Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: https://dspace.kmf.uz.ua/jspui/handle/123456789/4463
Назва: Модернізація фахової підготовки майбутніх учителів початкової школи в закладах вищої освіти
Інші назви: Modernization of professional training of future primary school teachers in institutions of higher education
Автори: Біда Олена
Bida Olena
Чичук Антоніна
Chychuk Antonina
Csicsuk Antonina
Гуттерер Єва
Hutterer Éva
Ключові слова: фахова підготовка;майбутні учителі початкової школи;дистанційна освіта;заклади вищої освіти;цифрові інструменти
Дата публікації: 2023
Видавництво: Видавництво «Код»
Вид документа: dc.type.study
Бібліографічний опис: In Наукові записки. Серія: Педагогічні науки. 2023. Випуск 5. c. 8-13.
Серія/номер: Серія: Педагогічні науки;Випуск 5.
Короткий огляд (реферат): Резюме. Розкрито значення якісної організації процесу професійної підготовки майбутніх учителів початкової школи в умовах дистанційної освіти. Виокремлено основні способи використання ІКТ для вдосконалення психолого-педагогічної підготовки майбутніх учителів початкової школи та різні форми онлайнспілкування, які необхідні для використання при успішній та якісної організації дистанційного навчання. Названо методи і засоби які доцільно використовувати у процесі підготовки вчителя початкових класів.
Abstract. The importance of qualitative organization of the process of professional training of future primary school teachers in the conditions of distance education, based on the use of available platforms, resources and digital tools during the training of future primary school teachers in institutions of higher education, is revealed. Digital tools are divided into groups. The main ways of using ICT to improve the psychological and pedagogical training of future primary school teachers and various forms of online communication, which are necessary for use in the successful and high-quality organization of distance learning, are highlighted. The methods and tools that are appropriate to use in the process of training primary school teachers are named. The ideas that continue to remain relevant in the conditions of the modernization of the system of training future primary school teachers and the main principles of professional pedagogical education (scientific nature; development of creative potential and moral-will sphere; dialogic nature of education; humanism; democracy; multiculturalism; practical orientation; continuity) are clarified and continuity; freedom of choice; formation of the ability to independently analyze various life situations; stimulation of self-education and independence; integration of the educational process; problem-situational organization of the educational process; scientific and methodological support, etc. The proposed principles are applied through the implementation of the conditions of work with future teachers of the primary level in the learning process, which are highlighted in the article. The process of improving the training of future primary school teachers for innovative professional activity should be characterized by control, purposefulness, and systematicity. Such a process should carry out a constant increase in the level and scope of the complexity of abilities, knowledge, and skills, applying the creative work skills of elementary teachers.
Опис: https://opac3.brff.monguz.hu/hu/record/-/record/bibBRF00011820
https://sites.google.com/uica.education/nayka/%D0%BD%D0%B0%D1%83%D0%BA%D0%BE%D0%B2%D1%96-%D0%B7%D0%B0%D0%BF%D0%B8%D1%81%D0%BA%D0%B8-5
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): https://dspace.kmf.uz.ua/jspui/handle/123456789/4463
ISBN: 978-617-653-085-5
ISSN: 2786-6904 (Print)
2786-6912 (Online)
metadata.dc.rights.uri: http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/us/
Розташовується у зібраннях:Bida Olena
Csicsuk Antonina
Hutterer Éva
Наукові записки. Серія: Педагогічні науки

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
Bida_Olena_Modernizat_F_Pidhotovky_maibutnikh_uchyteliv_pochatkovoi_shkol_zakladakh_vyshch_2023.pdfIn Наукові записки. Серія: Педагогічні науки. 2023. Випуск 5. c. 8-13.388.19 kBAdobe PDFПереглянути/Відкрити


Ліцензія на матеріал: Ліцензія Creative Commons Creative Commons