszeva V. Staruseva V. |
Kulcsszavak: | розвиток;комунальне некомерційне підприємство;обласна клінічна лікарня;стратегія;менеджмент доходів і витрат;матеріально-технічна база;кадрова політика;співпраця з органами публічного управління;реагування;медична реформа |
Kiadás dátuma: | 2024 |
Kiadó: | II. Rákóczi Ferenc Kárpátaljai Magyar Főiskola |
Típus: | dc.type.study |
Hivatkozás: | In Acta Academiae Beregsasiensis. Economics. 2024. 5. szám. pp. 96-108. |
Sorozat neve/Száma.: | ;5. szám |
Absztrakt: | Резюме. Запропоновано концептуальні засади Стратегії подальшого розвитку обласної
клінічної лікарні, що має теоретичне значення: збагатить методологічне забезпечення
менеджменту розвитком КНП в умовах медичної реформи; враховує галузевий та
регіональний контекст, специфіку надкластерної лікарні, а також результати SWOT-аналізу
КНП ХОР «ОКЛ»; конкретизовано його візію та місію, а також цілі, цінності, етапи
Стратегії та комплекс заходів за пріоритетними напрямами (вдосконалення менеджменту
доходів і витрат, розвиток матеріально-технічної бази, розвиток кадрової політики,
вдосконалення співпраці з органами публічного управління). Часові рамки та конкретні заходи
можуть бути навіть докорінно змінено, залежно не лише від тривалості та руйнівних
наслідків повномасштабної агресії РФ, а і від економічних, соціальних, політичних та інших
факторів. Схвальні відгуки персоналу КНП ХОР «ОКЛ» у межах публічного її обговорення
(спочатку текст пропонованої Стратегії було оприлюднено на сайті КНП ХОР «ОКЛ», а
потім – погоджено на загальних зборах його трудового колективу) і подальший розгляд
Стратегії на черговій сесії Харківської обласної ради наочно свідчить про її практичну
значущість. Запорукою успішності реалізації Стратегії (узгодженої з візією та місією КНП
ХОР «ОКЛ») є достатність (у часі, просторі та за видами) ресурсного забезпечення, а також
умотивованості та професійності виконавців. Після затвердження Стратегії, слід розробити
й ресурсно забезпечити План реалізації Стратегії, який затверджується на кожний рік і має
містити чіткий перелік заходів, терміни їх реалізації, обсяги ресурсів і джерела їх
надходження, виконавців та очікувані результати. Під час реалізації Стратегії слід
проводити моніторинг ефективності і результативності здійснюваних заходів, підсумки якого
слід використовувати для належного реагування на нові виклики та можливості. Подальші наукові розвідки мають бути присвячені розробці теоретичних положень і практичних
рекомендацій, спрямованих на належне реагування КНП на виклики, пов’язані як з впливом
воєнного стану, так і особливостями медичної реформи. A cikkben javaslatokra került sor a Területi Klinikai Kórház továbbfejlesztésére vonatkozó Stratégia elvi alapelveinek figyelembevételével, melynek elméleti jelentősége van: az egészségügyi reform miatt a kommunális nonprofit vállalkozás fejlesztésével gazdagítja a menedzsment módszertani támogatását; figyelembe veszi az iparági és regionális összefüggéseket, a szuperklaszter kórház sajátosságait, valamint a megyei korház SWOT elemzésének eredményeit;pontosításra került jövőképe és küldetése, valamint Stratégia céljai, értékei, szakaszai és kiemelt irányú intézkedései (bevétel- és kiadásgazdálkodás fejlesztés, tárgyi-technikai bázis fejlesztés, személyügyi politika kialakítás, a közigazgatással való együttműködés javítása). Az időkeretek és a konkrét intézkedések akár radikálisan is változhatnak, nemcsak az Orosz Föderáció teljes körű agressziójának időtartamától és pusztító következményei miatt, hanem gazdasági, társadalmi, politikai és egyéb tényezőktől is függött. A Megyei korház Stratégiája pozitív visszajelzéseket kapot a korház munkatársaitól a nyilvános megbeszélés keretén belül (először a javasolt Stratégia szövegét tették közzé az korház honlapján, majd a munkavállalók közgyűlésen fogadták el nyilvános ülésén) és a Stratégia későbbi megvitatására a Harkivi Megyei Tanács soron következő ülésén történt, ami jelzi annak gyakorlati értékét. A Stratégia megvalósításának sikerkulcsa a forrásellátás (időben, térben és típusban) megfelelősége, valamint a résztvevők motiváltsága és szakmai felkészültsége. A Stratégia jóváhagyását követően ki kell dolgozni a Stratégia Megvalósítási Tervet, amelyet minden évben jóvá kell hagyni, és tartalmaznia kell az intézkedések egyértelmű listáját, a végrehajtás feltételeit, a források összegét és a beérkezésük forrásait, a végrehajtókat, ill. a várható eredmények. A Stratégia megvalósítása során figyelemmel kell kísérni a végrehajtott intézkedések eredményességét és hatékonyságát, melynek eredményeit az új kihívásokra és lehetőségekre való megfelelő reflexióhoz kell felhasználni. További tudományos kutatásokat kell szentelni azoknak az elméleti rendelkezéseknek és gyakorlati ajánlásoknak a kidolgozására, amelyek célja a megeyi korház megfelelő reagálása a hadiállapot hatásaival és az egészségügyi reform sajátosságaival kapcsolatos kihívásokra. Abstract. The conceptual principles of the strategy for further development of the regional clinical hospital are proposed, which has theoretical significance: enriches the methodological basis for the development management of a municipal non-profit enterprise (MNE) in the context of healthcare reform; takes into account the sectoral and regional context, the specifics of the supercluster hospital, as well as the results of the SWOT analysis of the MNE of the Kharkiv Regional Council (KRC) “Regional Clinical Hospital” (RCH); specifies its vision and mission, as well as the goals, values, stages of the strategy and a set of measures in priority areas (improvement of cost and revenue management, development of the material and technical base, development of personnel policy, improvement of cooperation with public administration authorities). Time frames and specific measures may even be fundamentally changed, depending not only on the duration and destructive consequences of the full-scale aggression of the Russian Federation, but also on economic, social, political and other factors. The favourable feedback from the staff of the RCH during its public discussion (first, a test of the proposed strategy was published on the website of the RCH, and then it was approved at the general meeting of its staff) and the subsequent consideration of the strategy at the regular session of the KRC clearly demonstrate its practical significance. The key to the successful implementation of the strategy (aligned with the vision and mission of the RCH) is the sufficiency (in time, space and by type) of resources, as well as the motivation and professionalism of the performers. After the strategy is approved, the strategy implementation plan should be developed, provisioned, and approved for each year as well as it should contain a clear list of measures, deadlines for their implementation, resources and sources of their receipt, executors and expected results. In the course of implementing the strategy, the effectiveness and efficiency of the taken measures should be monitored, and the results should be used to respond appropriately to new challenges and opportunities. Further research should be devoted to the development of theoretical provisions and practical recommendations aimed at ensuring that the MNE responds appropriately to the challenges posed by both the impact of martial law and the specifics of healthcare reform. |
Leírás: | Редакційна колегія: https://aab-economics.kmf.uz.ua/aabe/about/editorialTeam Зміст: https://aab-economics.kmf.uz.ua/aabe/issue/view/5 |
URI: | https://dspace.kmf.uz.ua/jspui/handle/123456789/4336 |
ISSN: | 2786-6734 (Print) 2786-6742 (Online) |
metadata.dc.rights.uri: | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/us/ |
Ebben a gyűjteményben: | Acta Academiae Beregsasiensis. Economics |
Fájlok a dokumentumban:
Fájl | Leírás | Méret | Formátum | |
---|---|---|---|---|
Melnychenko_Loboiko_Staruseva_Kontseptualni_zasady_stratehii_2024.pdf | In Acta Academiae Beregsasiensis. Economics. 2024. 5. szám. pp. 96-108. | 595.67 kB | Adobe PDF | Megtekintés/Megnyitás |
This item is licensed under a Creative Commons License