Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.kmf.uz.ua/jspui/handle/123456789/4723
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorЩука Галинаuk
dc.contributor.authorShchuka Halynaen
dc.contributor.authorScsuka Halinahu
dc.contributor.authorГанькович Глоріяuk
dc.contributor.authorHanykovich Gloriaen
dc.date.accessioned2025-02-12T15:28:50Z-
dc.date.available2025-02-12T15:28:50Z-
dc.date.issued2024-08-30-
dc.identifier.citationIn Acta Academiae Beregsasiensis: Geographica et Recreatio. 2024. № 3. c. 92-99.en
dc.identifier.issn2786-5843 (Print)-
dc.identifier.issn2786-6440 (Online)-
dc.identifier.otherDOI: https://doi.org/10.32782/2786-5843/2024-3-
dc.identifier.otherDOI: https://doi.org/10.32782/2786-5843/2024-3-10-
dc.identifier.urihttps://dspace.kmf.uz.ua/jspui/handle/123456789/4723-
dc.descriptionРедакція: https://journals.kmf.uzhgorod.ua/index.php/geograph/editorialen
dc.descriptionЗміст: https://journals.kmf.uzhgorod.ua/index.php/geograph/issue/view/3en
dc.description.abstractРезюме. Актуальність дослідження: воєнний туризм визнано одним із перспективних напрямів післявоєнного від-новлення туристичного ринку України, що актуалізує питання вивчення попиту на даний вид послуг із метою формування відповідної пропозиції. Предмет дослідження: потенційний попит на продукти вітчизняного воєнного туризму серед угорських студентів. Мета дослідження: вивчити наявність попиту на воєнні тури в повоєнну Україну серед угорських студентів та розробити рекомендації для цієї категорії споживачів. Методологія дослідження: системний підхід, методи аналізу та синтезу, моделювання та прогнозування, анкетування, систематизації й узагальнення. Результати дослідження: установлено, що респонденти слабо обізнані із сутністю воєнного туризму, незважаючи на те що були споживачами його окремих турпродуктів. Зацікавленість у подорожах, які задовольняють інтерес у сфері воєн та воєнних конфліктів, обмежена. Лише близько 20% допускають можливість відвідати повоєнну Україну; перевагу віддають пізнавальним та при-годницько-розважальним турам. На перше місце ставлять питання безпеки, потім – професійний супровід. Забезпечення комфортності проживання та різноманітності пропозиції респондентами розглядається як вторинне; вартість послуг до уваги не береться. Рекомендовано для цієї цільової аудиторії вводити в пропо-зицію відвідування місць пам’яті, тематичних музеїв, які пов’язані з Першою та Другою світовими війнами. Практичне значення: отримані результати варто враховувати під час формування пропозиції для туристів з Угорщини. Висновки: установлено відсутність значного попиту серед угорських студентів на тури воєнної тематики в повоєнну Україну. Перспектива подальших досліджень полягає у подальшому вивченні ринку споживачів із метою визначення цільової аудиторії різних підвидів воєнного туризму.uk
dc.description.abstractAbstract. Relevance of the study: military tourism is recognised as one of the promising areas of post-war recovery of the Ukrainian tourism market, which raises the issue of studying the demand for this type of service in order to form an appropriate supply. Object of research: potential demand for domestic military tourism products among Hungarian students. Purpose of the study: to study the demand for military tours to post-war Ukraine among Hungarian students and to develop recommendations for this category of consumers. Research methodology: systematic approach, methods of analysis and synthesis, modelling and forecasting, questionnaires, systematisation and generalisation. Research results: it was found that respondents are poorly aware of the essence of military tourism, despite the fact that they have been consumers of its individual tourist products. The interest in travel that satisfies the interest in wars and military conflicts is limited. Only about 20% admit the possibility of visiting post-war Ukraine; preference is given to educational and adventure and entertainment tours. The first priority is security, followed by professional support. The respondents consider the comfort of accommodation and the variety of offers as secondary; the cost of services is not taken into account. Recommendation for this target audience: to include visits to places of remembrance and thematic museums related to the First and Second World Wars in the offer. Practical implications: the results obtained should be taken into account when forming offers for tourists from Hungary. Conclusions: the study has established the absence of significant demand among Hungarian students for military tours to post-war Ukraine. Prospects for further research are to further study the consumer market in order to determine the target audience of various subtypes of military tourism.en
dc.language.isouken
dc.publisherВидавничий дім «Гельветика»en
dc.relation.ispartofseries;№ 3.-
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 United States*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/us/*
dc.subjectвоєнний туризмuk
dc.subjectпопит на тури воєнної тематикиuk
dc.subjectспоживач воєнного туризмуuk
dc.subjectпропозиція на ринку воєнного туризмуuk
dc.titleВизначення попиту на продукти воєнного туризму серед угорської молодіen
dc.title.alternativeDetermining the demand for military tourism products mong hungarian youthen
dc.typedc.type.researchStudyen
Appears in Collections:Acta Academiae Beregsasiensis: Geographica et Recreatio
Scsuka Halina

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Halyna_Shchuka_Vyznachennia_popytu_produkty_voiennoho_turyzmu_sered_2024.pdfIn Acta Academiae Beregsasiensis: Geographica et Recreatio. 2024. № 3. c. 92-99.305.29 kBAdobe PDFView/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons