Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал:
https://dspace.kmf.uz.ua/jspui/handle/123456789/4490
Назва: | Market Evolution and Consumer Trends in Poland's Confectionery Industry |
Інші назви: | Розвиток ринку та споживчі тенденції в кондитерській промисловості Польщі Piaci alakulás és fogyasztási trendek Lengyelország édesiparában |
Автори: | Venger Vitalii Венгер Віталій Romanovska Nataliia Романовська Наталія Romanovszka N. Ramskyi Andrii Рамський Андрій Ramszkij Sz. Sheiko Oleksandr Шейко Олександр Sejkó O. |
Ключові слова: | confectionery market;market conditions;development;status;infrastructure;consumption;exports;imports |
Дата публікації: | 2024 |
Видавництво: | II. Rákóczi Ferenc Kárpátaljai Magyar Főiskola |
Вид документа: | dc.type.study |
Бібліографічний опис: | In Acta Academiae Beregsasiensis. Economics. 2024. 7. szám. pp. 275-287. |
Серія/номер: | ;7. szám |
Короткий огляд (реферат): | Abstract. The Polish confectionery market is considered to be one of the most developed and
dynamic markets in the world. But in recent years, the Polish food industry has faced a sharp increase
in production and marketing costs, disruptions in the supply chains of raw materials, consumables and
packaging, as well as the loss of traditional sales markets due to the war in Ukraine. The study of the
peculiarities of the Polish confectionery market made it possible to assess the main indicators of the
Polish market of confectionery goods of all categories, as well as its volume and trends. The article
analyzes the situation on the Polish confectionery market, including production, export, import,
consumption, geographic location of the market, levels of competition and development of the market's
production and transport infrastructure. It was concluded that during 2022 there was a 12% increase
in the volume of production of confectionery goods of all categories. At the same time the manufacture
of Polish flour confectionery products increased by 19.3%. The growth rates of production of cocoa–
rich and sugar sweets were 3.8% and 6.8%, respectively. About 50–70% of manufactured products
are exported by Polish manufacturers. It is necessary to mention that during 2022 a record number of
products were exported from Poland, exceeding the similar figures of the previous year by 13.8%.
Meanwhile, despite the presence of developed domestic production of confectionery goods in Poland,
the volume of imported supplies traditionally remains high and increased by 7.8% in 2022. At the
same time, the level of competition in the Polish domestic market for flour, cocoa–rich/chocolate and
sugar confectionery products is estimated as high. The level of the market's production and transport
infrastructure is rated as developed. Резюме. Польський ринок кондитерських виробів відноситься до одного з найрозвиненіших та динамічних ринків в світі. Протягом останніх років польська харчова промисловість зіткнулася з різким зростанням витрат на виробництво та реалізацію продукції, порушення ланцюгів поставок сировини, витратних матеріалів та упаковки, а також втратою традиційних ринків збуту через війну в Україні. Дослідження особливості польського ринку кондитерських виробів дозволило оцінити основні індикатори польського ринку кондитерських виробів всіх категорій, а також його обсяги та тенденції. У статті проаналізовано ситуацію на польському ринку кондитерських виробів, зокрема виробництво, експорт, імпорт, споживання, географічне розташування ринку, рівень конкуренції, рівень розвитку виробничої й транспортної інфраструктури ринку. Зроблено висновки, що протягом 2022 року відбулось зростання на 12% обсягів виробництва кондитерської продукції всіх категорій, а також виробництво польських борошняних кондитерських виробів також зросло на 19,3%. В той же час темпи зростання виготовлення какао-містких та цукристих солодощів становили відповідно 3,8% та 6,8%. Польськими виробниками близько 50-70% виготовленої продукції експортується, а протягом 2022 року з Польщі було експортовано рекордну кількість продукції, що перевищило аналогічний показних попереднього року на 13,8%. Водночас, незважаючи на наявність розвиненого внутрішнього виробництва кондитерської продукції в Польщі, обсяги імпортних постачань традиційно залишаються високими й у 2022 році зріс на 7,8%. Водночас рівень конкуренції на польському внутрішньому ринку борошняних, какао-містких/шоколадних та цукристих кондитерських виробів оцінено як високий. Рівень виробничої інфраструктури ринку та транспортна інфраструктура, оцінено як розвинена. A lengyel édesipari piac a világ egyik legfejlettebb és legdinamikusabb piaca. Az elmúlt években a lengyel élelmiszeripar a termelési és marketing költségek meredek növekedésével, az alapanyagok, fogyóeszközök és csomagolások ellátási láncának zavaraival, valamint a hagyományos értékesítési piacok elvesztésével szembesült az ukrajnai háború miatt. A lengyel édesipari piac sajátosságainak vizsgálata lehetővé tette a lengyel édesipari piac valamennyi főbb mutatóinak és trendjeinek értékelését. A cikk elemzi a lengyel édesipari piac helyzetét, különös tekintettel a termelésre, exportra, importra, fogyasztásra, a piac földrajzi elhelyezkedésére, a verseny szintjére, a piac termelési és szállítási infrastruktúrájának fejlettségére. Megállapították, hogy 2022-ben 12%-kal nőtt az összes kategória édesipari termékeinek gyártási volumene, valamint a lengyel lisztből készült édesipari termékek gyártása is 19,3%-kal nőtt. A kakaóban gazdag és cukros édességek termelésének növekedési üteme ugyanakkor 3,8%, illetve 6,8% volt. Az előállított termékek mintegy 50-70%-át lengyel gyártók exportálják, 2022 folyamán pedig rekordszámú terméket exportáltak Lengyelországból, ami 13,8%-kal haladta meg az előző évi hasonló adatokat. Ugyanakkor annak ellenére, hogy Lengyelországban fejlett hazai édesipari termékek gyártása van jelen, az importált termékek mennyisége hagyományosan magas marad, és 2022-ben 7,8%-kal fog növekedni. Ugyanakkor a liszt-, kakaóban gazdag/csokoládé- és cukrászati édesipari termékek lengyel belföldi piacán magas verseny jellemző. A piac termelési infrastruktúrája és közlekedési infrastruktúrája fejlettnek mondható. |
Опис: | Редакційна колегія: https://aab-economics.kmf.uz.ua/aabe/about/editorialTeam Зміст: https://aab-economics.kmf.uz.ua/aabe/issue/view/7 |
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): | https://dspace.kmf.uz.ua/jspui/handle/123456789/4490 |
ISSN: | 2786-6734 (Print) 2786-6742 (Online) |
metadata.dc.rights.uri: | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/us/ |
Розташовується у зібраннях: | Acta Academiae Beregsasiensis. Economics |
Файли цього матеріалу:
Файл | Опис | Розмір | Формат | |
---|---|---|---|---|
Venger_V_Romanovska_N_Market_Evolution_2024.pdf | In Acta Academiae Beregsasiensis. Economics. 2024. 7. szám. pp. 275-287. | 476.92 kB | Adobe PDF | Переглянути/Відкрити |
Ліцензія на матеріал: Ліцензія Creative Commons