Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.kmf.uz.ua/jspui/handle/123456789/4489
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorЧирва Олександрuk
dc.contributor.authorCsírva O.hu
dc.contributor.authorChyrva O.en
dc.date.accessioned2024-11-24T20:49:06Z-
dc.date.available2024-11-24T20:49:06Z-
dc.date.issued2024-
dc.identifier.citationIn Acta Academiae Beregsasiensis. Economics. 2024. 7. szám. pp. 265-274.en
dc.identifier.issn2786-6734 (Print)-
dc.identifier.issn2786-6742 (Online)-
dc.identifier.otherDOI: https://doi.org/10.58423/2786-6742/2024-7-
dc.identifier.otherDOI: 10.58423/2786-6742/2024-7-265-274-
dc.identifier.urihttps://dspace.kmf.uz.ua/jspui/handle/123456789/4489-
dc.descriptionРедакційна колегія: https://aab-economics.kmf.uz.ua/aabe/about/editorialTeamen
dc.descriptionЗміст: https://aab-economics.kmf.uz.ua/aabe/issue/view/7en
dc.description.abstractРезюме. Конкурентоспроможність національної податкової системи є основною економічної безпеки держави, оскільки вона впливає на здатність країни залучати інвестиції, підтримувати бізнес, забезпечувати економічну безпеку держави та стійкі темпи економічного зростання. Для покращення конкурентоспроможності податкової системи державі слід активно працювати над удосконаленням її ключових складових, що може включати в себе як реформування існуючих податкових механізмів, так і впровадження нових підходів і технологій. Метою дослідження є визначення перспективних підходів до комплексної оцінки конкурентоспроможності податкової системи України в контексті існуючих викликів та загроз ендогенного та екзогенного характеру. У роботі представлено два підходи щодо оцінки конкурентоспроможності податкової системи. Перший ґрунтується на порівняльному аналізі структури національних системи оподаткування різних країн. Другий – на основі методології ITCI (Міжнародний індекс податкової конкурентоспроможності), який застосовується для відповідних порівняльних оцінок для вибірки країн ОЕСР. Ґрунтуючись на методології ITCI запропоновано використовувати додатковий перелік показників для оцінки конкурентоспроможності податкової системи. Наведено приклад такої фрагментарної оцінки для системи оподаткування споживання для України та окремих країн-членів ЄС. За результатами проведеної оцінки визначено, що Україна посідає лише 8 місце з кількістю балів 70. Нижче місце посідають три країни : Греція, Литва, Угорщина. Це пов`язано з тим, що в Україні досить великим є рівень адміністративного навантаження на податкових агентів, зокрема, великих витрат часу, трудових ресурсів вимагає діяльність по дотриманню вимог реєстрації, підтвердження достовірності податкових накладних. Показано резерви підвищення конкурентоспроможності для системи непрямих податків України. Визначено напрями подальших наукових розвідок, що вимагають здійснення комплексної оцінки конкурентоспроможності вітчизняної системи оподаткування.uk
dc.description.abstractA nemzeti adórendszer versenyképessége az állam legfőbb gazdasági biztonsága, mivel befolyásolja az ország beruházásvonzó képességét, a vállalkozások támogatását, az állam gazdasági biztonságának és a fenntartható gazdasági növekedésnek a biztosítását. Az adórendszer versenyképességének javítása érdekében az államnak aktívan kell dolgoznia annak kulcsfontosságú összetevőinek javításán, ami magában foglalhatja mind a meglévő adómechanizmusok reformját, mind pedig új megközelítések és technológiák bevezetését. A tanulmány célja az ukrán adórendszer versenyképességének átfogó értékeléséhez szükséges ígéretes megközelítések azonosítása a meglévő endogén és exogén jellegű kihívások és fenyegetések összefüggésében. A tanulmány két megközelítést mutat be az adórendszer versenyképességének értékelésére. Az első a különböző országok nemzeti adórendszerei szerkezetének összehasonlító elemzésén alapul. A második az ITCI (Nemzetközi Adóügyi Versenyképességi Index) módszertanán alapul, amelyet az OECD-országok egy mintájára vonatkozó összehasonlító értékelésekhez használnak. Az ITCI-módszertan alapján a Bizottság javasolja, hogy az adórendszer