Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.kmf.uz.ua/jspui/handle/123456789/4696
Title: Examining e-test and its goodness indicators
Other Titles: Дослідження електронних тестів та індикаторів їх доброякісності
Authors: Papp Gabriella
Пап Габріелла
Keywords: e-test;goodness indicators;measuring knowledge levels;reliability of the e-test;електронний тест;індикатори доброякісності;вимірювання рівня знань;надійність електронного тесту
Issue Date: 2024
Publisher: Видавництво «Код»
Type: dc.type.researchStudy
Citation: Papp Gabriella: Examining e-test and its goodness indicators. In Наукові записки. Серія: Педагогічні науки. 2024. Випуск 10. с. 136-139.
Series/Report no.: Серія: Педагогічні науки;Випуск 10.
Abstract: Abstract. Measuring knowledge levels using e-tests is not easy if you create the tests ourselves. We are faced with questions such as: "Have we succeeded in creating an objective test?", "Does the e-test measure accordingly, has the aim of the test been achieved?", "What is the reliability of the e-test?". The study aims to search and examine relevant literature to get a clearer picture of tests and their correct creation, taking into account objectivity, validity and reliability. Also, we would like to present the results of the testing conducted during the 2022-2023 academic year. We have examined the goodness indicators of our e-tests within the framework of the subject "Probability Calculation, Mathematical Statistics and Econometrics" course, modified by previous results and used in the measurement of knowledge levels, to find answers to the above questions.
Резюме. Вимірювання рівня знань за допомогою електронних тестів є непростим завданням, якщо ви створюєте тести самостійно. Ми стикаємося з такими питаннями, як: «Чи вдалося нам створити об'єктивний тест?», «Чи вимірює е-тест відповідно, чи досягнуто мети тесту?», «Яка надійність е-тесту?». Метою дослідження є пошук та вивчення відповідної літератури для отримання більш чіткого уявлення про тести та їх правильне створення з урахуванням об'єктивності, валідності та надійності. Крім того, ми хотіли б представити результати тестування, проведеного протягом 2022-2023 навчального року. Для того, щоб знайти відповіді на поставлені вище питання, ми дослідили показники доброякісності розроблених нами електронних тестів з дисципліни «Теорія ймовірності, математична статистика та економетрика», модифікованих за попередніми результатами і використаних при вимірюванні рівня знань.
Description: https://sites.google.com/uica.education/nayka/%D0%BD%D0%B0%D1%83%D0%BA%D0%BE%D0%B2%D1%96-%D0%B7%D0%B0%D0%BF%D0%B8%D1%81%D0%BA%D0%B8-10/10-24
URI: https://dspace.kmf.uz.ua/jspui/handle/123456789/4696
ISBN: 978-617-653-092-3
ISSN: 2786-6912 (Print)
2786-6904 (Online)
metadata.dc.rights.uri: http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/us/
Appears in Collections:Papp Gabriella

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Papp_G_Examining_e_test_2024.pdfPapp Gabriella: Examining e-test and its goodness indicators. In Наукові записки. Серія: Педагогічні науки. 2024. Випуск 10. с. 136-139.1.52 MBAdobe PDFView/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons