Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал:
https://dspace.kmf.uz.ua/jspui/handle/123456789/4728
Назва: | A háború hatása főiskolai hallgatók idegen nyelvek tanulásával kapcsolatos attitűdjére |
Інші назви: | Вплив війни на ставлення здобувачів вищої освіти до вивчення іноземних мов The effect of the war on the attitudes of college students towards learning foreign languages |
Автори: | Bárány Erzsébet Baran Ielyzaveta Барань Єлизавета Huszti Ilona Густі Ілона Лехнер Ілона Lechner Ilona Ilona Lekhner |
Ключові слова: | attitűd;diákok;érzelmi állapot;idegennyelv-tanulás;Kárpátalja;motiváció;online oktatás;optimizmus;tanári visszajelzés;tanulás;attitude;students;emotional state;foreign language learning;Transcarpathia;motivation;online education;optimism;teacher feedback;learning;ставлення;здобувачі вищої освіти;емоційний стан;вивчення іноземних мов;Закарпаття;мотивація;онлайн-навчання;оптимізм;зворотній зв’язок;навчання |
Дата публікації: | 2024 |
Видавництво: | Видавничий дім «Гельветика» |
Вид документа: | dc.type.researchArticle |
Бібліографічний опис: | In Наука і освіта. 2024. Випуск 4. с. 3-7. |
Серія/номер: | ;Випуск 4. |
Короткий огляд (реферат): | Abstract. February 24th, 2022 marks a significant date in the modern history of Ukraine, bringing about a radical change in the
lives of millions of people living in the country. This was the beginning of the Russian-Ukrainian war. A state of martial law
was immediately introduced in the country, which remains in effect to this day. Education took place under extremely tense
circumstances, first online, then in person at the Ferenc Rákóczi II Transcarpathian Hungarian College of Higher Education in
Transcarpathia, the westernmost region of Ukraine.
The students of the college were affected by daily air raid alerts, the stress of evacuating to shelters and continuing their
studies there, as well as an average of 11-16-hour daily power outages during the time of our research. Therefore, the primary
goal of our study was to gain insight into the students' emotional state and better understand their feelings about the war.
We created an online questionnaire, which was completed by 194 students from 17 different programs at our college. The
questionnaire included a block about students' feelings towards the war, listing 16 Likert-scale questions. The other block
consisted of 18 Likert-type statements where students had to indicate how much they agreed or disagreed with them. These
questions asked about students' attitudes towards foreign language learning (English and German) during the war. Therefore,
the other main goal of the research was to find out how this difficult period affected their attitude towards language learning
and what challenges they had to face.
The results showed that in the initial stages of the first year of the war, students were quite worried about its outcome.
However, they were optimistic and hopeful about the future of their country. In addition, the students did everything they could to
cope with their academic tasks under these trying circumstances. On the other hand, some students admitted being demotivated.
A positive finding of the research was that a significant proportion of students stated that the written feedback provided by
teachers in Google Classroom about their academic performance had a clearly positive impact on them. Резюме. 24 лютого 2022 року – сумна дата в новітній історії України, яка принесла докорінні зміни в життя мільйонів людей, що проживають у державі. Цей день став початком російсько-української війни. Було введено воєнний стан, який триває й досі. Навчання у Закарпатському угорському інституті ім. Ференца Ракоці ІІ, який знаходиться в західному регіоні України, відбувалося в надзвичайно напружених умовах, спочатку у форматі онлайн, а потім – очних занять. Під час проведення нашого дослідження здобувачі закладу вищої освіти перебували під впливом щоденних повітряних тривог, стресу, пов’язаного з переміщенням до укриття, а також – щоденного відключення електроенергії в середньому від 11 до 16 годин. Основна мета нашого дослідження – отримати глибше розуміння емоційного стану студентів і краще зрозуміти їхнє ставлення до війни. Підготовлено онлайн-анкету, яке заповнили 194 студенти з 17 різних спеціальностей закладу вищої освіти. До анкети включено два блоки. Один блок містить 16 запитань за шкалою Лайкерта про те, як здобувачі ставляться до війни. Інший блок містить 18 тверджень за шкалою Лайкерта, в яких студентів просили вказати, наскільки вони погоджуються чи не погоджуються з тим чи іншим твердженням. Питання стосувалися ставлення студентів до вивчення іноземних мов (англійської та німецької) під час війни. Отже, іншою основною метою дослідження було з’ясувати, як вплинув цей складний період на їхнє ставлення до вивчення іноземних мов і з якими викликами вони зіткнулися. Результати показали, що на початку воєнних дій студенти були досить стурбовані перебігом війни та її наслідками. Однак вони були оптимістично налаштовані і з надією дивилися на майбутнє своєї країни. Більше того, студенти робили все можливе, щоб впоратися з виконанням своїх навчальних обов’язків у цих складних умовах. З іншого боку, деякі студенти визнали, що вони стали демотивованими. Позитивним результатом дослідження стало те, що значна кількість студентів зазначила, що письмові відгуки викладачів про їхню успішність у системі «Google Клас» мали на них однозначно позитивний вплив. 2022. február 24-e jelentős dátum Ukrajna modernkori történelmében, amely gyökeres változást hozott az országban élő emberek millióinak életében. Ez volt az orosz-ukrán háború kezdete. Azonnal hadiállapotot vezettek be az országban, amely a mai napig érvényben van. Az oktatás rendkívül feszült körülmények között valósult meg először online, majd jelenléti formában a II. Rákóczi Ferenc Kárpátaljai Magyar Főiskolán Kárpátalján, Ukrajna legnyugatibb régiójában. A főiskola diákjaira hatással voltak a napi légiriadók, az óvóhelyre vonulás és a tanulás ottani folytatása okozta stressz, valamint a kutatásunk idején átlagosan 11-16 órás napi áramszünet. Ezért vizsgálatunk elsődleges célja az volt, hogy betekintést nyerjünk a diákok érzelmi állapotába, és jobban megértsük a háborúval kapcsolatos érzéseiket. Egy online kérdőívet készítettünk, amelyet a Rákóczi-főiskolán 194-en töltöttek ki 17 különböző szakos hallgatók. A kérdőív tartalmazott egy blokkot a hallgatók háborúval kapcsolatos érzéseiről, 16 Likert-skálás kérdést felsorakoztatva. A másik blokk 18 Likert-típusú állításból állt, ahol a hallgatóknak azt kellett megjelölniük, hogy mennyire értenek vagy nem értenek egyet velük. Ezek a kérdések arra kérdeztek rá, hogy milyen volt a diákok idegennyelv-tanulással (angol és német) kapcsolatos attitűdje a háború idején. A kutatás másik fő célja tehát az volt, hogy megtudjuk, milyen hatással volt ez a nehéz időszak a nyelvtanuláshoz való hozzáállásukra, és milyen kihívásokkal kellett szembenézniük. Az eredmények azt mutatták, hogy az első év kezdeti szakaszában a diákok meglehetősen aggódtak a háború kimenetele miatt. Ugyanakkor optimisták és bizakodóak voltak hazájuk jövőjét illetően. Emellett a diákok mindent megtettek, hogy megbirkózzanak tanulmányi feladataikkal ezen embert próbáló körülmények között. Másrészt a diákok egy része elismerte, hogy demotiválódott. A kutatás pozitív megállapítása volt, hogy a diákok jelentős része azt állította, hogy a tanárok Google Classroomban adott írásbeli visszajelzései a tanulmányi teljesítményükről egyértelműen pozitív hatással voltak rájuk. |
Опис: | Редакційна колегія: https://scienceandeducation.pdpu.edu.ua/redaktsiina-kolehiia Зміст: https://scienceandeducation.pdpu.edu.ua/arkhiv/vipuski-2024/vipusk-4-2024 |
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): | https://dspace.kmf.uz.ua/jspui/handle/123456789/4728 |
ISSN: | 2311-8466 (Print) 2414-4665 (Online) |
metadata.dc.rights.uri: | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/us/ |
Розташовується у зібраннях: | Bárány Erzsébet Huszti Ilona Lechner Ilona |
Файли цього матеріалу:
Файл | Опис | Розмір | Формат | |
---|---|---|---|---|
Barany_E_Huszti_I_Lechner_I_A_haboru_hatasa_foiskolai_2024.pdf | In Наука і освіта. 2024. Випуск 4. с. 3-7. | 281.99 kB | Adobe PDF | Переглянути/Відкрити |
Ліцензія на матеріал: Ліцензія Creative Commons