Please use this identifier to cite or link to this item:
https://dspace.kmf.uz.ua/jspui/handle/123456789/537
Title: | Конкретизація категорій: «освіта дорослих», «неформальна освіта», «дорослість», «андрагогіка» |
Other Titles: | Concretization of the categories: “education of adults”, “informal education”, “adult”, “andragogy” |
Authors: | Орос Ільдіко Orosz Ildikó Oros Ildiko |
Keywords: | освіта дорослих;неформальна освіта;дорослість;андрагогіка;доросла людина;adult education;informal education;adult education;andragogy;adult |
Issue Date: | 2018 |
Publisher: | СумДПУ імені А. С. Макаренка |
Type: | dc.type.article |
Citation: | In Педагогічні науки: теорія, історія, інноваційні технології. 2018. № 8 (82). с. 181-191. |
Series/Report no.: | ;№8 (82) |
Abstract: | Резюме. У статті нами проаналізовано філософську, соціально-економічну, соціальну-педагогічну літературу, на основі якої розглянуто термінологічне поле досліджуваної проблеми й конкретизовано такі категорії: «освіта дорослих», «неформальна освіта», «дорослість», «андрагогіка».
Доведено, що немає єдиної спільної думки вчених щодо визначення дефініції «дорослість». Частина вчених, характеризуючи дорослу людину, базується на понятті фізіологічної, психологічної, соціальної зрілості особистості, у процесі якої змінюється, як зазначає Л. Лук’янова, спосіб життєдіяльності й виникають нові типи соціальних взаємовідносин, але інші дослідники дотримуються думки, що при визначенні цього терміну потрібно враховувати і вік людини, хоча вчені до визначення хронологічних меж підходять по-різному, про що свідчать представлені у статті дані.
Узагальнивши погляди вітчизняних і зарубіжних науковців щодо визначення дефініції «дорослий» ми дійшли висновку, що в дорослої людини сформовані фізіологічні і психологічні функції, для неї характерно: досить високий рівень самостійності, економічна незалежність, великий життєвий досвід, прагнення швидко реалізувати отримані знання, уміння й навички. При визначенні віку дорослої людини потрібно враховувати встановлений вік відповідною країною. Abstract. In the article we analyze philosophical, socio-economic, social-pedagogical literature, on the basis of which the terminology field of the studied problem is considered and the following categories are specified: “adult education”, “informal education”, “adult”, “andragogy”. The system of adult education functions as a kind of forward-looking mechanism that stabilizes progressive development of society and contributes to the comprehensive, coherent development of each individual in the period of his independent activity. The tasks of adult education are complicated and require coordinated efforts of philosophers, sociologists, educators, psychologists, economists, that is, an interdisciplinary approach to addressing its issues. |
Description: | http://nbuv.gov.ua/UJRN/pednauk_2018_8_19 |
URI: | http://dspace.kmf.uz.ua:8080/jspui/handle/123456789/537 |
ISSN: | 2312-5993 (Print) 2414-9799 (Online) |
metadata.dc.rights.uri: | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/us/ |
Appears in Collections: | Orosz Ildikó |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
Orosz_I_Konkretyzatsiia_katehorii_osvita_doroslykh_neformalna_osvita_doroslist_2018.pdf | In Педагогічні науки: теорія, історія, інноваційні технології. 2018. № 8 (82). с. 181-191. | 1.24 MB | Adobe PDF | View/Open |
This item is licensed under a Creative Commons License