Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.kmf.uz.ua/jspui/handle/123456789/4469
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorБіда Оленаuk
dc.contributor.authorBida Olenahu
dc.contributor.authorГуттерер Єваuk
dc.contributor.authorHutterer Évahu
dc.contributor.authorГреба Ілдікоuk
dc.contributor.authorGreba Ildikóhu
dc.date.accessioned2024-11-15T20:20:46Z-
dc.date.available2024-11-15T20:20:46Z-
dc.date.issued2023-
dc.identifier.citationIn Наукові записки. Серія: Педагогічні науки. 2023. Випуск 4. c. 12-18.en
dc.identifier.issn2786-6912 (Online)-
dc.identifier.issn2786-6904 (Print)-
dc.identifier.otherDOI: 10.59694-
dc.identifier.otherDOI: https://doi.org/10.59694/ped_sciences.2023.04.012-
dc.identifier.urihttps://dspace.kmf.uz.ua/jspui/handle/123456789/4469-
dc.descriptionhttps://sites.google.com/uica.education/nayka/%D0%BD%D0%B0%D1%83%D0%BA%D0%BE%D0%B2%D1%96-%D0%B7%D0%B0%D0%BF%D0%B8%D1%81%D0%BA%D0%B8-4en
dc.description.abstractРезюме. Розглянуто методи і засоби які доцільно використовувати у процесі підготовки вчителя початкових класів. Наголошено на важливості використання в освітньому процесі групових форм роботи зі студентами. Відповідно до мети нової української школи конкретизуємо основні завдання формування педагогічної компетентності фахівця початкової освіти. Організацію процесу самоосвіти при підготовці фахівців показано як одним із головних чинників впливу на формування професійної компетентності вчителя. Під час розвитку системи освіти України пріоритетом є впровадження інформаційно-комунікаційних технологій, на що наголошено у статті. Розглянуто основні етапи професійного розвитку вчителя початкових класів.uk
dc.description.abstractAbstract. Competitiveness and professional competence of graduates of pedagogical specialties is the need of the hour. The methods and means that are expedient to use in the process of training primary school teachers are considered. The importance of using group forms of work with students in the educational process is emphasized. The cooperative learning method is singled out, taking into account the experience of the Singapore system. A special place in the educational process is given to the development of students’ research and creative skills. When training future primary school teachers, the importance of focusing on the main components of the Concept of the New Ukrainian School is emphasized. In accordance with the goal of the new Ukrainian school, we specify the main tasks of forming the pedagogical competence of a primary education specialist. The organizaƟ on of the process of self-educaƟ on during the training of specialists is shown to be one of the main factors infl uencing the formaƟ on of a teacher’s professional competence. During the development of the educaƟ on system of Ukraine, the priority is the introducƟ on of informaƟ on and communicaƟ on technologies, which is emphasized in the arƟ cle. The main stages of professional development of primary school teachers are considered. The methods and means that are expedient to use in the process of training primary school teachers are considered. The importance of using group forms of work with students in the educational process is emphasized. The cooperative learning method is singled out, taking into account the experience of the Singapore system. The importance of the professional standard «Teacher of primary classes of a general secondary education institution» is shown. In accordance with the goal of the new Ukrainian school, we specify the main tasks of forming the pedagogical competence of a primary education specialist. The organization of the process of self-education during the training of specialists is shown to be one of the main factors influencing the formation of a teacher’s professional competence. The main stages of professional development of primary school teachers are considered.en
dc.language.isouken
dc.publisherВидавництво «Код»en
dc.relation.ispartofseriesСерія: Педагогічні науки;Випуск 4.-
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 United States*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/us/*
dc.subjectсучасна підготовкаuk
dc.subjectмайбутні фахівціuk
dc.subjectучителі початкових класівuk
dc.subjectпрофесійний розвиток вчителяuk
dc.subjectпедагогічна компетентність фахівця початкової освітиuk
dc.titleТенденції сучасної підготовки майбутніх учителів початкових класівen
dc.title.alternativeTendencies of current training of future teachers of primary gradesen
dc.typedc.type.studyen
Appears in Collections:Bida Olena

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Bida_Olena_et_al_Tendentsii_suchasnoi_pidhotovky_maibutnikh_uchyteliv_pochatkovykh_2023.pdfIn Наукові записки. Серія: Педагогічні науки. 2023. Випуск 4. c. 12-18.385.26 kBAdobe PDFView/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons