Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.kmf.uz.ua/jspui/handle/123456789/4477
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorKohut Erzsebeten
dc.contributor.authorKohut Erzsébethu
dc.contributor.authorКогут Ержебетuk
dc.contributor.authorKázmér Évahu
dc.contributor.authorКазмер Єваuk
dc.contributor.authorKolozsvári Istvánhu
dc.contributor.authorКоложварі Степанuk
dc.date.accessioned2024-11-20T11:42:33Z-
dc.date.available2024-11-20T11:42:33Z-
dc.date.issued2023-
dc.identifier.citationIn Наукові записки. Серія: Педагогічні науки. 2023. Випуск 4. c. 144-148.en
dc.identifier.issn2786-6912 (Online)-
dc.identifier.issn2786-6904 (Print)-
dc.identifier.otherDOI: 10.59694-
dc.identifier.otherDOI: https://doi.org/10.59694/ped_sciences.2023.04.144-
dc.identifier.urihttps://dspace.kmf.uz.ua/jspui/handle/123456789/4477-
dc.descriptionhttps://sites.google.com/uica.education/nayka/%D0%BD%D0%B0%D1%83%D0%BA%D0%BE%D0%B2%D1%96-%D0%B7%D0%B0%D0%BF%D0%B8%D1%81%D0%BA%D0%B8-4en
dc.description.abstractAbstract. Today an important issue for educators today is to give students the opportunity to learn about the natural world around them during their school studies. We believe that students should be made aware of science knowledge and environmentally conscious thinking from an early age. Thus, we have decided to write the present study with all these factors in mind. In the final year, we developed a teaching aid that combined the two forest pedagogy approaches. The first part of it consists of worksheets that we created based on our own ideas and that are closely related to the 6th and 7th grade curriculum. The second part of the teaching aid includes in-class and extracurricular activities that are aligned with the units of Kovátsné Németh Mária’s (2010) Forest and Nature module, while the methods used are based on the work of Franz Lohri and Astrid Schweyter. The developed worksheets and activities focus on presenting the wildlife and values of the Atak found in my local environment.en
dc.description.abstractРезюме. Сьогодні важливою проблемою для педагогів є дати учням можливість пізнавати навколишній світ природи під час навчання в школі. Ми вважаємо, що учням слід привчати наукові знання та екологічно свідоме мислення з раннього віку. Таким чином, ми вирішили написати це дослідження з урахуванням усіх цих факторів.uk
dc.language.isoenen
dc.publisherВидавництво «Код»en
dc.relation.ispartofseriesСерія: Педагогічні науки;Випуск 4.-
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 United States*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/us/*
dc.subjectforestpedagogyen
dc.subjectenvironmental educationen
dc.subjectdirect experienceen
dc.subjectextensive use of experience-based teaching methodsen
dc.titleThe role of forest pedagogy in education and environmental upbringingen
dc.title.alternativeРоль лісової педагогіки в освіті та екологічному вихованніen
dc.typedc.type.researchStudyen
Appears in Collections:Kohut Erzsébet
Kolozsvári István
Kázmér Éva
Наукові записки. Серія: Педагогічні науки

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Kohut_et_al_The_role_forest_pedagogy_education_and_environmental_upbringing_2023.pdfIn Наукові записки. Серія: Педагогічні науки. 2023. Випуск 4. c. 144-148.428.08 kBAdobe PDFView/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons