Please use this identifier to cite or link to this item:
https://dspace.kmf.uz.ua/jspui/handle/123456789/571
Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor.author | Шовш Катерина | uk |
dc.contributor.author | Soós Katalin | hu |
dc.contributor.author | Shovsh Katerina | en |
dc.date.accessioned | 2021-01-22T09:34:20Z | - |
dc.date.available | 2021-01-22T09:34:20Z | - |
dc.date.issued | 2015 | - |
dc.identifier.citation | In Соціальна робота в Україні: теорія і практика. Науково-методичний журнал. Січень-грудень 2015, №1-4. с. 47-56. | en |
dc.identifier.uri | http://dspace.kmf.uz.ua:8080/jspui/handle/123456789/571 | - |
dc.description | http://nbuv.gov.ua/UJRN/srutip_2015_1-4_8 | en |
dc.description.abstract | Abstract. The article analyzes the pricess of emationof information culture of future teachers in general, social workers, in particular. The author notes thart information for teacher competence is a factor in its credibility among ctudents and at the same time – a means of intensifying the educational process. The name teacher should process such information culture, by which it can broadcast in the form of educationalachievements of mankind basic knowledge to their students; this ability to createpedagogically existing information neohopnoho information environment tha today operates is an inportanat personal and professional competence of the new generatin of teachers, teacher information age. Teacher’s information culture is an integral part of its overall educational and personal culture. | en |
dc.description.abstract | Резюме. У статті аналізується процес формування інформаційної культури майбутнього педагога, загалом, соціального педагога , зокрема. Автор відзначає, що інформаційні компетенції для вчиткеля є чинником його авторитету серед учнівської молоді, а разом з тим – засобом інтенсифікації навчально-виховного процесу. Вчитель має володіти такою інформаційною культурою, завдяки якій він зможе в педагогічній формі транслювати основні знаннєві здобутки людства своїм учням; вміння утворити цю педагогічно сформовану інформацію з неохопного інформаційного середовища, що сьогодні функціонує, є важливою особистісно-професійною компетентністю вчителя нового покоління, педагога інформаційної доби. Інформаційна культура вчителя є невід’ємною складовою його загальної педагогічної та особистісної культури. | uk |
dc.language.iso | uk | en |
dc.publisher | НПУ імені М. П. Драгоманова | en |
dc.relation.ispartofseries | Науково-методичний журнал;№1-4. | - |
dc.rights | Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 United States | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/us/ | * |
dc.subject | людина | uk |
dc.subject | освіта | uk |
dc.subject | інформація | uk |
dc.subject | інформаційна культура | uk |
dc.subject | навчання | uk |
dc.subject | виховання | uk |
dc.title | Інформаційна культура педагога: проблеми визначення та формування | en |
dc.type | dc.type.article | en |
Appears in Collections: | Soós Katalin |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
Soos_K_Informatsiina_kultura_pedahoha_problemy_vyznachennia_ta_formuvannia_2015.pdf | In Соціальна робота в Україні: теорія і практика. Науково-методичний журнал. січень-грудень 2015, №1-4. с. 47-56. | 149.31 kB | Adobe PDF | View/Open |
This item is licensed under a Creative Commons License