Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.kmf.uz.ua/jspui/handle/123456789/4439
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorБіда Оленаuk
dc.contributor.authorBida Olenahu
dc.contributor.authorОрос Ільдікоuk
dc.contributor.authorOrosz Ildikóhu
dc.contributor.authorOros Ildikoen
dc.contributor.authorЧичук Антонінаuk
dc.contributor.authorChychuk Antoninaen
dc.contributor.authorCsicsuk Antoninahu
dc.date.accessioned2024-11-06T15:27:43Z-
dc.date.available2024-11-06T15:27:43Z-
dc.date.issued2024-
dc.identifier.citationIn Наукові записки. Серія: Педагогічні науки. 2024. Випуск 7. c. 8-12.en
dc.identifier.isbn978-617-653-090-9-
dc.identifier.issn2786-6904 (Print)-
dc.identifier.issn2786-6912 (Online)-
dc.identifier.otherDOI: 10.59694-
dc.identifier.otherDOI: https://doi.org/10.59694/ped_sciences.2024.07.008-
dc.identifier.urihttps://dspace.kmf.uz.ua/jspui/handle/123456789/4439-
dc.descriptionhttps://opac3.brff.monguz.hu/hu/record/-/record/bibBRF00014094en
dc.descriptionhttps://sites.google.com/uica.education/nayka/%D0%BD%D0%B0%D1%83%D0%BA%D0%BE%D0%B2%D1%96-%D0%B7%D0%B0%D0%BF%D0%B8%D1%81%D0%BA%D0%B8-7en
dc.description.abstractРезюме. Розглянуто зміст диференціації освітнього простору вищої школи, що сприяє проведенню інноваційної організації роботи на занятті, розвитку кожної особистості, створенню сприятливих умов та виконанню посильних завдань різної складності, формуванню конкурентоспроможного фахівця. Доведено, що диференціація ґрунтується на індивідуальній роботі кожного здобувача вищої освіти; завдання диференційованого навчання більш активно впливають на формування особистості, забезпечують максимальний розвиток його позитивних рис, нахилів, здібностей; змістове наповнення диференціації освітнього процесу полягає у коригуванні діяльності особистості, визначенні шляхів ліквідації прогалин у її знаннях, вміннях, навичках, використанні різноваріантних завдань.uk
dc.description.abstractAbstract. Тhe content of the differentiation of the educational space of the higher school is considered, which contributes to the innovative organization of work in the classroom, the development of each individual, the creation of favorable conditions and the performance of tasks of varying complexity, the formation of a competitive specialist. It has been proven that differentiation is based on the individual work of each student of higher education; the tasks of differentiated education more actively influence the formation of the personality, ensure the maximum development of his positive traits, inclinations, abilities; the meaningful content of the differentiation of the educational process consists in adjusting the activity of the individual, determining ways to eliminate gaps in his knowledge, abilities, skills, and the use of multivariate tasks. The techniques and methods of differentiation are reduced to the following: differentiation according to the degree of independence of the student of higher education, differentiation according to the degree of difficulty of tasks and differentiation according to the amount of material. Different levels at which differentiation can be carried out are considered. The advantage of the differentiated educational space of the higher school is shown: it activates and stimulates the cognitive activity of the students of higher education; develops their creativity and abilities; adjusts the mental activity of students of higher education; contributes to the conscious assimilation of the material; educates the independent thinking of students of higher education; helps to distinguish the main thing in the studied material; contributes to the elimination of formalism in the assessment of knowledge of higher education students; increases the efficiency of the knowledge acquisition process; teaches the student to work independently.en
dc.language.isouken
dc.publisherВидавництво «Код»en
dc.relation.ispartofseriesСерія: Педагогічні науки;Випуск 7.-
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 United States*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/us/*
dc.subjectдиференціація освітнього простору вищої школиuk
dc.subjectінноваціїuk
dc.subjectрозвиток особистостіuk
dc.subjectформування конкурентоспроможного фахівцяuk
dc.subjectтипи, рівні способи і прийоми диференціаціїuk
dc.titleДиференціація освітнього простору вищої школиen
dc.title.alternativeThe difference of this high school educational spaceen
dc.typedc.type.studyen
Appears in Collections:Bida Olena
Csicsuk Antonina
Orosz Ildikó
Наукові записки. Серія: Педагогічні науки

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Bida_Olena_Oros_I_Chychuk_A_Dyferentsiatsiia_osvitnoho_prostoru_vyshchoi_shkoly_2024.pdfIn Наукові записки. Серія: Педагогічні науки. 2024. Випуск 7. c. 8-12.339.38 kBAdobe PDFView/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons