Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.kmf.uz.ua/jspui/handle/123456789/544
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorКучай Тетянаuk
dc.contributor.authorОрос Ільдікоuk
dc.contributor.authorKuchai Tatianaen
dc.contributor.authorOros Ildikoen
dc.contributor.authorKucsáj Tetjánahu
dc.contributor.authorOrosz Ildikóhu
dc.date.accessioned2021-01-21T20:18:52Z-
dc.date.available2021-01-21T20:18:52Z-
dc.date.issued2017-
dc.identifier.citationIn Науковий вісник Миколаївського національного університету імені В. О. Сухомлинського. Збірник наукових праць. Педагогічні науки. 2017 грудень. №4 (59). с. 285-291.en
dc.identifier.issn2518-7813-
dc.identifier.urihttp://dspace.kmf.uz.ua:8080/jspui/handle/123456789/544-
dc.descriptionhttp://mdu.edu.ua/wp-content/uploads/Nauk_visnik-4-59-2017.pdfen
dc.descriptionhttps://opac3.brff.monguz.hu:443/hu/record/-/record/bibBRF00005892en
dc.description.abstractРезюме. У статті розкривається моделі підготовки майбутніх учителів у європейських країнах. Виявлено особливості організації процесу підготовки вчителів у країнах, таких як: Велика Британія, Франція, Німеччина, Данія, Австрія, Бельгія, Польща. Висвітлюється потреба тісної співпраці університетів у сфері наукових досліджень та обміну професійним педагогічним досвідом для функціонування єдиного європейського освітнього простору.uk
dc.description.abstractAbstract. The article reveals models for the training of future teachers in European countries. The peculiarities of organizing the teacher training process in countries such as: Great Britain, France, Germany, Denmark, Austria, Belgium, Poland are revealed. The need for close cooperation of universities in the field of scientific research and the exchange of professional pedagogical experience for the functioning of a single European educational space is highlighted. Numerous exchange programs for scientific and pedagogical workers, joint inter-university research projects, the involvement of the industrial sector in the process of scientific activity of future specialists – all of this contributes to the emergence of higher academic education in the EU countries to a qualitatively new level – the level of internationalization, which involves the development of professional ties universities on the basis of international pedagogical and research cooperation.en
dc.description.abstractРезюме. В статье раскрывается модели подготовки будущих учителей в европейских странах. Выявлены особенности организации процесса подготовки учителей в странах, таких как: Великобритания, Франция, Германия, Дания, Австрия, Бельгия, Польша. Освещается потребность тесного сотрудничества университетов в сфере научных исследований и обмена профессиональным педагогическим опытом для функционирования единого европейского образовательного пространства.ru
dc.language.isouken
dc.publisherМНУ імені В. О. Сухомлинськогоen
dc.relation.ispartofseriesПедагогічні науки;№4 (59)-
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 United States*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/us/*
dc.subjectпідготовка вчителівuk
dc.subjectрізні країниuk
dc.subjectосвітаuk
dc.subjectЄвропаuk
dc.titleМоделі підготовки майбутніх учителів у європейських країнахen
dc.title.alternativeFuture teacher training models in the Eeuropean countriesen
dc.typedc.type.articleen
Appears in Collections:Kucsáj Tetjána
Orosz Ildikó

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Kucsaj_T_Orosz_I_Modeli_pidhotovky_maibutnikh_uchyteliv_u_yevropeiskykh_krainakh_2016.pdfIn Науковий вісник Миколаївського національного університету імені В. О. Сухомлинського. Збірник наукових праць. Педагогічні науки. 2017 грудень. №4 (59). с. 285-291.430.52 kBAdobe PDFView/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons