Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал:
https://dspace.kmf.uz.ua/jspui/handle/123456789/4445
Назва: | Розвиток логічного мислення майбутніх учителів початкової школи в процесі професійного самовдосконалення |
Інші назви: | Development of logical thinking of future primary school teachers in the process of professional self-improvement |
Автори: | Кучай Тетяна Kuchai Tatiana Kucsáj Tetjána Кучай Олександр Kuchai Oleksandr Kucsáj Olekszandr Гончарук Оксана Honcharuk Oksana |
Ключові слова: | логічне мислення;майбутні учителі;початкова школа;професійне самовдосконалення |
Дата публікації: | 2024 |
Видавництво: | Видавництво «Код» |
Вид документа: | dc.type.study |
Бібліографічний опис: | In Наукові записки. Серія: Педагогічні науки. 2024. Випуск 7. c. 24-28. |
Серія/номер: | Серія: Педагогічні науки;Випуск 7. |
Короткий огляд (реферат): | Резюме. У статті розглядається розвиток логічного мислення майбутніх учителів початкової школи в процесі
професійного самовдосконалення. Одним із провідних засобів розвитку логічного мислення майбутнього вчителя. Розкрито визначення логічного мислення майбутнього вчителя початкової школи. Показано що таке самовдосконалення. Організація самостійної роботи, виступає як провідний принцип побудови навчального процесу у ЗВО. Найважливішим чинником якості шкільної освіти є якість підготовки вчителів початкової школи. Abstract. The article examines the development of logical thinking of future primary school teachers in the process of professional self-improvement. One of the leading means of developing the logical thinking of the future teacher. The definition of logical thinking of the future primary school teacher is revealed. It is shown what self-improvement is. The organization of independent work acts as the leading principle of building the educational process in higher education institutions. The most important factor in the quality of school education is the quality of primary school teacher training. Self-study is especially relevant in connection with the development of new forms of the educational process: externships, distance learning, systems of continuous education for adults. We can state that the analysis of scientific-pedagogical literature on the research problem has shown a significant interest in the issues of professional self-improvement of teachers. Having analyzed the interpretation of the category of self-improvement of teachers, it was determined that it, especially nowadays, is the subject of attention of scientists. The systematic nature of the logical thinking of the future primary school teacher determines the criteria for its development: the degree of awareness of logical operations and techniques of logical thinking, the degree of mastery of operations and techniques of logical thinking, the thesaurus of logical thinking, which are determined by knowledge and skills related to logical forms, logical deduction, logical language. The process of co-creation, which stimulates the development of logical thinking of the future teacher, requires special preparation for co-creation as a teacher and students. Criterion indicators of the student’s readiness for the development of logical thinking are: 1) a single target space; 2) joint creative activity; 3) the dynamics of self-processes of interaction participants. |
Опис: | https://opac3.brff.monguz.hu/hu/record/-/record/bibBRF00014094 https://sites.google.com/uica.education/nayka/%D0%BD%D0%B0%D1%83%D0%BA%D0%BE%D0%B2%D1%96-%D0%B7%D0%B0%D0%BF%D0%B8%D1%81%D0%BA%D0%B8-7 |
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): | https://dspace.kmf.uz.ua/jspui/handle/123456789/4445 |
ISBN: | 978-617-653-090-9 |
ISSN: | 2786-6904 (Print) 2786-6912 (Online) |
metadata.dc.rights.uri: | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/us/ |
Розташовується у зібраннях: | Kucsáj Tetjána Наукові записки. Серія: Педагогічні науки |
Файли цього матеріалу:
Файл | Опис | Розмір | Формат | |
---|---|---|---|---|
Kuchai_Tetiana_et_al_Rozvytok_lohichnoho_myslennia_maibutnikh_pochatkovoi_2024.pdf | In Наукові записки. Серія: Педагогічні науки. 2024. Випуск 7. c. 24-28. | 372.68 kB | Adobe PDF | Переглянути/Відкрити |
Ліцензія на матеріал: Ліцензія Creative Commons