Please use this identifier to cite or link to this item:
https://dspace.kmf.uz.ua/jspui/handle/123456789/4477
Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor.author | Kohut Erzsebet | en |
dc.contributor.author | Kohut Erzsébet | hu |
dc.contributor.author | Когут Ержебет | uk |
dc.contributor.author | Kázmér Éva | hu |
dc.contributor.author | Казмер Єва | uk |
dc.contributor.author | Kolozsvári István | hu |
dc.contributor.author | Коложварі Степан | uk |
dc.date.accessioned | 2024-11-20T11:42:33Z | - |
dc.date.available | 2024-11-20T11:42:33Z | - |
dc.date.issued | 2023 | - |
dc.identifier.citation | In Наукові записки. Серія: Педагогічні науки. 2023. Випуск 4. c. 144-148. | en |
dc.identifier.issn | 2786-6912 (Online) | - |
dc.identifier.issn | 2786-6904 (Print) | - |
dc.identifier.other | DOI: 10.59694 | - |
dc.identifier.other | DOI: https://doi.org/10.59694/ped_sciences.2023.04.144 | - |
dc.identifier.uri | https://dspace.kmf.uz.ua/jspui/handle/123456789/4477 | - |
dc.description | https://sites.google.com/uica.education/nayka/%D0%BD%D0%B0%D1%83%D0%BA%D0%BE%D0%B2%D1%96-%D0%B7%D0%B0%D0%BF%D0%B8%D1%81%D0%BA%D0%B8-4 | en |
dc.description.abstract | Abstract. Today an important issue for educators today is to give students the opportunity to learn about the natural world around them during their school studies. We believe that students should be made aware of science knowledge and environmentally conscious thinking from an early age. Thus, we have decided to write the present study with all these factors in mind. In the final year, we developed a teaching aid that combined the two forest pedagogy approaches. The first part of it consists of worksheets that we created based on our own ideas and that are closely related to the 6th and 7th grade curriculum. The second part of the teaching aid includes in-class and extracurricular activities that are aligned with the units of Kovátsné Németh Mária’s (2010) Forest and Nature module, while the methods used are based on the work of Franz Lohri and Astrid Schweyter. The developed worksheets and activities focus on presenting the wildlife and values of the Atak found in my local environment. | en |
dc.description.abstract | Резюме. Сьогодні важливою проблемою для педагогів є дати учням можливість пізнавати навколишній світ природи під час навчання в школі. Ми вважаємо, що учням слід привчати наукові знання та екологічно свідоме мислення з раннього віку. Таким чином, ми вирішили написати це дослідження з урахуванням усіх цих факторів. | uk |
dc.language.iso | en | en |
dc.publisher | Видавництво «Код» | en |
dc.relation.ispartofseries | Серія: Педагогічні науки;Випуск 4. | - |
dc.rights | Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 United States | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/us/ | * |
dc.subject | forestpedagogy | en |
dc.subject | environmental education | en |
dc.subject | direct experience | en |
dc.subject | extensive use of experience-based teaching methods | en |
dc.title | The role of forest pedagogy in education and environmental upbringing | en |
dc.title.alternative | Роль лісової педагогіки в освіті та екологічному вихованні | en |
dc.type | dc.type.researchStudy | en |
Appears in Collections: | Kohut Erzsébet Kolozsvári István Kázmér Éva Наукові записки. Серія: Педагогічні науки |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
Kohut_et_al_The_role_forest_pedagogy_education_and_environmental_upbringing_2023.pdf | In Наукові записки. Серія: Педагогічні науки. 2023. Випуск 4. c. 144-148. | 428.08 kB | Adobe PDF | View/Open |
This item is licensed under a Creative Commons License