versenyképességének értékeléséhez további mutatókat használjanak. Példát mutatunk be a fogyasztási adórendszer ilyen töredékes értékelésére Ukrajna és egyes EUtagállamok esetében. Az értékelés eredményei azt mutatják, hogy Ukrajna 70 ponttal csak a 8. helyen áll. Három ország szerepel ennél rosszabb helyen: Görögország, Litvánia és Magyarország. Ez annak köszönhető, hogy Ukrajnában meglehetősen nagy adminisztratív terhek nehezednek az adóügynökökre, különösen nagy idő- és munkaerő-ráfordítást igényel a nyilvántartásba vétel és az adószámlák pontosságának igazolása. A cikk az ukrán közvetett adók rendszerének versenyképességnövelési tartalékait mutatja be. Meghatározásra kerülnek a további tudományos kutatás irányai, amelyek a hazai adórendszer versenyképességének átfogó értékelését igénylik.hu
dc.description.abstractAbstract. The competitiveness of the national tax system is the main economic security of the state, because it affects the ability of the country to attract investments, support business, ensure the economic security of the state and sustainable rates of economic growth. To improve the competitiveness of the tax system, the state should actively work on improving its key components, which may include both reforming existing tax mechanisms and introducing new approaches and technologies. The purpose of the study is to determine promising approaches to comprehensive assessment of the competitiveness of the tax system of Ukraine in the context of existing endogenous and exogenous challenges and threats. The work presents two approaches to assessing the competitiveness of the tax system. The first is based on a comparative analysis of the structure of the national taxation system of different countries. The second is based on the ITCI (International Tax Competitiveness Index) methodology, which is used for relevant comparative assessments for a sample of OECD countries. Based on the ITCI methodology, it is proposed to use an additional list of indicators to assess the competitiveness of the tax system. An example of such a fragmented assessment for the consumption taxation system for Ukraine and individual EU member states is given. Based on the results of the evaluation, it was determined that Ukraine is only in 8th place with a score of 70. Three countries occupy the lowest place: Greece, Lithuania, and Hungary. This is due to the fact that in Ukraine the level of administrative burden on tax agents is quite high, in particular, the activity of complying with registration requirements and confirming the authenticity of tax invoices requires a large expenditure of time and labor resources. Reserves for increasing competitiveness for the system of indirect taxes of Ukraine are shown. The directions of further scientific investigations, which require a comprehensive assessment of the competitiveness of the domestic taxation system, have been identified.en
dc.language.isouken
dc.publisherII. Rákóczi Ferenc Kárpátaljai Magyar Főiskolaen
dc.relation.ispartofseries;7. szám-
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 United States*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/us/*
dc.subjectподаткова системиuk
dc.subjectекономічна безпекаuk
dc.subjectконкурентоспроможність податкової системиuk
dc.subjectструктура податкової системиuk
dc.subjectпрямі податкиuk
dc.subjectнепрямі податкиuk
dc.subjectподатки на споживанняuk
dc.titleКонкурентоспроможність податкової системи України як основа економічної безпеки державиen
dc.title.alternativeUkrajna adórendszerének versenyképessége, mint az állam gazdasági biztonságának alapjaen
dc.title.alternativeCompetitiveness of Ukrainian Tax System as the Basis of the Ecosestateen
dc.typedc.type.studyen
Appears in Collections:Acta Academiae Beregsasiensis. Economics

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Oleksandr_Chyrva_Konkurentospromozhnist_podatkovoi_systemy_Ukrainy_osnova_2024.pdfIn Acta Academiae Beregsasiensis. Economics. 2024. 7. szám. pp. 265-274.5.54 MBAdobe PDFView/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons